[Infection Music] - Zeit Sequencer

JohnnyBusca

rocket scientist
Gespot via de Analogue Heaven mailing list. Infection Music is bezig aan drie nieuwe sequencers. Een 16 steps, een 16 steps desktop en een 32 steps (ovb). De specs zien er allemaal heel gunstig uit. De prijs ook ( voor de fabrikant :( )

Zeit
Zeit.jpg

Phaedra
Phaedra.jpg

Zeit Desktop
ZeitFreeStanding.jpg

Lees het word document voor de ongelooflijke specs....

http://www.users.globalnet.co.uk/~dhughes/instruments.html

Laatst gewijzigd:
Hm, het zal wel weer aan mij liggen maar ik vind het ontwerp maar nix.. Okee je hebt weinig keus als je tig knopjes op een paneel kwijt moet, maar ja.
Nope, nix voor mij!

Arv

Op de site kun je een hele duidelijk print zien van de voorkant met de beschrijvingen van de knoppen.. Dat maakt het wel een hoop duidelijker. Ik schrok eerst ook van de berg knoppen, maar ik denk dat ie toch wel goed te gebruiken is. Misschien niet live in een donkere zaal, maar wel in een studio..

http://www.users.globalnet.co.uk/~dhughes/ZeitFrontPanel.jpg

Uhhh, is er al een werkend prototype. Lijkt me namelijk allemaal nogal vaag...

Wow!

Wow!

Niet verkeerd dit! 4 Simultane sequences.. allemaal met eigen loop-points, scale.. transpose.

Een on-board quantiser (jip!) .. "sweep generators" (een ge-evolueerde slide functie ?) ..

Dit kon wel eens aardig dicht in de buurt komen van de ultieme step-sequencer (als het ding ooit uitgebracht wordt).

Hmm.. ik kan zelf ook nog wel wat functies bedenken. Een "force reset" functie.. waarbij je bij een restart van een toe te wijzen "master" sequence.. alle anderen ook reset vanaf step 1 (wooha.. sequencjes van 5 steps mee laten lopen.. en toch niet hopeloos in de war raken als je weer terug wilt naar een standaard 4/4 maat).

Gewéldig dat er mensen zijn die dit soort bizarre apparaten bedenken en bouwen..

PS

PS

Bizar trouwens dat ook hier weer de naam "Wendy Carlos" valt.. hehe

Ze zijn flink gevorderd. lijkt mij een nette sequencer, maar niet voor 1400 euro ofzo.
tonyblack: gaan jullie zo'n ding kopen? ben misschien toch wel geinteresseerd. :)

Ik ken die jongens persoonlijk (wij distribueren hun CD's)
en geloof me het is een fantastische SEQ. ik wil er zeker een.
wie weet kan ik quantum korting krijgen

ik ka het vragen, wie weet bouw je de mijne dan ook:-)

ik ben een arme muziekant, :engel: Echt:maffia:

Origineel geplaatst door Roel
maar het prijskaartje ??

probeer ik uittevinden.

Origineel geplaatst door Grooveron
probeer ik uittevinden.
Atem four-track, 8 step MIDI Sequencer : £399 UK pounds
Zeit four-track, 16 step MIDI/CV Sequencer (Rack Mounting) £1199 UK pounds
Zeit four-track, 16 step MIDI/CV Sequencer (Desktop) £1199 UK pounds
Phaedra eight-track, 32 step MIDI/CV Sequencer Approx. £2499 UK pounds

aye...

Waarom maken ze niet gewoon foto's als ze af zijn. Een frontje ontwerpen lukt mij misschien ook nog wel..
zeit0003.jpg

http://www.infectionmusic.co.uk

Back