geen input signaal S3000XL

Psykiatrisk

Ivo Hartman
Ik heb net m'n S3000XL eens aangesloten en ik ben d.m.v. de handleiding aan het uitvinden hoe hij werkt. M'n DX-200 heb ik op de mono/left input aangesloten. Als ik nou een sample op wil gaan nemen hoor ik het geluid van m'n DX-200 niet door de sampler heen en ik zie de level meter niet uitslaan.. Als ik de REC GAIN helemaal open draai zie ik wel een beetje noise ( :confused: ) ofzo bewegen onderaan de meter.
Heeft iemand enig idee waarom het input signaal niet door zou kunnen komen?

Alvast bedankt..

Groeten, Ivo..

Ok, misschien had je dit al goed, maar voor de zekerheid ff.
Zorg dat je input goed staat; knopje Sample -> mode = mono & left source = analog
en als je je input wilt horen als je nog niet aan het opnemen bent moet je zorgen dat monitor op ON staat. dit kun je overigens ook in het REC schermpje instellen, namelijk onder F7 Mon of Moff.

Zal ik er ook alvast maar bij zetten dat om op te nemen je het makkelijkst de ARM functie kuct gebruiken? Je stelt een treshold in (dat is het getal linksboven, onder RECORD, staat standaard op -20dB). Stel de waarde zo in (met Monitor aan, maar het geluid dat je wilt sampelen niet getriggerd) dat het niveau van het geluid net onder de treshold zit, maar er niet boven komt. Dit zal in de regel dus redelijk laag zijn, tenzij er op je input een bak ruis staat van je bron. Druk dan op F8 (ARM) en trigger je sample, et voila, klaar! Let wel op dat je bij de Akai eerst de lengte van je sample in moet stellen, en een naampje moet geven. Dat doe je in hetzelfde schermpje als waar je de input op de juiste ingang gezet hebt, gewoon onder Sample dus.
Succes!

Bedankt voor de hulp! Ik ben het allemaal nog eens na gaan lopen en nou doet hij het.. Hij neemt de sample ook op, maar hij speelt hem niet af.. Als ik op ENT/PLAY duw hoor ik zo'n standaard piepgeluidje.. Ik ga alvast de handleiding lezen weer.. 8)

Hoe kan dit? Ik zet vandaag m'n sampler aan en ik kan m'n opgenomen sample van gisteren ineens wel horen.. Zag ik gisteren een functie over het hoofd? Nu werkt het namelijk wel allemaal.. :confused:

Die s3000xl is echt een super sampler... qua bedieningsgemak.. je zult zien dat je na verloop van tijd één wordt met het apparaat.. succes..:)

't ligt er geloof ik ook aan of je em op edit hebt staan en op single of multi of je ook je sample hoort,anders speelt ie de standaard bank met die sinus sounds

Tnx, maar ook dat stond goed.. :) Ik denk dat het een raadsel blijft.. Maar het werkt nu volledig, ik zie alleen al aankomen dat het een heel gekloot gaat worden om via SCSI dingen te gaan doen.. Maar daar kan ik genoeg info over vinden en dat overleef ik dan ook wel weer.. :)

Back