[trance] Expression

Zeer lekker nummertje,heeft veel weg van die track die veelvuldig op the box word gedraaid. Als dit je verder niet heeft beinvloed zou ik ff gauw dit trackje afmaken en mischien dat je er dan wat verder mee kan. Ik zou alleen wat aan de overgangen en breakjes doen verder zit er zeker een pakkend leadje in. Mischien zou je er nog wat stukken in kunnen naaien die totaal even anders klinken zodat je even wat min. afwisseling hebt en dan weer de melody erin kan gooien. Verder klinkt het zeker wel lekker.

Benassi? Had zelf toch een andere track in gedachten van een ene eric. Vrij catchy tune heeft ie in zijn track,heeft zeer veel van jouw melodytje.

Correctie!

John Marks - Tracking. Deze track schoot me te binnen toen ik je track hoorde,who the fuck is eric dan:) Lekker afmaken en mischien dat je er een hitje mee kan scoren,afwisseling doet de mens goed. Verder toppie hoor!:okdan:

Omdat dit het mijn genre niet is, probeer ik even vanuit een
commercieel oogpunt te luisteren....

de track heeft zeker wel commerciële potentie, maar hij is er nog niet.
het grootste punt wat ik eigenlijk mis is een dikke baslijn en
wat sfeergeluiden/pads/fx.

Nu is het nummer eigenlijk grotendeels op te delen in een
stuk met stem en stuk met het zaag-geluid. Er gebeuren hier en daar
nog dingetjes, maar ik mis een beetje dynamiek en variatie in het geheel...

en de baslijn die er nu onderzit is echt zo'n rollende trance baslijn.
best aardig, maar ik denk dat er wel een dikker zwaarder geluid onder kan
(zoals in dat nummer van benny benassi - satisfaction)

Yep, klinkt goed man!

Enige commentaar wat ik kan leveren is dat het geluid welke de 'solo' uitvoerd rond 2:18 wat meer hoog en minder midden mag hebben.

Rond 2:46 wanneer het 'zaag'stuk weer inkomt zou ik een extra sweep (lees engels, you perverts 8) ) of andere fx toevoeging op de brug wel welkom vinden.

Succes! :okdan:

thnx guys!

inderdaad, die lead die tussen de vocoder en superzaag zit ben ik nog niet helemaal tevreden over, ik vind hem wel wat toevoegen aan het nummer. Misschien afwisselen met een andere sound zodat je een soort vraag-antwoord ding krijgt. iets meer gefreak misschien..eerst maandag even aan mn A&R manager laten horen... :)

Ik heb dus nog eens geluisterd... het was het eerste wat ik deed vandaag, want het is nu voor mij "ochtend".
Mega track is dit aan het worden!
toch nog een paar "tips" (hoor mij, ik geef jou tips, maar kan zelf geen deftige track in elkaar flansen)

ahum, de track straalt al veel meer power uit, is reeds gevarieerder, meer breaks en opbouwende stukken en zo...
maar de breaks zijn nogal vaak "gelijkaardig". slechts 1 break is volledig verschillend en valt dan ook op.
Er zou nog iets meer variatie in die breaks mogen.

een voorbeeld is die opbouw zoals in bepaalde tracks van benassi die ik voorstelde. (By the way, ik bedoelde pitchwheel en niet modwheel :stupid )

Nu, om te zeggen dat er zoiets bij mag, zo'n lage hevige bass zoals in die dingen van Benassi... daar zou ik mee opletten.
Ze kunnen namelijk de rest van de track wegdrukken en het helemaal om zeep helpen.

Maar goed...

zeg, eens, wat zijn je plannen hiermee? wanneer komt het op cd en in de rekken bij de platenboer? :)

Ik vond het een schitterende track om mee wakker te worden :okdan:

groetz

Wolkie

nou is de stijl van benni benassi ondertussen redelijk uitgekauwd dus ik wil het er niet teveel op laten lijken...er mogen elementen in zitten die eraan refereren(goed voor de herkenbaarheid), maar het moet ook iets eigens hebben.

Maandag heb ik contractbesprekingen met Patriott, de nederlandse tak van BMG. We'll see!

Hmm, benassi is idd wel wat uitgekauwd,
maar ik bedoel niet dat je het op benassi stuff moet laten lijken.
het was gewoon een verwijzing naar die break die wel vaker gebruikt wordt en vrij
goed werkt en herkenbaar is. maar dat is zeker niet de enige mogelijkheid :)

succes met de gesprekken!

groetz

wolkie

eerlijk gezegd vond ik je eerdere nummers beter, maar hier zal zeker wel markt voor zijn.
suc6 met je besprekingen! (ook voor lecz?!)

Eindelijk kan ik ehm downloaden.
Zoals gewoonlijk weer erg goede geluidskwaliteit.
Is wel even anders dan ik gewend ben van je.
Maar da's juist leuk als mensen van alles kunnen maken.
Het is meer zo'n Duitse beat.
Ik zou de stem maken in het Duits met van die Rammstein achtige voices.
Krijg je nog meer het sfeertje erin wat de muziek oproept.
Is bedoeld als compliment

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door virkaz
eerlijk gezegd vond ik je eerdere nummers beter, maar hier zal zeker wel markt voor zijn.
suc6 met je besprekingen! (ook voor lecz?!)

Yep,
Ook voor Alex..
Besprekingen gingen eigenlijk erg goed!
Ik ga de track nog wat verder uitwerken, er moet nog iets herkenbaarders in...het arrangement kan misschien ook nog iets vlotter..

na een tijdje... hoe is het uitgedraaid met deze track?
hoorde er vanalles over die niet zo leuk was, zoals mensen die die tune stolen en zo...
hoe staat het er ondertussen mede?

Er is nog niets gebeurd met deze track, mede omdat de gesprekken bij Patriott op niets zijn uitgedraaid...maar goed, alex en ik hebben nu ergens anders een publishing deal getekend, dus wie weet wat dat gaat opleveren :) Voor een ander nummer is er een clip geschoten, die moet nog ge-edit worden......

Hoi Hans (en Alex)

het was lang geleden, maar ben nog eens naar jullie site geweest en aan het genieten gegaan
van jullie tracks. :)
jammer dat ze nog niet in de winkel liggen.

Ondertussen hebben we wel weer een paar tracks klaar liggen/in de maak...
Leuk dat je nog even op de site hebt geluisterd!
ik neem aan dat je www.timeqube.tk bedoelt?

hoidie,
dat was idd de timeqube site.
leuke dingen staan daar :okdan:

wanneer je een paar van die tracks zou laten horen aan een breder testpubliek...
stuur je mij dan eventueel een berichtje? :)
ben wel benieuwd om ze te horen,
en hoewel ik niet de grootste muziekcriticus en kenner ben,
doe ik graag mijn best om constructieve commentaar te leveren.

Back