[trance] Expression

hansbakker

Audiobakery
Dit gaat een hoop mensen ergeren denk ik...
Het is gebaseerd op een track van dhr Benassi...en uiteraard zit er weer een superzaag in (deze keer 5 voudig :D)

Used gear: JP8000, Vanguard, Superwave Performer, Spectrasonics Stylus, Atmosphere, NI Vokator...

KIJK UIT: hij is nogal commercieel en ik zou het mooi vinden als er wat feedback zou komen over of deze track een beetje in het huidige top40 beleid past...

Hij is nog niet af, dit is de basis waar ik vanuit ga werken. Vooral het arrangement vind ik nog vrij simpel en ik moet nog even een oplossing voor het einde bedenken.

check! http://www2.hku.nl/~hans4/media/patriott/demo/Expression_demo1.mp3

veel plezier...

idd :)

maar hij is wel commercieel bedoeld...verder misschien nog wat veranderingen in de vocoder, qua noten...
and move your feet een oktaaf (of 2) omhoog...

Hey Hans,

Ik denk dat de basis, en meer, goed staat, de vocoder kan een octaaf erbij hebben ja. Misschien dat je de vocoder op twee toonhoogtes tegelijk kan laten horen met meer galm. bijvoorbeeld op de laatste noten...

Als ik hier aan denk als top40 of discotheek knaller, dan hoopte ik op iets wat niet kwam. Ik denk dan aan een orchestal sound die over het hele spectrum van de mix zit. supersaw/choir achtige sound... een soort toetje waarbij de totaal sfeer ff "gigantic" wordt.
Deze superzaag alleen vind ik te kaal als drager voor het hele nummer. Maar wel goed als basis.

misschien dat je hier wat mee kan?

succes:)

..... ff luisteren..... :peukie:

Lekkere beat....
Bart draait het nummer nu voor de derde keer en dat wil wat zeggen

Ik vind de opbouw vanaf 1.37 met steeds een noot er bovenop niet echt in het nummer passen, misschien zou je de melodie iets kunnen veranderen als variatie op het thema, IMHO is dit wat flauw.
Ik mis een soort achtergrond geluid, het klinkt soms wat leeg, maar dat is denk ik persoonlijk, ik heb zelf wel eens te veel de neiging te "vullen"
En je moet het qua effecten nog afmaken denk ik....?

Maar... zeker geen slechte track, ga zo door. :biertje:

Origineel geplaatst door Bartology
..... ff luisteren..... :peukie:

Ik mis een soort achtergrond geluid, het klinkt soms wat leeg, maar dat is denk ik persoonlijk, ik heb zelf wel eens te veel de neiging te "vullen"
En je moet het qua effecten nog afmaken denk ik....?

dit bedoelde ik ook eigenlijk, een sfeer bepaler... :)

Of dit in het huide top 40 beleid past vinnik moeilijk te zeggen daar ik geen top 40 luister.

Maar ik kan me voorstellen, dat als je deze track helemaal uitbouwt deze toch er in al verschijnen, want het klinkt best leuk.

Ik denk dat je de track wat spannender kan maken door wat langere 'rustpauzes' in deze track in te bouwen.
Alleen dat acid geluidje zonder beat en dan langzaam alles open gooien. Denk dat dat best kan werken. :)

okee.......ik kom uit de kast.....

Best een leuk stukkie muziek dit. Hoewel ik de top40 niet op de voet volg, waag ik toch te betwijfelen of dit nou een typische, commerciële top40 plaat is. Maarrrrr......misschien zou hij er juist daarom wel eens in kunnen belanden. ;)

De kick is lekker diep, maar staat mss net wat te hard om prettig weg te luisteren. Iets meer dynamische variatie is ook wel welkom. Nu kan het saai gaan klinken doordat eigenlijk het hele nr wel "goed gevuld" is. Wat meer afwisseling met rustigere stukken is mss wel een ideetje.

suk6 met je bestorming van de hitlijsten 8)

mogelijke aanpassingen:

voorstel: op 2.19 minuten heb je zo het effect dat de track "hapert", of hoe moet ik dat zeggen?
maak dit veel langer en haal de frequentie vloeiend naar boven (als met een modwheel) en laat dan alles er weer inknallen: zal het veel spannender maken! ik heb het ook over dat acid-geluidje.

idd, een choir, of sferisch geluidje kan het nog afmaken.

