Synth op reis

Hooihuis

Acta est fabula
Hoi allemaal,

Ik ga straks een weekje weg in Nederland (Brabant / Limburg) en neem wat spulletjes mee zodat ik ’s avonds wat kan doen op de hotelkamer. Nu vroeg ik me af: ben ik nu wel helemaal normaal of zijn er meer mensen die in hun (korte) vakantie gadgets meenemen om toch een beetje met muziek bezig te kunnen zijn? En zo ja, wat wordt er zoal meegenomen?

Mijn lijst is kort hoor: Een EMU XL-7 (propvol romboards) en een Novation Bassstation (ik moet echt een keyboard erbij hebben, ook al is het maar 2 octaafs). Verder moet ik onderweg nog een Protone oppikken dus die kan ik ook gelijk checken.

En oh ja, mijn vriendin vindt het niet erg en overdag gaan we gewoon samen dingen doen natuurlijk :)

Ben benieuwd of er nog andere "reizende synthverslaafden" zijn!

Ik weet niet of je mij 'normaal' kan noemen :D maar ik heb in 1990 m'n D20 ooit mee naar Zwitserland genomen. M'n ouders vonden dat toen nogal bizar, maar musiceren met zicht op een zonsondergang in de bergen gaf wel extra inspiratie ;)

't Is maar wat je zelf goed vind :okdan:

:doei:

Lekker de polymorph mee in de rugzak als ik een keer bij mijn ouders langs ga in het weekend.
Over het algemeen ga ik bijna nooit op vakantie, het interesseert me niet echt.
Maar er is niets raars aan je hoor je bent -in mijn ogen dan- compleet normaal :D.

-C-

Nix geks aan vandaar dat ik nog een laptop ga aanschaffen voor muziek!

Ligt er een beetje aan. Als je voor werk gaat en je zit 's avond je gewoon dood te vervelen in je hotel, dan is het wel handig om een paar spullen bij te hebben.
Ga je met je vriendin, dan kan ik wel een paar andere dingen bedenken zoals een kroegje e.d.

Hotelspullen.

cs01g.jpg

CS-01

casiovl1.JPG

V-Tone

sk1.jpg

SK-1

dd10.jpg

Yamaha DD-10

speaknspell%20(Custom).jpg

Speak and Spell

etc... etc... etc...

Axel

Aha, zo afwijkend ben ik gelukkig dus ook weer niet :L

En ja Bananaworld, je hebt natuurlijk wel gelijk hoor, we gaan ook 's avonds leuke dingen doen als we daar zin in hebben. Het is meer zo dat als ik ergens ben en er is toevallig niets te doen, ik ervan baal als ik niets bij me heb, al is het maar 1 ding. Het voordeel van de XL-7 is dat het een prima schetsboek is; ik kan grofweg een track in elkaar sleutelen en als ik weer thuis ben dan stuur ik er gewoon externe (analoge) synths mee aan en mix ik het af. Bovendien is hij lekker stevig gebouwd; prima voor op reis dus.

Ik moet alleen niet vergeten wat kabeltjes e.d. mee te nemen. En een koptelefoon anders kan ik nog niets doen, haha!

ALS ik gear meeneem, is 't alleen als ik naar m'n paps & mams ga voor een weekend of langer.
Op vakantie mag ik nooit zoveel handbagage 't vliegtuig in meenemen..
En op vakantie heb ik wel wat beters te doen dan voorzichtig zijn met m'n gear!!
Voordeel is weer: als 'k terug kom van vakantie heb ik m'n zooi ZO gemist dat ik gelijk weer inspiratie heb! :D

Re: Synth op reis

Origineel geplaatst door Hooihuis
Hoi allemaal,

Ik ga straks een weekje weg in Nederland (Brabant / Limburg) en neem wat spulletjes mee zodat ik ’s avonds wat kan doen op de hotelkamer.

ga je naar de 2 feestprovincies van het land, dan ga je toch niet in je hotelkamer liggen stinken :D

Origineel geplaatst door divi
tjonge gelukzak...

als ik dat zou proberen bij mn vriendin ben k stantepede weer vrijgezel...

Ja, ik mag niet klagen geloof ik.....

Anyway, we zijn inmiddels weer terug en ik moet zeggen: het was heel erg leuk allemaal. Achteraf gezien heb ik niet veel met muziek gedaan want ik heb me vrijwel geen moment verveeld. Maar ik heb er geen spijt van dat ik die spullen heb meegenomen; het is een kleine moeite en ook zo aangesloten natuurlijk. Volgende keer gaat het dan ook gewoon weer mee denk ik (tenzij we een weekend op survival gaan in de Ardennen, want ik heb nog nooit een tent met een stopcontact gezien :)

Vroeger nam ik een Yamaha PSS680 keyboardje mee. Je brak je vingers er bijna op, maar het was lekker 5 oktaven en toch niet al te groot.
Afgelopen vakantie gingen het Yamaha DJX keyboard en een MC303 mee. Beetje aanrotzooien op de camping. Eigenlijk altijd wel lekker.
En de vrouw ? Die vindt het allemaal best.
Twee jaar geleden de XP80 meegenomen, maar door een fikse oogonsteking heb ik die vakantie zo goed als blind doorgebracht. Veel meer dan aanzetten, op de test de presets af naar een fijne piano, een tijdje spelen, en weer uitzetten was er toen niet bij.

ik heb laatst een flightcase voor mijn machinedrummetje gemaakt :) die gaat ook fijn mee op reis als ik ergens heen moet waar stopcontacten zijn ! :) ik vind het normaal ..

haha!

Na het lezen van deze thread schoot me iets te binnen qua portable-heid!

Als ik nu eens mijn Yamaha PSR36 met MIDI uit aansluit op MIDI in van mijn MS2000, dan de MIDI sync van de PSR gebruik voor de arpeggiator van de MS2000, de ritmebox van de PSR aanzet, heb ik drums en sounds uit de PSR en sounds uit de MS2000 !!

Gauw ergens opschrijven!!

:)

Back