.bin/ .cue/ .img naar wav?

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Iemand enig idee hoe ik de extensies .bin/ .cue en .img kan converteren naar wav?

Thanks,

gr. Tom

.bin is toch een ingepakte cd? De cue file is het info file waarin staat hoe de bin file is opgebouwd.

.bin naar .wav lijkt mij niet mogelijk eerlijk gezegd :confused:

Met een programma als Deamon Tools kun je een virtuele drive aanmaken. Zo kun je de image van de CD lezen.

www.daemon-tools.cc

Als je de Daemon-tools suggestie opvolgt, gebruik dan EAC (http://www.exactaudiocopy.de/ ) om direct digitaal van de image te rippen naar .wav.

Re: .bin/ .cue/ .img naar wav?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Iemand enig idee hoe ik de extensies .bin/ .cue en .img kan converteren naar wav?

Thanks,

gr. Tom

Illegaal bezig ventje?

hehe

:maffia:

Alcohol 120% installeren, die maakt een virtuele drive aan, dan de Bin file selecteren in Alcohol, erop dubbelklikken, dan stopt ie hem op de virtuele drive, dan windhoos explorer openen, virtuele drive selekteren en rippen die bende:)

Ik heb deamon tools geinstalleerd maar hij start niet op. Doe ik wat verkeerd?

gr. Tom

Ik heb deamon tools geinstalleerd maar hij start niet op. Doe ik wat verkeerd?

Rechts onder in je beeld staan een icoontje met een "bliksemschicht" erin. daar kun je een drive selecteren en je image in laden.

je moet met DAEMON TOOLS geinstalleerd met je rechtermuis knop op het icoontje in je systemtray klikken en dan MOUNT IMAGE doen en die verwijzen naar de CUE file die bij de .bin hoort.
Dan mount je een virtuele drive die er uit ziet als een normale DVD/CD rom drive. Dus ook een eigen letter krijgt als stations aanduiding.

Noem mij EEN legale manier waarop mensen daadwerkelijk .BIN .CUE etc. bestanden gebruiken? Volgens mij is iemand bezig CD-Roms te rippen en wordt hij daarbij nog geholpen ook.

Ik dacht dat er hier een strikte no-warex etc. policy werd gehandhaafd?

Had onlangs een idem probleem. Maar nu ik CDmage ken, zweer ik bij dit ideale programma. Het kan zeg maar in een bin file kijken! Vervolgens extracten wat je wil. Het kost even wat moeite om de functies te doorgronden echter met een gemiddelde pc kennis mag dat geen probleem zijn!

Eric

Back