And now for something completely different!

Ik luister regelmatig nog naar de top40. De laatste tijd is er heel veel bagger. Hier en daar een zeldzaam nummer dat er bovenuitsteekt, maar die zijn zeldzaam.
Jouw nummer zou daar zeker in passen! en met gemak een paar kutnummers heel ver achter zich laten.
De "power" in deze track, mag dmv opbouwen en breaks en zo nog iets verstevigd worden, en dan zou dit
een leuke brokkenmaker kunnen worden!

Ik vind dit een pracht van een track, ik hou hem zeker bij :okdan:
graag zo snel mogelijk de afgewerkte versie van dit juweeltje :D

De opmerkingen van Unic en Cloudman lijken mij zeer bruikbaar. De basis en het thema van het nummer is goed en heeft zeker potentie. Afwisseling is denk ik op het moment nog het meest zware hangijzer tussen wel top40 waardig of niet. Wellicht is het ook een ideetje om ergens midden in het nummer een beetje 'rare' drumpartij te verwerken met een heel ander ritme en eventueel daar ook het themaatje inverwerken. Tja wat is nu een raar ritme...kan zo snel niet op een nummer komen maar zeg maar zo'n beetje tegen de maat in spelen en een beetje 'rollend'. Ach je begrijpt het vast wel ;) . Ik denk dat je zo echt een spannende break krijgt van een aantal maten om vervolgens weer, bijvoorbeeld met een soort haperend geluid of Pad FX, weer terug te gaan naar je orginele beats.

Ik ben erg benieuwd hoe je dit nummer met of zonder de hier en hierboven gespuide ideeën gaat uitwerken!

VasC :mega:

Persoonlijke smaak:

Pro:

Mooie stevige kick
Mooi totaalgeluid
Je hebt wel feeling......doe zo voort

Contra:

Ik mis een meer prominenter bassline.
Iets als achtergrondinvulling dat het geheel wa meer drive geeft (wel opgepast niet 'te', hier schuilt de kunst)
De vocal samples zijn wat goedkoop klinken, mag iets ruiger niet?

Summary:

Je hebt talent, OK, kopieer wat in het rond als try-out voor jezelf, maar blijf daar niet te lang hangen en gebruik het voor originele dingen, ze zijn zo schaars en zo gewild door de partypeepz & the bizzkidz.

:dj:

..... weer ff luisteren..... :peukie: :koffie:

Ik vind het nog steeds een lekkere track, Hans

Het einde vind ik beter. Ik hoor in de sfeer/klank/opzet van het nummer geen duidelijke veranderingen.

Het is al even eerder genoemd en ik wil het ook zeggen: volgens mij kun jij meer en is dit voor jou behoorlijk eenvoudig werk!! Ik zit te wachten op iets anders, iets minder trance/techno etc.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat pianowerk, ben ik zelf ook mee bezig.

dit is inderdaad niet zo gek veel werk geweest, maar toch, ik doe het met een bepaald doel ;)

ik zal nog wel es wat anders posten, ik ben nu met een trailer bezig waar ik sounddesign voor doe...

maar dat wordt een ander topic uiteraard.....

anyone else?

Ik vind het een lekker nummertje..... zeker commercieel maar geen top40. Een nummer dat wel op een populaire trance compilatie-cd zou passen. Ik weet niet of dat de bedoeling is?

Origineel geplaatst door Alpha1
Ik vind het een lekker nummertje..... zeker commercieel maar geen top40. Een nummer dat wel op een populaire trance compilatie-cd zou passen. Ik weet niet of dat de bedoeling is?

dat zou heel mooi zijn :okdan: :verkoght:

Kwaliteit.

:halleluja

Enige minpuntje, kwestie van smaak: rond minuutje 2:00 gaat die lead net ff te hoog voor het mooie.

Voor de rest: hans is zaagsgewijs goed bezig! :okdan:

Back