juno 106 prob

paul

Joe haj
dag allen,

ik heb van het weekend een juno 106 gekocht en ben er erg blij mee...
maar nu ben ik iets aan het sequencen in cubase SX en heb een melodie gemaakt...

nu wil ik die melodie dmv een frequentie cutoff doffer maken... maar als ik aan de sliders van mn juno trek dan zie ik in cubase geen midi-signaal binnen komen:confused:

het enige waar hij op reageerd is op het toetsenbord (klavier) en op de Pitch mod....
dus alleen dan zie ik midi signaal binnen komen...

zie ik iets over het hoofd..?

heb ook al aan iemand gevraagd wat het control nummer is van de cutoff.. dat bleek 5 te zijn..
die heb ik dus ook ingevoerd in cubase, lijntje getrokken maar geen verschil

zou iemand me kunnen helpen?

alvast bedankt

Op de achterkant van de 106 is een function switch. Ik denk dat deze op stand 3 moet staan als je dit nog niet gedaan hebt.

uit de handleiding:

Attachments

• junomidi.jpg
    junomidi.jpg
    41,5 KB · Bekeken: 94
synthiaks bedankt... dit wist ik niet:)

heb hem nu op 3 gezet... (had er geen handleidig bij gekregen btw)

heb nog geen resultaat... maar misschien ,:

mij is dus verteld dat control 5 de cutoff moet zijn ( heb ook nog geen control list kunnen vinden tot dusver op het net maargoed dat even ter zijden)

als ik dus in cubase control 5 wil toevoegen dan moet ik eerst in de controller line balk naar setup gaan om hem te adden...

nou staan daar allemaal namen/woorden tussen.. hoe weet ik nou welke voor control 5 staat.?

wat ik dus gedaan heb is 5 naar beneden geteld en kwam hier op uit : ''Dataent MSB''

is dit volgens jullie de goede.. of kan ik dat op een andere manier nagaan?

dank.:)

Origineel geplaatst door Erazotropa
Een 106 werkt toch helemaal niet met Control Changes!?!? die werkt toch met sysex?

Yep,

en dat wordt (standaard) uitgefilterd door cubase. Moet je even in je instellingen checken...

ow kijk dan zal dat wel het probleem zijn....

nou ben ik helemaal niet bekend met SysEx... ik heb van zo'n kerel wel een lijstje gekregen maar weer niet precies wat ik er mee moet doen..

en waar kan ik dat in cubase uitzetten zodat het niet gefilterd word.. menu?

dit is iig wat ik gekregen heb:

F0 [Exclusive]
41 [Roland ID#]
32 [Function Type]
0N [N+1=MIDI channel (N=0-15, Chan 1=00)]
XX [Parameter number (0-09, 0A-0F)] see below
YY [Variable value (0-127)] Should be left at 00
F7 [End of Exclusive]

kan iemand me dus verder helpen hoe ik mn cutoff kan automaten

ben wat dit betreft nog een grote n00b....

alvast nogmaals bedankt;)

De 10 Stappen

1 Ga naar midi setup en zet verwijder het vinkje voor SYSEX, zodat SYSEX niet wordt gefilterd uit de midi-data.

2 zet de juno 106 op function stand III

3 selecteer een midi-part in cubase welke correspondeert met het midi kanaal van de juno 106 (druk midichannel, en dan een nummer)

4 laat cubase opnemen (druk sterretje van het numeriek pad)

5 begin na de pre-count je melodie te spelen (met metronoom is makkelijkst)

6 quantize de hele bende in de gewenste maatsoort

7 knip het staartje van de gespeelde part tot ie precies zo lang is als jij wil en niet "lege ruimte bevat"

8 loop cubase met behulp van de locators, en de numerieke slash

9 speel de part weer af met behulp van play (enter van numeriek pad)

10 schuif aan de faders en knoppen tot je erbij neervalt.

Speel nu de zooi af en als het goed is zijn alle bewegingen opgenomen als SYSEX data.

Ik denk dat je de helft (of meer) al wist maar zo kan het iig niet mis gaan :)

Suc6!

De 106 is een superbak ik heb m ook al jaren en hij gaat ook nooit meer weg.

Andere mogelijkheid, voor als je in je lijntje geen pitchbend gebruikt: je kunt ook je pitchbendinfo koppelen aan de VCF met de Juno 106. In dat geval heb je helemaal niets met SysEx te maken en het werkt prima.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Andere mogelijkheid, voor als je in je lijntje geen pitchbend gebruikt: je kunt ook je pitchbendinfo koppelen aan de VCF met de Juno 106. In dat geval heb je helemaal niets met SysEx te maken en het werkt prima.

Dat is idd waar. En nog beter ook omdat via sysex het filter 128 stapjes maakt die "hoorbaar" zijn. Als je de bender gebruikt stuur je via de bender een cv signaal naar de VCF wat veel smoother is omdat het "traploos" is.

:okdan:

Hoe schakel ik het pitchbenden uit?

Ik hoor zowel het filter open en dicht gaan als wel dat de pitch gebend wordt.

Origineel geplaatst door demian
Hoe schakel ik het pitchbenden uit?

Ik hoor zowel het filter open en dicht gaan als wel dat de pitch gebend wordt.

Staat je DCO-schuif (boven de bender) wel op nul?

Staat je DCO-schuif (boven de bender) wel op nul?

ja, ik denk dat dat ook het probleem misschien is, dat ie niet helemaal op 0 wil..

Back