Ik ben bezig om een eigen homestudio te bouwen. Ik heb er weinig verstand van, maar het begint steeds boeiender te worden hoemeer ik me erin verdiep. Wat ik denk te gaan kopen is het volgende:
• Yamaha 01X EURO 1.599,00
• Tannoy Reveal (monitor speakers a 299,-) EURO 598,00
• Microphones (different types for recording)
o Shure PG DMK 6 (drums) (kables inc.) EURO 449.00
o Shure SM 58 (vocals) (2x a 119,-) EURO 238,00
o Shure SM 57 (instruments,drums) (3x a 109,-) EURO 327,00
o Stands KNM 210/91 (2x a 39,-) EURO 78,00
• Kabels (5x mic kabels + andere kabels) EURO 150,00
Een kant en klare computer, die ik natuurlijk goedkoper kan krijgen als ik het zelf samenstel (het gaat even om het idee)
• DTMPC Cre8 (computer) EURO 1.449,00
Dan kom ik uit op een totaal van: 4888,00 euro's
En dan heb ik dus echt de basics. Heeft iemand nog tips van dingen die echt een must zijn om "rock/alternative" muziek op te nemen (want dat is een beetje de doelgroep die ik wil gaan "helpen") Dan wel te bedenken dat ik van de mensen die komen opnemen vraag om hun eigen versterkers mee te nemen, want ze hebben natuurlijk hun eigen sound. Ik heb zelf ook een bass en gitaar versterker en zit eraan te denken om in een later stadium echt goede gitaar en basversterkers te kopen.
Lijkt dit een beetje wat?
En moet ik ook nog effectprocessors en compressors erbij kopen, of zijn die van de 01X goed genoeg?
Dan had ik nog een vraag. Kan ik die actieve speakers direct aan de 01X hangen, of moet ik (of kan ik beter) een goede geluidskaart in de pc te zetten (M-audio denk ik dan ook) om vanaf daar de speakers aan te sluiten? Zoals ik al zei, ik begin er net mee, maar heb er veel zin in.
• Yamaha 01X EURO 1.599,00
• Tannoy Reveal (monitor speakers a 299,-) EURO 598,00
• Microphones (different types for recording)
o Shure PG DMK 6 (drums) (kables inc.) EURO 449.00
o Shure SM 58 (vocals) (2x a 119,-) EURO 238,00
o Shure SM 57 (instruments,drums) (3x a 109,-) EURO 327,00
o Stands KNM 210/91 (2x a 39,-) EURO 78,00
• Kabels (5x mic kabels + andere kabels) EURO 150,00
Een kant en klare computer, die ik natuurlijk goedkoper kan krijgen als ik het zelf samenstel (het gaat even om het idee)
• DTMPC Cre8 (computer) EURO 1.449,00
Dan kom ik uit op een totaal van: 4888,00 euro's
En dan heb ik dus echt de basics. Heeft iemand nog tips van dingen die echt een must zijn om "rock/alternative" muziek op te nemen (want dat is een beetje de doelgroep die ik wil gaan "helpen") Dan wel te bedenken dat ik van de mensen die komen opnemen vraag om hun eigen versterkers mee te nemen, want ze hebben natuurlijk hun eigen sound. Ik heb zelf ook een bass en gitaar versterker en zit eraan te denken om in een later stadium echt goede gitaar en basversterkers te kopen.
Lijkt dit een beetje wat?
En moet ik ook nog effectprocessors en compressors erbij kopen, of zijn die van de 01X goed genoeg?
Dan had ik nog een vraag. Kan ik die actieve speakers direct aan de 01X hangen, of moet ik (of kan ik beter) een goede geluidskaart in de pc te zetten (M-audio denk ik dan ook) om vanaf daar de speakers aan te sluiten? Zoals ik al zei, ik begin er net mee, maar heb er veel zin in.

Hier nog iemand aan wie je dat adresje door mag geven.