Zo'n zware trailerstem

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Mensen ik ben op zoek naar een manier om zo'n bekende trailerstem te creeeren. Zo een tje die je in veel reclames hoort. Je weet wel zo'n donkere zware stem met veel laag erin maar toch niet te veel en....ach jullie weten vast wel wat ik bedoel.

Een studiegenoot van me heeft een voiceover nodig voor een filmproject. En ik zei dat ik wel even voor m rond zou zoeken.

Is er iemand die weet hoe dit effect wordt gemaakt? Of ligt het echt gewoon aan het feit dat je zo'n stem moet hebben?

:)

Whisky en sigaren! Dan krijg je vanzelf zo'n stem.

Maar serieus, ik denk dat het een combinatie is van de juiste stem hebben en met eq spelen. het midden wat wegsnijden en het laag iets boosten. Highpassknopje op je mixer inschakelen zodat je niet té laag gaat. Verder compressie misschien?

-C-

je kan het trainen...een kwestie van oefenen en imiteren. Je basis moet natuurlijk zo goed mogelijk zijn!
maar je kan al een eindje komen met naar beneden pitchen (vooral de laatste lettergreep glide naar beneden) en vrij hard compressen..

thanx!

kijk dat had ik nog niet gehoord...

die buiging naar beneden...ga ik zeker gebruiken...

nog meer tips?

Als je die voice over bedoelt die je bij Amerikaanse film trailers hoort, dan is dat vaak dezelfde persoon geweest! Ik heb eens een docu gezien erover.. En dat is 90% eigen stemgeluid.

R

Origineel geplaatst door hansbakker
luister maar es naar TMF....

Huh! Ben jij dat?
(LOL)

Truukje :

Neem je stem met een 'overdreven' toon op in Sound Forge,
dan 1 of 2 noten naar beneden transponeren,
wat chorus en reverb erover,
eventueel wat laag erbij
dan helemaal plat compressen en hopsa...

Origineel geplaatst door Arv
Als je die voice over bedoelt die je bij Amerikaanse film trailers hoort, dan is dat vaak dezelfde persoon geweest! Ik heb eens een docu gezien erover.. En dat is 90% eigen stemgeluid.

R

diezelfde gast met die baard uit t filmpje?

Origineel geplaatst door hansbakker
maar je kan al een eindje komen met naar beneden pitchen (vooral de laatste lettergreep glide naar beneden)
zo'n stem heb je of je hebt het niet maar nie lopen knoeien met glide, dat klinkt nep
ze vragen dat soort gasten niet voor niets om ff zo'n aankondiging in de mic te brullen nutuulk...

eigenlijk is zo'n stem best wel 'not done'... maar dat ff terzijde nutuulk...

Origineel geplaatst door 6 trak
zo'n stem heb je of je hebt het niet maar nie lopen knoeien met glide, dat klinkt nep
ze vragen dat soort gasten niet voor niets om ff zo'n aankondiging in de mic te brullen nutuulk...

ik heb het ook over het "karikatureren" van die laatste lettergreep. Als je normaal praat spreek je de laatste lettergreep meestal al iets lager uit. Als je dit met een pitchbend verergerd kan het zeker beter worden, maar je moet het met beleid doen.

Back