Newbee

De eerste :D

Goed ik heb deze op mijn hoofd telefoon beluistert(Sennheiser hd 477), en ik was er niet zo weg van.
Ik ben geen expert maar toch wat opmerkingen.

De mix zit wel lekker inelkaar, de zang is goed strak.
Helaas zit er naar mijn idee veel te veel echo/galm over heen waardoor het geheel een beetje dicht slibt.
De hoge tonen zijn ook net iets teveel. Plaatsing is wel goed.
Voor de rest is hij wel wat lang want er gebeurd niet zo veel in het nummer waardoor je aan het einde toch wat concetratie verliest. Nummer klinkt in mijn oren nogal cliche, maar ik weet niet wat je doel was met dit nummer.
Op het einde als de distorted gitaar er in komt valt het koortje een beetje weg.

Voor de rest het klinkt zeker wel goed. Keep it up

Hallo, van harte welkom op dit masterlijke forum! :D

Laat ik de eerste zijn. Ik had niet verwacht dat een newbee met zo'n track gelijk zou komen... M'n complimenten! Jij bent waarschijnlijk al langer bezig dan vandaag?

Ik kan eigenlijk weinig toevoegen, ik vind het nummer goed, en heeft best wat. Je hebt alleen iets teveel reverb of een 1 of ander effect teveel gebruikt waardoor het een beetje klinkt.

En het vanaf 3.23, de muziek wordt alleen maar harder (qua volume dan). Met name als die elektronische gitaar er inkomt, klinkt allemaal hartstikke goed, 't mag alleen in volume iets zachter.

Verder? Als je nog meer hebt, laat maar horen, klinkt veel belovend! :okdan:

GrTz
Scratch

Bedankt voor de reacties.

Ik heb gebruik gemaakt van: gitaar, Basgitaar, Behringer V-amp2, Alesis QS6.1, Yamaha DX-7 en een tamboerijn. Opgenomen met Cubase-SX.
Ik heb het nummer twee jaar geleden geschreven nadat ik te horen had gekregen dat ik een Hersentumor heb. Daar gaat het liedje dus ook over.

(Carpe diem)

Groeten,

Ferencz.

Zo zeg wat een heerlijk nummer! Complimenten. DIt noemen we nog eens een goede binnenkomer en toont dat emoties vaak toch echt de beste muziek voortbrengt

In iedergeval welkom en veel plezier hier en post nog eens wat.

VasC

Unic,

Het spijt me als ik niet duidelijk ben geweest met m'n antwoord. De gitaren die je hoort zij ook echt gitaren. Opgeneomen met een Behringer V-Amp 2 gitaarprocessor. Verder hoor je een Alesis QS6.1 en een DX7. Drums komen uit de QS.

Ik heb een paar nummers van jou beluisterd, wat een gave muziek maak je zeg, doet me denken aan JMJ, die platen heb ik destijds grijs gedraaid. Genieten!!

Groeten,

Ferencz.

Origineel geplaatst door InterFerencz
Unic,

Het spijt me als ik niet duidelijk ben geweest met m'n antwoord. De gitaren die je hoort zij ook echt gitaren. Opgeneomen met een Behringer V-Amp 2 gitaarprocessor. Verder hoor je een Alesis QS6.1 en een DX7. Drums komen uit de QS.

Ik heb een paar nummers van jou beluisterd, wat een gave muziek maak je zeg, doet me denken aan JMJ, die platen heb ik destijds grijs gedraaid. Genieten!!

Groeten,

Ferencz.

hey,

tnxxx voor de compliments:).
Ik was al er verbaasd over die gitaren, want alsdat synths waren, tjees, dan wel heel erg knap gedaan. Maar dus zelf ingespeeld, en zeker niet slecht dus!! ;) vind het veel van U2 weg hebben.
Het refrein is ook echt super gemaakt, meerdere steming ingezongen.
Als je er nog meer hebt.... :eureka:

:) groeten Unic

Origineel geplaatst door Unic
?! of ook live gebruik van instrumenten???

Wat denk je zelf!!

zowiezo de stem schat in de gitaar. en de bass lijkt me ook gewoon een bas gitaar plus de distortion gitaar tegen het einde. De drums niet.

Erg verfrissend eens totaal iets anders te horen. Het heeft soul.
Ik vind het een erg goed nummer.

Ehm ik zie nu pas dat het antwoord er al stond welke instrumenten. Hmm zat er niet ver naast.

Origineel geplaatst door Exzit
Wat denk je zelf!!

zowiezo de stem schat in de gitaar. en de bass lijkt me ook gewoon een bas gitaar plus de distortion gitaar tegen het einde. De drums niet.

Erg verfrissend eens totaal iets anders te horen. Het heeft soul.
Ik vind het een erg goed nummer.

He slimme,

als je goed gelezen had, vroeg ik me dat dus af................................. ja ja...

wat dacht je zelf?:)

lol

Origineel geplaatst door Unic
He slimme,

als je goed gelezen had, vroeg ik me dat dus af................................. ja ja...

wat dacht je zelf?:)

lol

Tja ik roep vaker voordat ik goed gelezen heb.:D

Maar je kan toch wel horen dat dit live instrumenten zijn en geen samples?

Hey dat klinkt hartstikke goed! Lijkt de simple minds wel. Alleen klinkt dat simple minds in jouw geval wat cru.

Sterkte en beterschap van mij!!! vervelend voor je, maar de muziek zal een heerlijke uitlaatklep voor je zijn. Dat kan ik wel horen.

Greetz Erik

p.s. misschien wil je ook een linkje plaatsen op het muziekforum waar ik moderator van ben. ddaar komen wel meer gitaartracks voorbij. Jouw muziek zou ik graag op die site zien!!!

muziekforum.com

Back