Mijn eerste vreemde track met Logic

dragak

Nieuwkomer
Nou ben benieuwd wat jullie hier van vinden, tis de eerste keer dat ik iets post ;)

Kritiek welkom, Hij is nog niet af.

Gebruikte Spullen:
P4 3.00GHz 800fsb dual ddr-400
Logic Platinum 5.5.1
Gina 24/96
Mackie DFX-12
DC Vocoder
en nog een zooi met logic-vst plugins

The HUMANIZER save as

Laatst gewijzigd:
persoonlijk heb ik het niet zo op fluitjes maar verder vind ik het wel een geinige track. soms wat druk misschien.

ik weet eigenlijk niet goed wat ik er van moet denken of zeggen. het is inderdaad nogal vreemd en daardoor is het moeilijk om commentaar te geven. ik zou gewoon niet weten of alles net zo klinkt als je het had bedoeld. het is in feite experimentele elektronica gecombineerd met een popmuziek-structuur. zo voel ik het aan tenminste maar misschien had je het helemaal anders bedoeld en is mijn uitleg compleet irrelevant.
ik kan me aansluiten bij synthmann als ie zegt dat het nogal druk is en persoonlijk vind ik het nogal lang. er zitten wel goeie ideetjes in. er is geen enkele reden om niet verder te gaan maar misschien moet je toch proberen om je muzikale keuze iets duidelijker in de verf te zetten.

Ik vind de laatste 40 seconden naar mijn smaak. Geen beats alleen strange. Daar houd ik van. Verder is het inderdaad vaak wel zo dan een nummer snel te druk wordt.

BEDANKT voor jullie commentaar, daar kan ik zeker wat mee.
GVD ik kom er net achter dat ik een verkeerde oudere versi e heb upgeload :stupid :stupid
Hoe kan een mens zo suf zijn.

De nieuwste is nu wel upgeload

Laatst gewijzigd:
Hey dragak (= sloveens...?)

geinige track. Zoals al eerder opgemerkt, je zou 'm iets meer 1 richting op kunnen laten gaan, het lijkt nu net of er (vooral in het begin) wat tegenstrijdige sferen aan het werk zijn.

Zodra die akkoorden erin komen krijgt het meer vaste vorm vind ik, misschien kan je eens proberen om de feeling van dat stuk te versterken door het hele nummer. Een electro-baslijn wellicht ? Just an idea///

Succes !! :mega:

de hats zijn in orde, de rest vind ik wat minder. Vooral die overstuurde kick past niet zo in het geheel.

Best aardig hoor!
Vind vooral de beat lekker m.u.v. de oversturing / distortion.
Ik denk dat je een leuk effect bereikt als je de string op een gegeven moment met de beat door heftige compressie heen slingert.

MINDER=MEER weet je wel

Ik zou zeggen:
Te veel FX -jes
Te veel fragmentarische loopjes
Te veel variaties

Mijn advies is:
Neem 20% van je loops die je hier gebruikt heb en bouw hiermee de track langzaam op.Laat de thematjes langer doorlopen en bedenk eerst bij jezelf:" wat voor verhaal wil ik vertellen"

Sorry 't is hard
maar ik bedoel het positief
groet H@NKZ

Back