Welke heerlijke synth maakt deze lead

consumer

Stamgast
Ik ben ondersteboven van de klank van de lead in deze track (mylo) en schenk mijn eerstgeborene aan wie me vertelt waaruit dat komt. Iemand van jullie een idee?

Amai!
Hier

Ben niet echt een expert maar ik zou zeggen dat vele synths deze klank kunnen voortbrengen.

Een Virus zou ik zelf een hele goede kandidaat vinden (heb zelf ff zitten klooien natuurlijk) maar ook met reaktor kom je een heel eind.

Zelfs Pro53 van Native Instruments doet dit soort geluiden heel aardig.

Maar zoals ik al zei geen expert, misschien dat de synth freaks een sluitender antwoord kunnen geven.

Dit lijkt mij een aantal gedetunede saw golfvormen. Er zit ook iets van een phaser effect op. En het heeft toch wel een beetje een retro feel. Volgens mij is dit niet heel moeilijk om te maken en kan het inderdaad met meerdere synths.

Ben ik nou de enige die hoort dat er hier oscillator sync wordt toegepast? :confused: Gewoon een pulsgolf en dan een hele lichte LFO op de 2e (slave) oscillator die voor 't syncen zorgt.

Of je moet even specifiek het moment aangeven wanneer 'ie de track binnenkomt. Tijdsindicatie is wel zo handig :).

Dit lijkt me zelfs een preset uit Absynth...

maar vraag me niet dewelke, en kan inderdaad uit veel VA's of VSTi of Romplers komen

Origineel geplaatst door Nerve
Dit lijkt me zelfs een preset uit Absynth...

maar vraag me niet dewelke, en kan inderdaad uit veel VA's of VSTi of Romplers komen

Het heeft wel een beetje een Native Instruments "sound" he?

Ik weet echt niet welke preset het is gezien ik Absynth op het moment niet geinstalleerd heb staan, ben heel m'n muziekPC van 0 aan het herinstalleren, maar het deed me echt direct aan Absynth denken. Als het daar niet inzit krijg je het er wel zeker uit...

... en wat zien we in de nieuwe Future Music als onderdeel van Mylo's relatief beperkt setup:

Absynth.

Toeval ? Ik dacht het niet :eureka:

Back