Tape delay vst's

benjaminb

Stamgast
Hey gents,

Ik hercreer graag bepaalde synth lijnen met de effect chain om eruit te leren. Hebmomenteel de sequence lijn van klaus schulze , album X , Frank Herbert hermaakt.
Las dat hij 2 revox tape machines gebruikte om die delays te creeren. Dit heb ik spijtig genoeg niet ;). Ik gebruik momenteel de UAD galaxy tape echo die het best in de buurt komt. Ik krijg echter de timing van de sequence en de volume van de echo's maar ook stereofield niet zoals hij dat deed. Ik denk ook dat er wat reverb was, plate EMT140 of AKG spring reverb, maar zolang ik mijn delays niet in orde krijg begin ik hier zelfs niet aan.

Wat ik al heb geprobeerd :

Parallel send/return delay van de uad galaxy tape echo op 2 tracks , 1 panned 40%Left, andere panned 43% right 2 dezelde vst met licht aanpassingen op filter vlak en detune --> klinkt te druk en te rommelig, niet tight genoeg
1 track : lacks stereo field maar delay klinkt beter en tighter
Delay op de 2 tracks zelf : timing van delays niet tight genoeg, klinkt weer rommelig en washed out

Men krijgt respect voor artiesten die zulke fantastische tracks konden maken in 1978 !

Alle tips welkom

1) wat zijn jullie favoriete tape delays & waarom
2) hoe zouden jullie dit aanpakken ?

thx

Back