etc. etc. : Orange Vocoder
Reverb: Native Revirb (Spring reverb)
Delay: ..Ohmboyz...kende ik voor deze thread nog niet; Meteen effe gecheckt en wordt meteen toegevoegd aan dit rijtje!! (waar het forum al niet goed voor is! Thnxz guys)
voor galm is de beste plug in de altiverb, jammer dat hij alleen voor de mac is. maar ja
delay daar gebruik ik meerdere voor: logic, maar met die van ohmboys kan je idd heel interresante dingen doen.
eq: de beste is en blijft toch de oxford eq, van de gelijknamige oxford mengtafels van sony. alleen jammer dat je daar die tc kaarten voor nodig hebt en ik die(nog) niet heb
goede reverb VST units zijn ook de Silverspike Reverb-it, en de Silverspike RoomMachine844 en Freeverb Too [de laatste twee zijn gratis, maar erg goed!]
onder de compressors heb ik verschillende favorieten, de DMM-SC1 compressor en de KwikKomp3 voor het mildere werk en H2O voor als het echt moet zuigen [in de goede zin des woords]
Ohmboyz is dus gewoon de beste delay, hoewel ik de Karlette [gratis bij steinberg] ook niet verkeerd vind.
verder vind ik die Mysterizer die nu bij Cubase 5.1 zit ook erg bruikbaar als je er mee gaat experimenteren en ben ik ook een groot fan van de GRM Tools van Steinberg.
De grootste vooruitgang van plugins vind ik de "rare" plugs zoals GRM Tools, DestroyFX en andere plugs die dingen doen die nooit echt in hardware bakkies konden.
De Waves plugs Doppler, Enigma en Mondo zijn ook heel cool! Complete weirde effecten die ik nog nooit eerder heb gehoord.
OK even mijn rijtje:
Reverb: Waves Realverb of RNC Verb
Compressie: PSP VintageWarmer en TC DeXs
Delay: Ohmboys en de gratis Doubedelay van Nuendo/Cubase
Phaser: Timeworks Phaser model (deze is echt smooth as a babies buttocks!)
delay : more feedback machine (freeware en stond op de cd van interface vorige maand)
reverb : waves renesaince reverb en de tc reverb (voor niet hoorbaar en beetje hoorbaar, tis maar net wat je zoekt)
chorus en dergelijke : zeker die van waves gold pack
compressie : pspaudioware prodcuten zoals teh mixpack en vantagewarmer (very recommended)!!!
Tja ik kan kort wezen en met Olaf meegaan Waves voor Compressie,Reverb maar dan ook EQ voor EQ overigens ook de TL-Audio EQ-1 (by steinberg)
EN natuurlijk ook de mannen van Ohmforce!!!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.