*track* fucking fresh beats (hardcore)

ChronicHangover

Nieuwkomer
Middag allen, heb me net hier aangemeld.
Ben al tijdje bezig met muziek, ooit begonnen met Fasttracker. Daarna heel kort met Fruityloops en werd toen getipt om Muzys te gaan gebruiken wat ik nu dan ook doe.

Wou graag meningen horen over het volgende nummer : "fucking Fresh Beats". Tis denk btje MoH stijl. Knalt aardig door met 190 BPM.

Tis hier te vinden: HIER en dan staat et nummer helemaal onderaan.

En als een directe link ook werkt is et via DEZE

alvast bedankt!

mzzl

welkom :koffie: Heb ook even naar je track geluisterd. Ik heb geen verstand van hardcore (weet dus ook niet hoe een goede track moet klinken), maar volgens mij is dit in zijn genre best oké! Leuke mop ook op je site. Afijn, fucking fresh fun op dit fucking fresh forum. :)

Ben geen hardcore-friek, maar aardig nummertje. Tempo zit er iig in :D

Maarre, ik mis nogal wat bas in de kick: zo'n track moet (ook) dreunen!

:erm: of zit er echt hééél diepe bas in, dat ik niet hoor via m'n speakertjes...?

Ik ben hier niet kapot van. Het is zo plat dat het bijna als ruis voorbij komt. En het melodietje vind ik te ingewikkeld.

Ik ben hier niet kapot van. Het is zo plat dat het bijna als ruis voorbij komt. En het melodietje vind ik te ingewikkeld.

Helemaal mee eens! Vooral bij hardcore is het absoluut niet zo dat als het hard is, het meteen ook goed is.
Ik vind dit niet goed, wel hard ;) .

hey

de eerste 23 seconden waren de beste... maar dan met die synth gaat het de mist in vindt ik.
er zitten nog een paar leuke geluidjes tussen maar het weet me verder niet echt te boeien, dit is 2004 é
de hardcore die ik hoor vanaf 33 seconden is uit 1994-95 beetje jammer en niet echt vernieuwend
ik veronderstel dat je toch naar de hardcore van nu luisterd? kweet niet wat je allemaal gebruikt
maar maak je kicks in buzz (met quadrafuzz, Predatohm, en andere distortions....) werk ze bij met audition ofzo
doe hetzelfde met de opvulgeluiden (claps, hihats, enz...)
en de synth, nou ja ,koop vanguard,pro53, synth1, enz (hadden ze me hier ook aangeraden) en maak geluiden anno 2004, ik hoop dat je er wat aan hebt

dit is zekerz niet bedoeld om af te kraken hoor integendeel, doorbijten en steeds nieuwe tracks bouwen

greetzz

Ik ben het met Geerdy eens dat dit klinkt als hardcore van een jaar of 10 geleden, toen had het misschien nog wat kunnen worden maar die tijd is nu wel voorbij...

Op veel plaatsen ligt de track gewoon niet lekker bij me in het gehoor, de fresh beat sample(die overigens wel erg uitgekauwd is) loopt volgens mij niet goed in de maat en je laat m steeds op het verkeerde moment voorbij komen.

Al met al, leuk geprobeerd maar ik zou nog even blijven oefenen. En leren wat betere geluiden te maken..:okdan:

ok, bedankt voor de reacties! Iig eerlijk, me track was nog niet eerder zo met de grond gelijk gemaakt :)

Dat et echt als 10 jaar terug klinkt ben ik het niet helemaal mee eens. Dat er te weinig laag in zit zou best kunnen, ik heb ouwe stereo boxen waar ik et op luister.

Wat ik heb gebruikt is muzys en de synth komt uit FM7. Pro 53 heb ik wel maar krijg ik gvd niet geinstalleerd :@ werkt alleen als stand alone.
Ik maak me bassen met "attack" van Waldorf. Overigens kwam die uit dit nummer van internet waarna ik em heb bewerkt met TC Native EQ, distortion van Muzys en TC works filtrator.

maar maak je kicks in buzz (met quadrafuzz, Predatohm, en andere distortions....) werk ze bij met audition ofzo

Ik zal der es naar op zoek gaan! bedankt!
Ik ben op dit forum gekomen om er wat meer over te leren, en met zulke reacties gaat et misschien nog wel lukken ook :D

Back