Vraag over hardware

X_Ray

Nieuwkomer
Ok, Ik en een paar vrienden van me maken muziek (hiphop)
Ik maakte de beats en we rapten er allemaal overheen, zo ging t.
Ik maakte die beats met software programma's waar ik nu de lol niet zo meer van in zie.
Ik wil dus over gaan op hardware maar het moet niet te duur worden.
Heb wel eens een apparaat gezien , waarmee je drums kon maken en volgens mij heet dat een mpc ( dat je op knoppen kan rammen en dan kan je drums maken)
Mijn vragen zijn:
1. Heet dit een mpc, en hoe duur zijn die dingen ongeveer
2. Als ik een mpc heb, maak ik drums, maar hoe maak ik dan de melodies en zo
3. Is een workstation een goede keus, want ik heb gehoord dat dit ALLES in 1 is.

Bij voorbaat dank, :)

Raymond

Waarschijnlijk heet het een mpc.
Zag het er zo uit (ongeveer)?
mpc2000.jpg

In een MPC zitten GEEN geluiden. Het is een sampler / sequencer.
Je zult geluiden moeten binnentrekken in de mpc vanaf een sample CD (meegeleverd bij een nieuwe)
of je moet zelf gaan samplen. Je neemt dan stukjes geluid op en die zet je achter die lekkere drumpads.
Melodies kun je ook samplen.
Een workstation is meestal een groot keyboard met allerlei geluiden dr in, dus van alles wat. Drums, bassen, violen, scratchgeluidjes en weet wat niet meer.

k zou de zoekfunctie eens gebruiken (rechtsboven, rode woord zoeken) en dan gaan zoeken op een van deze woorden:
mpc
samplen
workstation

Je vindt echt een schat aan info op deze manier :)

-C-

Kijk eens naar de MPC1000...een hele leuke bak, met wat extra filters en effecten toegevoegd. Dat ding is klein, compact en makkelijk in gebruik en je slaat al je materiaal op geheugenkaartjes.

Die dingen kan je voor niet al te duur 2e hands al kopen....kijk ook eens in het buitenland (thomann ofzo) voor leuke aanbiedingen.

Voor hiphop zijn de MPC machines nog steeds onovertroffen in gebruik, geluid en groove.

Back