Rane compressor/limiter

DeLoN

*Geluidsjager*
Iemand die ervaringen met dit effectje heeft? Of Rane als merk?
Kom op Harmony Central op een paar reviews uit en meer niet...

Rane is HEEL proffessioneel materiaal, maar omdat je dat niet kan kopen in de benelux (bij mijn weten toch) is dat alles wat ik over Rane kan zeggen...

De spullen van Rane zijn gewoon te koop bij Nederland Muziek in Almere hoor...

Tsja Rane maakt geloof ik ook van die cheapo mixers (als het dezelfde is) maar heb al meerdere verhalen gehoord dat de 1 zegt dat het BUT is en de ander zegt dat het een goed merk is....maar goed ik zou zeggen ga luisteren!

Origineel geplaatst door Kevin
Tsja Rane maakt geloof ik ook van die cheapo mixers (als het dezelfde is) maar heb al meerdere verhalen gehoord dat de 1 zegt dat het BUT is en de ander zegt dat het een goed merk is....maar goed ik zou zeggen ga luisteren!

Uhm....Rane maakt geen goedkope mixers....is juist erg duur allemaal...ik heb 's eentje ff geprobeerd,erg goed allemaal hoor.....maar ja....1500 euro voor een dj-mixertje....

Maar ja...over de kwaliteit van de compressors e.d. zegt dat nog niks natuurlijk.....

Ik heb trouwens wel de indruk dat Rane meer een merk is voor PA,niet voor de home-studio...

hmmm mischa had het hier geloof ik eens over,geloof dat het al eerder besproken is in een ouder topic,kon hem echter niet zo snel vinden,maar wat ik begrepen heb is die compresser erg bruut!!!

Origineel geplaatst door dione
Uhm....Rane maakt geen goedkope mixers....is juist erg duur allemaal...ik heb 's eentje ff geprobeerd,erg goed allemaal hoor.....maar ja....1500 euro voor een dj-mixertje....

Maar ja...over de kwaliteit van de compressors e.d. zegt dat nog niks natuurlijk.....

Ik heb trouwens wel de indruk dat Rane meer een merk is voor PA,niet voor de home-studio...

Yup dat laatste had ik ook,
maar mij wordt dus de mc22 aangeboden

http://www.prosound.co.za/proweb_main.php?function=product_display&product_id=112

Echt niemand die m kent?:confused:

Rane cheapo stuff??? Euhmm >>> Reken voor deze clubmixer maar een euro of 3000. Niet bepaald cheapo dus!

Trouwens Rane bestaat al gigantisch lang en heeft een dj-mixer die tot op vandaag in productie is, een jaar of 20-30 zal dat zijn... Kun je nagaan hoe goed die stuff wel is.

Dit geldt voor dj-mixers, topkwaliteit te vergelijken met Formula-Sound en staat nog een stapje hoger dan A&H dj consoles. Wat betreft de andere gear kan ik niks zeggen, maar het zou me verbazen zou dat geen soortgelijke / betere kwaliteit zijn!

okee....heb wat gevonden....de Rane mc22 is opgevolgt door de Rane dc22 :
http://www.rane.com/dc22.html
( waarschijnlijk beviel die 'mojo' look niet zo...voor de rest lijkt het me hetzelfde apparaat....)

weinig controls over je compressie instellingen...alleen treshold en ratio....geen attack en release tijd instelbaar...

in Amerika wordt ie een beetje aangeprijst als 'oplossing voor dj's'....

maar ik heb geen recensies gevonden van hoe ie klinkt....misschien kun je zelf ff Googlen op Rane dc22...

En de prijslijst van nieuwe Rane produkten vind je hier :
http://www.electricsound.com/PRIJSL...004/Prijslijsten_PDF/Rane_01-02-04_E-mail.pdf
( van Electric Sound....dus Nederland Muziek in Almere... )

geen goedkope rommel heren....;)

Mmm dan zal ik het zeer zeker fout hebben dan....ach ja wa's nou 1500 voor een clubmixer ??
Laatst nog een SSL gekocht voor een prikkie.8o)

Mmm dan zal ik het zeer zeker fout hebben dan....ach ja wa's nou 1500 voor een clubmixer ??

Da's de prijs van een Empath, is geen clubmixer (daarvoor heeft-ie te weinig kanalen) maar een dj mixer. De MP44 is wél een clubmixer - >> kostprijs 3000 euro. Tja is nog steeds niet veel in vergelijking met wat een gemiddelde club op een avondje binnen krijgt...

DBX 163X

DBX 163X

Nu wordt mij ook de dbx 163x aangeboden...
NOg steeds aan t googlen en zoeken,
roep ik vrijwilligers op die dit apparaat kennen...

alleen voor de dbx160 gaan ..

En zaterdag nog aan een rane clubmixer gezeten
staat er 1 in de jimmy woo voor cassie 6 en als de amerikanen komen
sound is echt te vet .. zitten buizen in en klinken bruut !

Bij MAW staat ie standaard op de rider !

En meer controls heb je trouwens niet nodig ... op me dbx zitten ook geen attack en release .. geen probleem !

Ik heb zowel een SPL Dynamaxx als een nieuwe Avalon VT747SP te koop staan voor de geinteresseerden.
Voor elke prijsklasse wat wils. Beide zeer goede apparaten qua prijs kwaliteit verhouding.

Back