[Access] patches laden in de virus via een (m)pc?

KeesVerkerk

Ouwe rot
Ik stel best wel een domme vraag nu.
Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe je patches laad in de virus?? Zou dat via de mpc4k kunnen in plaats van de pc????

Kun je met je MPC4K midi files afspelen? Check. Kun je met je MPC4K system exclusive verzenden? Check. Kun je met je MPC4K toewijzen aan welke midipoort hij 't moet sturen? Check. Kun je dan die .MID file op diskette zetten en 'm in de MPC4K inladen? Heb je dan alles klaar staan en hoef je 'm dan alleen nog maar af te spelen? Zekers.

Klaar :). Je sounds komen dan wel in bank A of bank B terecht (user rewritable banks), 't is een tijdje geleden eerdat ik die gratis Vengeance-geluidjes erin heb gesmeten. Maar dat is ongeveer het te volgen recept :).

het lukt nu idd om een midifile met patches te laden in mn virus. ik speel dan gewoon die midifile af. Ik zie dan op mn schermpje van de virus een tekentje rechts bovenin verschijnen. Maar toch zijn de patches nog niet geladen op een of andere manier. Heeft iemand een idee???

Ik kan even proberen om een set patches met m'n MPC1000 te uppen naar de C...

Ah, ik heb al gevonden wat er aan de hand is. Het tekentje is "SE" - dus system exclusive. Hij ontvangt het dus wel. Maar, wat er daarna mee gebeurt moet je even instellen. Banks A en B zijn user-rewritable (direct) dus je moet de Virus zodanig even instellen dat 'ie ze op de goede locatie dumpt.

Druk op SYSTEM/MULTI EDIT, ga dan naar MIDI DUMP RX en zet 'm eens op Force To Bank A. Als het niet lukt, zet de MPC op een lager tempo (als ik 'm op 110 zet doet de MPC 't dapper maar door de bootlading sysex loopt het display wat schokkeriger). Als 'ie op "Disable" stond is het duidelijk, als 'ie op "Enable" stond wordt de bank gewoon gedumpt op waar 'ie normaal staat (kan overal zijn), en bij Force to.. weet je het altijd zeker :).
Origineel geplaatst door sweety
heb je geen manual dan?, daar staan dit soort dingen in.
je kan hem ook downloaden bij access
Nogal wiedes, alleen moet je dan eerst je gegevens invullen en dan is het nog lastig omdat de manual geen deugdelijke index heeft. Dit zou je normaal neerzetten onder "Patches" in de index, maar daar valt niks te vinden. In plaats daarvan moet je naar Multi Mode & System Setup (blz 118 voor de geinteresseerde).

je moet gewoon de manual lezen,dan weet je dit soort dingen.
en je gegevens invullen voor je de manual kan downloaden is ook zoveel moeite !
dan kan je beter gewoon op dit forum je vragen stellen en dan beantwoord iemand die de manuel wel gelezen heeft dit wel voor je ,?

ik moet niets en wat ik hier vraag, staat helemaal niets over in de manual . Ik heb de user manual hier voor mij liggen en de informatie hier over is te beperkt.

waar maak je je in godsnaam druk over trouwens dude:Z :Z :Z

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik kan even proberen om een set patches met m'n MPC1000 te uppen naar de C...

Ah, ik heb al gevonden wat er aan de hand is. Het tekentje is "SE" - dus system exclusive. Hij ontvangt het dus wel. Maar, wat er daarna mee gebeurt moet je even instellen. Banks A en B zijn user-rewritable (direct) dus je moet de Virus zodanig even instellen dat 'ie ze op de goede locatie dumpt.

Druk op SYSTEM/MULTI EDIT, ga dan naar MIDI DUMP RX en zet 'm eens op Force To Bank A. Als het niet lukt, zet de MPC op een lager tempo (als ik 'm op 110 zet doet de MPC 't dapper maar door de bootlading sysex loopt het display wat schokkeriger). Als 'ie op "Disable" stond is het duidelijk, als 'ie op "Enable" stond wordt de bank gewoon gedumpt op waar 'ie normaal staat (kan overal zijn), en bij Force to.. weet je het altijd zeker :).

Nogal wiedes, alleen moet je dan eerst je gegevens invullen en dan is het nog lastig omdat de manual geen deugdelijke index heeft. Dit zou je normaal neerzetten onder "Patches" in de index, maar daar valt niks te vinden. In plaats daarvan moet je naar Multi Mode & System Setup (blz 118 voor de geinteresseerde).

Thanx user, idd die bpm settings te hoog kan mn hele mpc jammen, ik krijg dan zo'n midifailure pop up.
Ik heb trouwens de virus a (sorry had ik ff eerder moeten zeggen). ik zal nog ff verder zoeken naar die "force to functie" mischien dat het bij onder een andere knop zit ofzo

peace

Even een offtopic vraag, maar zoon zonde om een heel nieuw topic te starten want het is maar een klein vraagje ;)

Ik wil een virus (K)C/indigo2 aanschaffen en ben me goed aan het inlezen in allerlei reviews ed maar ik kom net tegen in een SOS dat je neit je eigen arppegios kan programmeren maar dat dat misschien met komende updates wel zou kunnen. Nou is deze review al wat ouder en ik vraag me af of dit inmiddels wel kan? Of wat is een goede manier om het ontbreken van een ingebouwde programeerbare arppegiator te omzeilen?

tnx en sorry voor de kromme zinnen :o:

In OS 6.5 zitten wel nieuwe patterns, maar nog steeds geen eigen programmeerwerk... "hoogstens" Up, Down, Up & Down, Random, As Played, Chord, Octaves, Notelength (schaalt het hele patroon qua staplengte omhoog/omlaag), Swing (shuffle dus) Hold (latch) Clock (nootlengte).

Is evengoed nog veel, maar niet zo programmeerbaar als de Q. Aan de andere kant kan de arpeggiator best wel wat in de mod matrix rotzooien, iets waar de Q toch z'n stepseq voor nodig heeft.

Back