Opnemen van je hardware via clock start

mOkBor

Voknorr Arokx Acid
Ik probeer om een loopje van mijn mpc perfect op te nemen in mijn pc zodat ik het kan beat slicen. Nou is het probleem dat ik het met wave lab nooit mooi in de maat krijg. Dus dan zie ik als enige optie cubase.

Ik heb de mpc aan de cubase clock gehangen en een audio track aangemaakt die de mpc1000 opneemt via de geluidskaart. Daarna maak ik een selectie voor 2 bars en neem dat op met cue points. In cubase is dat perfect. Ik heb dan een wav bestand met daarin precies 2 bars van mijn mpc. Maar als ik dan kijk in de wav zit er een leegte van een paar mili sec(meer als mijn audio card latency) Dat voegt cubase er dus zelf bij. Want het opgenomen stukje ziet er perfect uit maar als ik het wavje terug import zit er een leegte aan het begin. Dat is dus een probleem want dan klopt de sync niet meer. Terwijl bij het opnemen het gewoon perfect is.

Is er een optie om een leegte toe tevoegen in je wavs? Ik heb hem niet gevonden. Als zon optie er niet in zit hoop ik dat iemand mij een programma kan aanwijzen waar ik wel strak een 2 bar beat kan opnemen met behulp van midi sync.

Re: Opnemen van je hardware via clock start

Origineel geplaatst door mOkBor
. Maar als ik dan kijk in de wav zit er een leegte van een paar mili sec(meer als mijn audio card latency) Dat voegt cubase er dus zelf bij. Want het opgenomen stukje ziet er perfect uit maar als ik het wavje terug import zit er een leegte aan het begin.
van midi sync.

Ik ben echt al ik weet niet hoe lang aan het zoeken wat dit nu is .

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=33742&highlight=stukje+stilte

Is er een andere recording app die zoiets kan? Ik wil natuurlijk niet een ander seq programma gaan kopen zoals logic ofzo.

Nee ik wil een mpc loop opnemen in cubase zodat ik een wav krijg met een goed getimde 2 bars aan beats(als ik het met wavelab opneem krijg ik het niet goed strak). Daarom heb ik dus een clock starter bij het recorden nodig. Daardoor is cubase de enige bekende voor mij. De leegte voegt cubase juist zelf toe :) Ik wil het er juist uit hebben.(maar niet eruit knippen met de hand want dan ben ik de strakke synch weer kwijt) Cubase moet dat gewoon niet doen 8~

Ik wil alleen mijn mpc loop opnemen als wav zodat ik daarna met de beat slicer het verrot kan knippen :engel:

Tja .. die stilte dat is dus waarschijnlijk een bug .. erg kut .
Maar als je nou de mpc eerst 1 of 2 maten laat lopen .. en dan na 2 maten je loop er uit knipt .
Zo werk ik nu met Cubase .
Mischien leg ik het niet goed uit .
:biertje:

Je te presente un work-around.

Je te presente un work-around.

Oftewel; zo zou je het ook kunnen doen: Zet in je MPC1000 op het hoofdscherm "loop" op "off" en stel het goede aantal bars en (in dit geval dus 2) en het tempo in. Druk op "mode" en vervolgens op "record" (pad 5) en stel het veld "input" in op "main out". Op deze manier kun je de stereo out van de MPC1000 resamplen! Stel de "treshold" in, druk op "record" (softkey F6) en druk op "play start" De MPC begint te lopen, stopt automatisch na 2 bars en neemt je audio op. Et voila! Een perfecte loop van 2 bars, die je alleen nog maar even in je PC hoeft te importeren. Als je wilt kun je natuurlijk ook Cubase als midi-master gebruiken. Succes!

Origineel geplaatst door dextah
Tja .. die stilte dat is dus waarschijnlijk een bug .. erg kut .
Maar als je nou de mpc eerst 1 of 2 maten laat lopen .. en dan na 2 maten je loop er uit knipt .
Zo werk ik nu met Cubase .
Mischien leg ik het niet goed uit .
:biertje:

Ik snap het, Dat deed ik ook, maar vaak bleef ik met een vage wav zitten. Thx

Oftewel; zo zou je het ook kunnen doen: Zet in je MPC1000 op het hoofdscherm "loop" op "off" en stel het goede aantal bars en (in dit geval dus 2) en het tempo in. Druk op "mode" en vervolgens op "record" (pad 5) en stel het veld "input" in op "main out". Op deze manier kun je de stereo out van de MPC1000 resamplen! Stel de "treshold" in, druk op "record" (softkey F6) en druk op "play start" De MPC begint te lopen, stopt automatisch na 2 bars en neemt je audio op. Et voila! Een perfecte loop van 2 bars, die je alleen nog maar even in je PC hoeft te importeren. Als je wilt kun je natuurlijk ook Cubase als midi-master gebruiken. Succes!

Ik ga het vanmiddag proberen eerst ff wachten tot ik klaar ben met werken. Bedankt. Abelton kan ik evt ook nog eens een keer proberen.

kortweg: HDD-Recording 8o)

kortweg: HDD-Recording 8o)

Eigenlijk heb ik dezelfde vraag als de TS.

Ik wil graag m`n eigen loops opnemen. Zonder te hoeven knippen (had ik toch maar beter opgelet op de kleuterschool 8o)). Zodat anderen remixen van m`n tracks kunnen bouwen. Niet voor niets midiclock....toch?

Mijn situatie:
-MP7 , mijn mastersequencer
-Simpel mixertje, zonder subs
-Simpele geluidskaart met alleen stereo in
-MIDI-out van MP7 via patchbay naar MIDI in van PC
-PC met XP, maar wil binnenkort alleen nog maar met LINUX draaien

Mijn wens:
-Als ik de sequence start op de MP7 (miditracks kan ik muten vanaf de MP7, kan ik mooi spoor voor spoor opnemen) dat m`n PC begint met opnemen en weer stopt met opnemen, zodra ik de sequence gestopt heb.

Mijn vraag:
-Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken? (Windows of Linux)
-Graag een beschrijving hoe je dat instelt in het geadviseerde programma

Zoek functie heb ik gebruikt, maar kwam telkens weer bij deze thread uit. ;)

Back