Buma Stemra of variant?

Don Borito

Fantasie lid
Ok,.. deze vraag stel ik voor iemand anders uit het buitenland,.. en ik zou het misschien wel kunnen opzoeken,,.. maar ik dacht,.. ach wie weet,.. weet iemand het zo wel te vertellen op synthforum :D

Ik ken iemand uit Thailand,. die muziek schrijft.. (ook texten)
Maar aangezien het daar nog redelijk een derde wereld land is zijn de regels en regelgeving niet zo geavanceerd als in het westen.

Deze persoon heeft wat songs geschreven,.. en wil er zeker van zijn dat deze songs niet door iemand gestolen worden..
Weet iemand welke dienst of service hij daar voor in de hand moet nemen? (meer gericht op dat land,.. maar ik neem aan dat er een wereld wijde wet bestaat die copyright beschermt.. (dus ook in zo'n 3rd wereld land..

dank voor jullie aandacht.. :D

Of ze daar auteursrechtenvereinigingen hebben weetk zo niet, maar wat de beste oplossing is (en altijd bruikbaar), is van de tracks te verzamelen op een geluidsdrager, naar de post gaan en naar zichzelf opsturen. Dan heb je een officieel tijdszegel. Het pakje wel dicht laten bij ontvangst :) hehehe. Of elke track afzonderljk als ie echt wereldhits heeft gemaakt.
Let er ook op dat je weet welk nummer in welk pakje zit :eureka:

baaaaai :kroon:

Back