[muziek...]Moving

Slipperman

Rooibosje iemand?
Het 2e nummer voor mijn so called album... Werktitel moving. Is een wat meer uptempo ding met wat meer groovy beat en best veel layers en details. Het arrangement is af alleen de strings lopen in het begin beetje out of sync. Alles is met de hand ingespeelt en niets maar dan ook niets is gesequenced op enkel drums na (vandaar ook wel eens de net offbeat noten etc.)
Delen zijn gemultitracked mede mogenlijk gemaakt door forum lid Roel die mij zo vriendelijk was zijn behringer tafel te verkopen zodat ik dus lekker 6 outputs heb ;)

De afmixing is eigenlijk niet om over te juigen. Heb gewoon totaal geen goede referentie hierzo en zoveel geluiden en detail kan je alleen op goede monitoren afmixen heb ik het idee dus de eindmix moet even wachten op de dag dat ik mijn krk's van de postbode ontvang en ik eindelijk monitoren heb...

Reacties zijn altijd welkom zowel positief als negatief...

http://www.ic-musicmedia.com/artist_pages/songpage.php?mp3id=195572

kies op bovenstaande pagina maar in welk formaat je het wilt downloaden :)

Artwork voor het nummer word nog gemaakt...

De mix is idd niet helemaal optimaal.
De balans tussen de beats, melodie en achtergrond is behoorlijk uit elkaar.
Als die beat er in komt dan drukt hij ook de rest samen met de bas naar achteren.
Wat mij opvalt is die timingfoutjes in het begin van die arp.

Het geheel klink behoorlijk goed en als het goed uitgewerkt wordt dan moet je hem maar nog eens een keer posten.

die melodie komt me wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg bekend voor.
eens de drums erin komen klinkt hij wel ok eigelijk. maar tis niet echt mijn
stijl van muziek. kan er moeilijk commentaar op geven.

geloof me het is niet makkelijk hoor zoiets live in te spelen maar ik haat sequencing en ben eenmaal een performer dus ach vandaar...

dat de drums de rest onderdrukken dat idee heb ik ook... ligt hem denk ik aan te veel compressie...

introbells en strings worden nog wel opnieuw opgenomen. de piano is ook een take van 30 ofzo nu aangezien zelfs nu daar nog 1 noot verkeerd staat. verder vond ik hem wel goed al zit ik nog over een orgel erbij te denken waar dat koor inkomt. om het orgel het zelfde te laten doen maar dan zo een met slow rotary...

Origineel geplaatst door isnieZot
die melodie komt me wel HEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg bekend voor.
eens de drums erin komen klinkt hij wel ok eigelijk. maar tis niet echt mijn
stijl van muziek. kan er moeilijk commentaar op geven.

melodie kan denk ik niet bekend voorkomen aangezien ik daar ook weer verschillende takes van heb die allemaal anders zijn. het akkoordenschema kan je wel bekend voor komen dat doet het mij ook. tis gewoon puur een logisch schema wat ik volg (Dm | Bb | Gm | Dm )

vond het in de verte wel wat weg hebben van u2. komt de hele tijd unforgettable fire in me op al komt het daar niet vandaan.

doet me eigelijk denken aan dat deuntje dat je soms hoort bij van die sci-fi films of als ze een spookachtige sfeer willen neerzetten. ik weet jammer genoeg de naam ervan niet.

Ik kan mij goed vinden in het commentaar hier boven gegeven door de andere leden. Alles klinkt mij niet vervelend in de oren totdat de piano inkomt. De melody vind ik niet lekker en de manier van spelen niet. Wellicht moet je tijdens het spelen ietsmeer de noten binden en op sommige momenten ook andere noten kiezen. Loopt net niet lekker altijd. Het lijkt nu net een pianoles van Folk Dean ;) . Wellicht kun je ook kiezen voor het layeren van een piano met bijvoorbeeld een string o.i.d. Ik weet niet uit welke hardware de piano nu komt? Wellicht komt het ook door het mixen, want hij ligt erg overheerzend in de mix.

Als je dit meeneemt denk ik dat er wel een lekker relaxed nummer uit kan momen, in ieder geval succes en beschouw alles opbouwend natuurlijk :mega:

het zal eerder de mix zijn aangezien je weinig beter epianos uit een synth kan halen vind ik. vind dit nog altijd de beste op kurzweil na en naja dit is ensoniq :)

begin denk volgende week met de opnamens van mijn pianostuk bankspiano waarbij ik toch eht idee heb dat het minder folkdean word ;) Wat iig wel zo is is dat ik nu de piano puur als een lead heb gebruikt en dat ik het geluid goed vond passen in het geheel. plus het kwam op die manier gewoon uit de jam... dus vandaar. had em al eens met strings geprobeert (dus layer piano strings) maar vond ik geen succes.

Tubular Bells!! Ow nee toch niet.. ;)

Leuk gedaan, mooi gespeeld alleen vind ik de strings wat overdreven.. Voor de rest leuk stukje filmmuziek?!

succes gr,
R

ik wil trouwens niet bewijzen dat je de melodie gestolen hebt ofzo :)
het deed me gewoon heel sterk aan dat nummer denken.

Wat is het probleem met sequencen? Ondanks dat je een performer bent, kun je nog alles opnemen in midi. Dan hoef je, als je eens een keer een fout nootje speelt, niet alles opnieuw in te spelen. Bovendien kun je ritmische foutjes makkelijk verhelpen...

Maarja, sommige mensen zijn eigenwijs :)

probleem van sequencen is zowieso dat ik geen midi connecties heb op mijn pc behalve voor mijn remote controller :) plus vind het gewoon niets om te sequencen daarmee mis ik gewoon echt de feel. plus kleine foutjes zijn niet erg. het hoeft niet klinisch hierzo. juist liever niet...

klinkt leuk hoor santi,mix kan nog beter,soomige ellementen komen er te dominant ineens in,dat verstoort de sfeer wat

Origineel geplaatst door Slipperman
probleem van sequencen is zowieso dat ik geen midi connecties heb op mijn pc behalve voor mijn remote controller :) plus vind het gewoon niets om te sequencen daarmee mis ik gewoon echt de feel. plus kleine foutjes zijn niet erg. het hoeft niet klinisch hierzo. juist liever niet...

Of je nu sequenced of iets in audio opneemt, zolang je geen quantizing toepast of met patterns of looping werkt, heb je net zo veel feeling als dat je het live speelt :confused:

Ik denk niet dat je m'n tracks als 'mechanisch' kan beschrijven, nochthans is het allemaal gesequenced :) .

In ieder geval klinkt je track niet slecht, ook al moet de mix inderdaad wat bijgeschaafd worden, zoals ook al door de anderen werd gesteld ;)

:doei:

Back