Wie heeft of wie weet waar ik infoprmatie kan vinden over hoe een "matrix patch panels" werkt ?
Zoals jullie weten worden deze in de EMS synths gebruikt.
Origineel geplaatst door Maik Wie heeft of wie weet waar ik infoprmatie kan vinden over hoe een "matrix patch panels" werkt ?
Zoals jullie weten worden deze in de EMS synths gebruikt.
Ben de laaste tijd de DIYer synths op het net aan het bestuderen..........
I.p.v patchkabeltjes zou ik een aan Matrix patch panel willen gaan gebruiken.
een MOTM, Oakley of een combinatie van Blacet en Wiard ( hebben een leuke joystick)
Ik geloof dat ik het principe van een matrix patchpanel een beetje begrijp. Je moet het meer driedemensionaal bekijken.
Je hebt te maken met twee lagen. De ene laag fungeert voor de source of horizontale rij (of in 'Excel' termen de "rijen") . De tweede laag verbindt de destinations of verticale rij (in de 'Excel' termologie dan de "kolommen"). Als je dat voorbeeld gaat nemen van die zelfbouw patchpanel met 2,5 mm stekker, dan kan je dus gewoon stekkertjes nemen waarvan je de plus en min polen met elkaar doorverbindt. Alle plussen van ene rij sockets verbindt je door met elkaar en haaks daarop verbind je alle minnen door van de andere rijen sockets. Wanneer je dan een stekker in een socket stopt, dan heb je meteen een verbinding gemaakt tussen een source en een destination.
Het enige wat je dan nog moet doen is het verbinden van je patchpanel met de werkelijke te verbinden modules en hun respectievelijke aansluitingen. En misschien verkijk je je daarmee misschien ook wel een beetje mee. Want je kan wel een handig matrix patchpanel hebben, maar uiteindelijk moeten alle modules wel met het patchpanel verbonden zijn.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.