pyrox
Nieuwkomer
Via de search kon ik niets vinden dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
ik ben sinds kort een beetje aan het spelen met cubase als sequencer in samenwerking met mijn midikeyboard(een korg sP-300) Deze piano heeft een sustain-poort (ze noemen het daar een"damper"), waarop een pedaal zit aangesloten.
Dit pedaal is een standaard korg pedaal en zat bij de piano inbegrepen.
ALs ik nu gewoon iets speel en het pedaal gebruk werkt deze naar behoren.
ALs ik echter iets opneem via midi, gaat het effect van het pedaal verloren.
het enige wat ik kan doen om de toon door te laten klinken is de toon langer aanhouden.
Ik heb de midisingnalen getest met het MIDI-OX en ook hier zag ik geen activiteit bij het indrukken van het pedaal.
Is het nu zo dat ik gewoon geen pedaal kan gebruiken bij het inspelen, of is er een andere oplossing?
ik ben sinds kort een beetje aan het spelen met cubase als sequencer in samenwerking met mijn midikeyboard(een korg sP-300) Deze piano heeft een sustain-poort (ze noemen het daar een"damper"), waarop een pedaal zit aangesloten.
Dit pedaal is een standaard korg pedaal en zat bij de piano inbegrepen.
ALs ik nu gewoon iets speel en het pedaal gebruk werkt deze naar behoren.
ALs ik echter iets opneem via midi, gaat het effect van het pedaal verloren.
het enige wat ik kan doen om de toon door te laten klinken is de toon langer aanhouden.
Ik heb de midisingnalen getest met het MIDI-OX en ook hier zag ik geen activiteit bij het indrukken van het pedaal.
Is het nu zo dat ik gewoon geen pedaal kan gebruiken bij het inspelen, of is er een andere oplossing?