Danny
DAW-less puzzelaar °1967
Kan er mij iemand helpen met het synchroniseren van wavesequences bij een Korg Wavestation A/D?
Ik weet dat je via de global page van internal clock kan overschakelen op MIDI. Dit doet hij ook, want al ik het tempo van m'n MC500 verhoog, verhoogt de wavesequence ook van temp, verlaag ik het, dan volgt de sequence netjes.
Vanaf het moment dat ik de zaken in de sequencer wil vastleggen loopt het mis. Ik ga in recordmode en dan hoor je de metronoom (en dus ook de maattelling) volledig onafhankelijk van de wavesequence van de Korg (ze lopen absoluut niet synchroon). In de handleiding vind ik hier weinig over terug, enkel dat de global instelling en de verdeling van de duration over het aantal MIDI-'clicks'.
Dus ... effe kort:
MC500 = MIDI OUT (master)
Wavestation = MIDI IN (slave) - global wave sequence sync: MIDI
Wie weet raad ????
Met dank bij voorbaat
:

Ik weet dat je via de global page van internal clock kan overschakelen op MIDI. Dit doet hij ook, want al ik het tempo van m'n MC500 verhoog, verhoogt de wavesequence ook van temp, verlaag ik het, dan volgt de sequence netjes.
Vanaf het moment dat ik de zaken in de sequencer wil vastleggen loopt het mis. Ik ga in recordmode en dan hoor je de metronoom (en dus ook de maattelling) volledig onafhankelijk van de wavesequence van de Korg (ze lopen absoluut niet synchroon). In de handleiding vind ik hier weinig over terug, enkel dat de global instelling en de verdeling van de duration over het aantal MIDI-'clicks'.
Dus ... effe kort:
MC500 = MIDI OUT (master)
Wavestation = MIDI IN (slave) - global wave sequence sync: MIDI
Wie weet raad ????
Met dank bij voorbaat
:
. Ik ben gisteren nog wat verder aan het zoeken geweest. Ik heb ook problemen om de LFO van de Virus te syncen met MIDI. Ik heb het vermoeden dat de oorzaak dus ergens in m'n MIDI-setup zit. Ik zal trachten de zaak te beschrijven: