Zo'n zware trailerstem

Origineel geplaatst door C738
En met een pitchshifter pedaaltje?
Alfred Lagarde was toch 'de stem van Veronica'?

-C-

Ja met die smerige kwijl stem van em.. Overdreven Amerikaans articuleren enzo

Vind het niet erg als mensen iets proberen te veramerikaniseren maar doe het dan wel goed,
ik neem maar weer eens het voorbeeld van "De Dominee ", komt allemaal knullig over.
een Trailer maken is niet even snel beelden achter elkaar plakken maar het is een vak.
en met de trailer van " De Dominee "dit is een goed voorbeeld hoe je finaal de plank mis kunt slaan..

Ik heb een oom die klinkt precies 't zelfde als die Jan van Veen! Geweldig!

:erm: Maar goed, daar heb JIJ nix aan..

Sja, 1 of 2 noten naar benee pitchen kan, maar natuurlijker klinkt 't idd iets minder..

En deze... is speciaal voor jou..
9605902371377186.jpg

Ook een manier:
de boss vt-1:voice transformer,met dit apparaat kun je een waanzinnig mooie diepe stem maken!!
De boss vt-1 kan je stem een octaaf omhoog of omlaag transponeren..met een formant schuif om het chipmunk effect te vermijden.Echt met dit app maak je de diepste stemmen die volkomen natuurlijk klinken..en live!!!!
Heeft ook een leuke robot functie!!!
Ik heb er een en het is echt een super effect voor stemvervorming!!!!!
Ook veel cartoonstemmen etc. worden gemaakt met behulp van dit apparaatje...
Je ziet ze soms 2e hands voor 100/150 euro..nieuw kosten ze in keulen 353 euro..............

Attachments

• 78.jpg
    78.jpg
    17 KB · Bekeken: 102
diepe bas in stem nodig, dan moet je een microfoon met een 8-karakteristiek of nier gebruiken, en naar behoeven dichterbij de mond plaatsen. Je krijgt dan het zogenaamde nabij spreek effect. Een soort low-boost. Werkt super voor voice-overs etc.

jemig wat een reacties! :okdan:

ik ga eens even wat experimenteren met de lettergreep wat hans zei. Maar dan wel tijdens het inspreken zelf. Ik denk niet dat je iets bereikt met pitchen. Ik heb ook wat geprobeerd met een pitchshifter in reaktor was ook erg goed maar klinkt niet natuurlijk.

tot zover hartstikke bedankt voor de reacties!

Jullie krijgen het resultaat nog te horen.:doei:

Het heeft te maken met PRESENCE, wat eigenlijk gewoon inhoud dat je heel dicht op de microfoon moet met je mond. (dus echt met je lippen op de feestneus)

Geleerd van een geluidsman die ook geluid voor van Inkel deed. (zoals je weet is die jeroen niet zo groot, dus kan eigenlijk niet zo'n zware stem hebben)

Het moet natuurlijk ook wel een beetje een lekker microfoon zijn.

(ik zie net dat GEIN dit ook al zei, maar bij deze dus nog eens)

Dat recept van BASS is trouwens ook heel goed, hij maakt voor de grap wel eens jingles (die echt heel TMF en bioscooptrailer klinken), vraag 'm maar of ie je een stukje mailt.

Origineel geplaatst door stevaux
Het heeft te maken met PRESENCE, wat eigenlijk gewoon inhoud dat je heel dicht op de microfoon moet met je mond. (dus echt met je lippen op de feestneus)

Geleerd van een geluidsman die ook geluid voor van Inkel deed. (zoals je weet is die jeroen niet zo groot, dus kan eigenlijk niet zo'n zware stem hebben)

Het moet natuurlijk ook wel een beetje een lekker microfoon zijn.

(ik zie net dat GEIN dit ook al zei, maar bij deze dus nog eens)

Dat recept van BASS is trouwens ook heel goed, hij maakt voor de grap wel eens jingles (die echt heel TMF en bioscooptrailer klinken), vraag 'm maar of ie je een stukje mailt.

Maar het is toch hetzelfde als met een synth,de bron wave(stem) bepaald het karakter.
Wat hier in dit topic wordt genoemd zijn lapmiddelen.
Die voiceovers klinken ook natuurlijk.
Of wat men al eerder geroepen heeft,veel wisky zuipen en veel roken,en zand slikken.:D

Back