hoe klinkt de shure sm57 met de VX2000 Behringer ?

stan020

Ingeburgerd
Hay

de VX 2000 pre-amp werkt niet op alle mics okay...
Gebruikt iemand deze combi dus met sm 57 van Shure ?

T betreft spraak, geen zang...
Laat weten ik denk erover die sm57 te kopen.

Greetz

Stan

Waarom geen sm58 (ev. zelfs de nieuwe Beta)?
Die kost evenveel en is bedoeld voor zang/spraak.
De sm57 wordt meestal gebruikt voor instrumenten.

preamp werkt niet op alle mic's okee?? hoezo :confused:

op welke dan wel en op welke dan niet

misschien +48V fantoom?

die sm57 is een instrumentenmicrofoon. die heeft niet het nabijheidseffect (dichtbij klinkt warm en vol, veraf klinkt dun) wat je in een vocaalmicrofoon wel hebt.
ga dan inderdaad voor de sm58 o.i.d. of beter nog een grootmembraan condensator zoals de B1 ofzo. zit geloof ik ook ongeveer in die prijsklasse.

Origineel geplaatst door metatron
Neem dan geen Beta die klinkt minder.

mad2.gif

Ben je een beetje in de war of ligt het aan je oren? De Béta is absoluut beter dan de standaard SM58.

Maar qua prijs en mogelijkheden zou ik ook voor de standaard SM58 gaan.

Off Topic

Off Topic

Het raakt zo een beetje off-topic.. door het over mic-keuze te hebben in plaats van de vraag die gesteld werd.

Maar wat ik dan off-topic nog wel wil toevoegen is dat ook de sm57 best vaak als vocal mic gebruikt wordt. Natuurlijk is de 58 dé standaard in live-situaties (heeft ook nog steeds de beste gain-before-feedback), maar iedereen staat natuurlijk vrij te gebruiken wat ie wil.

Als we dan toch helemaal offtopic zijn en gaan .. de sm 57 heeft hetzelfde kapsel als de sm 58 .. maar goed, om op de eerste vraag terug te komen

De combinatie VX en sm 57/58 beta58 werkt prima .. of je de sound mooi vind is een ander verhaal .. verschillende preamps met verschillende impedanties klinken idd anders. Mooi is uiteraard een kwestie van je persoonlijke smaak.

De MIC 100 klinkt overigens ook erg leuk als preamp voor dynamische mics .. heel anders dan de VX .. is niet duur ook, wellicht een leuk alternatief. Kan je via de line out ook weer op de line in van de VX zetten en het beste van de twee machines combineren. Zo krijg je veel verschillende klankvariaties voor weinig geld, en zeer bruikbaar ook.

Die track die ik laatst had ingestuurd op www.lange-jan.nl is geheel opgenomen met een MIC 100 (59,- euro) en een rode NT2 (rap, iets duurdere mic uiteraard) en een sm 58 (ringtones). Heb je gelijk een indruk van de sound .. uiteraard moet je vocals nog nabewerken met EQ, hp filter, compressie eventueel een vleugje galm/delay.

Suc6!

Hya mensen alvast thanx voor de antwoorden.

Volgens mij kan je bij de sm 57 dichterbij komen dan de sm 58 en
heeft hij wel gewoon een prox. effect.

Voorts de 57 is volgens mij veel richtingsgevoeliger etc
belangrijk want ik heb een akoestiek probleem en wil mijn vx2000
laag insturen en ''close miken''.

Eerder zou ik een B1 willen kopen (Van Studio Projects),
maar volgens mij pikt ie veel op, kan je er ook niet zo dichtbij komen en
bovendien moet ik dan weer een contsructie gaan bouwen
ivm t gewicht van t geheel...(750 gram met shockmount)

Goede tip over die andere pre amp ik ga zo even naar de
files luisteren.

Mic die niet klinkt op de vx 2000 is de sennh e 835.

Greetz

Stan

Volgens mij kan de sm58 veel closer gemiked worden als je proximity effect zoekt .. probeer ze allebei eens uit zou ik zeggen.

Suc6

Ja volgens deze site is er geen verschil
maar in forums zeggen sommigen van wel.

Volgens mij trouwens is die sm57 meer crispey en warmer !

als jij dat zo hoort .. dan zal het wel zo zijn .. technisch zijn ze helemaal 100 % identiek kwa element.

Ik heb een idee: Koop een beta 58 , en schroef de kop eraf. 'Dichterbij' kun je niet komen.
Ik had trouwens idd voor een SP b1 gekozen... klinkt veeel mooier, vooral als je een ' vette' stem wilt maken.
Sterker nog, ik denk dat als je een b1 hebt, je niet eens een mic preamp nodig zult hebben (mits je een beetej fatsoenlijke mengtafel(tje) hebt.

Mic preamps worden wat dat betreft vaak overschat, ik ben van mening dat de kwaliteit in de microfoon gezocht moet worden, sterker nog , er schijnen combinaties te zijn waar de losse mic preamp het geluid niet mooier,maar slechter maakt.

Ik ben het er ook mee eens dat de beta versie veel mooier klinkt .. een preamp los of in de mixer blijft een preamp .. waar die zich bevind maakt in weze dus niets uit. Elke schakel in de ketting moet wel passen bij elkaar kwa impedanties en levels etc ..

Als je het geld ervoor hebt is er 1 meesterlijke dynamische mic voor voice-over en dat is de Electro Voice Re 20

http://www.electrovoice.com/Electrovoice/products.nsf/allpages/937B84C17B940EBE86256B96005D42AD

Klinkt ook op bassdrum en sax helemaal toppie.

Back