Synths Synths Synths

Sound_Sphere

Nieuwkomer
okay dus ik maak trance muziek..

maar nu wil ik toch es iets verder gaan dan de softsynths van reason enzo...

wat ijk vooral maak is:
melodic trance
hard trance/house

nou was mijn vraag
welke synth is het beste (van toepassing)

ik heb +/- 1000 euro ter beschikking

graag uw reactie :)
danku,

Jan

ja sorry mijn vraag was niet helemaal goed gesteld.........

wat ik me afvraag is, wat is nou het verschil met bijvoorbeeld een "virus" een supernova of een jp8080?

mij word de jp door artiesten veel aangeraden...
maar nu lees ik hier wat,

en hoopte ik toch op wat duidelijkheid te komen,

het moet dus een synth zijn die dan wel vette geluide kan make ;-) niet een brakke waar ik weer 10 bij moet kopen :P

Groetjes

Jan

Ga naar een zaak waar ze ze hebben (moeilijk met de JP....) en ga er UREN mee spelen.

maar, wat zijn de gemiddelde prijzen? want ik vind wel ERG weinig prijzen overal...

en daarnaast, ik zat dus te denken over de jp8080, enige nadelen van deze synth?

Origineel geplaatst door Johan Cruyf
Elluk nadeel heb natuurlijk zijn voordeel *snuif*

:halleluja :geslaagd:

Hmmm.... Schreeven zit toch in Nimwegen?
Heb ik ooit ook nog wel eens wat gekocht.

Maar eh, knap hoor. Zonder voor te stellen metteen de vraag stellen die je met zoeken ook tig keer hand kunnen vinden. En dan nog op een manier dat je eigenlijk geen zin hebt om een antwoord op te geven. (Het is hier geen GoT)

Scheer je naar de winkel, schavuit! ;)

worden er nog brakke synths gemaakt tegemwoordig? zo ja, dan wil ik ze wel hebben...ik hou wel van een beetje brak...

maar goed, ik zie hier vaak mensen voorbij komen met de vraag: "ik wil trance maken en zoek een synth...welke moet ik kopen?"

ik denk dan altijd, maak je dan al muziek of vind je trance leuk en wil je dat ook maken...kijk, als je trance wilt maken, ben je niet gebonden aan bepaalde synths of zo. ok, ik geek toe dat je uit een nord lead makkelijker trance geluiden haalt dan een yamaha tg33 maar als het moet kan dat best.

mijn mening is, als je begint met het maken met muziek, leg jezelf dan eerst wat beperkingen op. dus zadel jezelf op met een gare sampler met 14 seconde sample tijd, een monofone synth, een effect bakje en een mixertje...ga eerst eens checken of je daar wat leuke muziek mee kunt maken...bovendien leer je je beestjes dan heel goed kennen, de beperkingen en de ruimte en vaak ook de warmte en gruis, zodat als je overstapt naar meer ingewikkeldere apparaten die ook weer eerder onder de knie hebt...

....bla bla bla bla..... :biertje:

of gebruikt softsynths als reason of FL enzo ;)

Olaf

check de smiley

O.

olaf kan beter in z´n sig zetten; bovenstaande berichten horen niet serieus genomen te worden of bezitten een dubbelzinnige boodschap. Overigens dienen ze te worden geintrepeteerd met een korrel zout, of liever een hele pot wanneer u dat tot uw beschikking heeft. Wij danken u voor uw aandacht ;) ;)

Back