OSCar probleem

P-Five

gearhead
Voor de techneuten op het forum...

Zit er een backup battarij in de OSCar? Ik ben na een paar dagen al mijn geluiden kwijt. Hij slaat gewoon vast, je weet wel, dan gaan alle 5 leds branden... en foetsie, alles weg. Ik krijg hem wel weer aan de praat maar het is toch vreemd dat hij er opeens mee stopt. Hij staat gewoon op een vlakke ondergrond, lekker stabiel...

Iemand?

St Eric had het over connectorproblemen en dat klopt wel. Ik krijg de OSCar ook wel weer aan de praat maar wat ik vreemd vind is dat hij ook op tilt slaat als er niet op gespeeld word. Hij staat gewoon aan, op een vlakke ondergrond en toch problemen. Dat heeft volgens mij niks met connectors te maken.

Is het voldoende om de connector tussen het knoppenboard en het electronicaboard te vervangen? Of zijn er meer zwakke plekken in de constuctie?

Re: OSCar probleem

Origineel geplaatst door P-Five
Voor de techneuten op het forum...

Zit er een backup battarij in de OSCar?

Ja, er zit een oplaadbare NiCad batterij in de OSCar. Als je de OSCar een tijdje aan laat staan, dan laadt ie op, zet je de OSCar uit, dan loopt de batterij langzaam leeg. Misschien dat de batterij niet goed meer op wil laden en daardoor heel snel weer leeg is. Je zou daarom de batterij eens kunnen vervangen.

Verder zijn alle connectors op de OSCar zwakke plekken, evenals de verbinding van het MIDI-board, dat bovenop het elektronicaboard gemonteerd zit.

en alle ic voetjes kunnen een probleem zijn. Veel goekoper konden ze die destijds waarschijnlijk niet vinden..

Ik zou zeggen; sla na iedere sessie je sounds op via sysex.

Back