[Yamaha] Motif en midi in vanuit een ander klavier

werom

Nieuwkomer
Misschien weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb een motif 7 en een tweede klavier dat vaste uitstuur kanalen heeft voor het aansturen van de motif.
Dit tweede klavier gebruikt midi kanaal 2 en 3 voor 2 verschillende sounds.

Nu wil ik dat klavier voor twee klanken gebruiken en de motif gewoon als synth beschikbaar hebben.
Met deze setup speel ik ca 40 verschillende songs. Alleen bas en string blijven continu het zelfde.
Deze wordt bespeelt vanaf het andere klavier. Graag zou ik zo een stuk of 40 geheugens willen hebben, zodat uit de motif een bas en string klinkt als ik op het andere klavier speel en de motif zelf zijn eigen voorkeurs klank weergeeft.

Ik heb al gegeken in de user preformance of hier per geheugen plaats is om dit is vast te zetten in een userbank, maar waar ik ook kijk er is van alles vast te leggen maar geen midikanalen toe te wijzen aan een sound.

Midi kanaal 3 voor strings vanuit het tweede klavier
Midi kanaal 2 voor bas van uit het tweede klavier
en de motif piano voor het hele klavier.

waar ik ook zoek, ik kan per user bank nergens de 16 midi in kanalen vinden.
Ik heb alleen een midi kanaal gevonden waar ik maar 1 kanaal kan kiezen en denk dat dit kanaal is bedoelt voor het motifklavier te koppelen aan de sound generator van de motif zelf.

Ik hoop dat je een oplossing weet.

Groet,
aaipop

ps dit is mijn eerst yamaha ( ik ben korg gewend )

Mocht iemand een antwoord op mijn vraag hebben, dan graag een bericht via aaipop@hotmail.com.
Ik heb thuis geen internet en moet het lezen in de bibliotheek.

Jouw Motif 7 heeft hiervoor zelfs een hele modus: MASTER Mode.

De Master Mode vormt jouw Motif 7 om tot een uitgebreid master klavier.

Deze Power User Guide vertelt je in detail hoe je ermee aan de slag kan gaan. Vooral het gedeelte over Zones moet je lezen.

Back