Hoe maak ik een track kleiner?????

DJ DyM

I LOVE MUSIC!
Hallo synthforumers;)

Ik ben een tijdje bezig geweest met cubase sx maar als ik een track maakte was hij zo gigantisch groot (soms wel 40 mb)...
Nu heb ik fruityloops aangeschaft maar ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem...:confused:
Hebben jullie tips of misschien programma's waarmee ik zo'n track kleiner maak naar bijv. 3,5mb

GrtZ,
Stef:confused:

Raar dat je wel een pakket als cubase sx kunt bedienen, maar blijkbaar niet genoeg van audio weet om te weten waarom een liedje 'soms wel 40 mb ' is.

Maar goed,

Het bestand dat je maakt is ongecomprimeerde audio data, dus op cd kwaliteit, wat neerkomt op 1400kbps,
er zijn een paar manieren om de grote van het bestand terug te brengen.
Mpeg is een manier die het meest gebruikt wordt (bijv mp3), maar dit gaat wel tenkoste van de geluidskwaliteit hoe lager de kbps hoe slechter de kwaliteit.
Je kunt ook je wavjes naar een formaat comprimeren dat geen verlies heeft bijv naar .shn files, http://home.att.net/~mkw/mkwact.html hier staat een programma dat dat doet..

Hahaha :).

Dit staat trouwens in het foute forum, je moet eigenlijk in Software of zo zitten, is relevanter.
Hier kun je een .wav > .mp3 converter downloaden.

http://www.dbpoweramp.com/ > en dan de dbMC.

'k Had een heel leuk tooltje gevonden onder downloads op www.ews64.com alleen die link is dood :(.
PB me even dan zal ik je het ding vanavond sturen. Het is een heel klein tooltje maar de kwaliteit en snelheid zijn wel goed :)

-C-

Of je speelt de muziek af in cubase, en neemt het vervolgens op in Wavelab! Tenminste, zo doe ik het altijd. Ken je daarna altijd de muziek ff omzetten in een mp3tje...

Mja, moe je wel eerst weer Wavelab hebben!

Bericht door een moderator:
verplaatst naar software - overig

gewoon mp3 export doen al weet ik niet of fruity dat ook heeft...
dit staat overigens ook in de manual beschreven...

cubase sx heeft trouwens ook nog andere file formaten als mogenlijkheid voor export...

Origineel geplaatst door divi
of gewoon in cubase als mp3 exporteren...:stupid

da gaat nie lekker met externe gear. vindt ik. :D

Maaruuh: tip voor de topic starter: sla je eindmix NOOIT alleen als mp3 op. beetje lullig als je van een afgemixt nummer alleen nog maar en slecht klinked mp3tje hebt.

Origineel geplaatst door Tactic
Raar dat je wel een pakket als cubase sx kunt bedienen, maar blijkbaar niet genoeg van audio weet om te weten waarom een liedje 'soms wel 40 mb ' is.

Maar goed,

Het bestand dat je maakt is ongecomprimeerde audio data, dus op cd kwaliteit, wat neerkomt op 1400kbps,
er zijn een paar manieren om de grote van het bestand terug te brengen.
Mpeg is een manier die het meest gebruikt wordt (bijv mp3), maar dit gaat wel tenkoste van de geluidskwaliteit hoe lager de kbps hoe slechter de kwaliteit.
Je kunt ook je wavjes naar een formaat comprimeren dat geen verlies heeft bijv naar .shn files, http://home.att.net/~mkw/mkwact.html hier staat een programma dat dat doet..
Bedankt:okdan:

Bedankt mensen voor jullie reacties...
ben weer een tijdje zoet:P :okdan:

Weet niet wat je allemaal aan het kloten bent.. maar in FLP zit gewoon .mp3 export hoor.. :gaap:

Soms heb ik het idee dat we in de zeik genomen worden door een stel clonen.. ;{

Dat idee heb ik soms ook....:P
Ik ben nog maar net met FLP en Cubase bezig dus ik moet nog een paar dingen leren;) :geslaagd:
iig bedankt voor de tip!:okdan:
Moet ik tog maar eens verder gaan kijken dan mijn neus lang is :frons:
Grtz Stef

Je kunt ook punk gaan maken.
Korte nummers van 1 minuut.
Is nog hip ook nog tegenwoordig.

Back