Hazes... Mijn man!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik was behoorlijk geschrokken van zijn dood. Ik heb de beste man een aantal keren ontmoet en met hem gepraat.

Moge zijn muziek en persoonlijk eeuwig in ons collectief bewustzijn voortbestaan.

ik kan niet zeggen dat ik ook maar 1 nummer van andré echt geweldig vond of dat ik het thuis zou draaien laat staan er naar luisteren in de kroeg,maar die man had massa's fan's en kon zalen vol krijgen en was een gepassioneerd artiest,dat verdient altijd respect!!! may he rest in peace!!!

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik was behoorlijk geschrokken van zijn dood. Ik heb de beste man een aantal keren ontmoet en met hem gepraat.

Huh Bas? waar heb je hem dan ontmoet?

Ik was geen fan maar kon zijn liedjes toch waarderen. Andre hoorde gewoon bij Nederland en ik heb evengoed ook vaak in de kroeg gezeten met een flinke slok op, meebrullend met "De Vlieger" of "Een beetje verliefd". Een kleurrijk figuur en daar zijn er al zo weinig van....

Maar eerlijk is eerlijk, ik denk niet dat hij een saai leven heeft gehad!

Heel erg triest voor de nabestaanden en de fans (in die volgorde) - veel sterkte toegewenst dus.

Origineel geplaatst door Nolet
In memoriam heb ik gister samen met met mijn gitaarleraar de tablatuur van ' De vlieger' geoefend. Ik schoot bijna vol...

:halleluja

ik ben ook ZEKER geen fan, maar de man verdient dergelijke acties wel !

. Ik schoot bijna vol...

... Heineken? :D

Origineel geplaatst door sander
Ik vindt er echt geen zak aan. Heb net na 80 min die film uitgezet...

:erm: Jeez', dat heb je NOG lang uitgehouden..

Maar goed, heb er vaak over gedacht hoe 't geweest zou zijn als ie ooit op bijv. Pinkpop zou gestaan hebben; volges mij zou dat ECHT feest geweest zijn!

Fan ben ik dus niet, maar 't heeft wat..

maar ja..

Origineel geplaatst door sander
Ik vindt er echt geen zak aan. Heb net na 80 min die film uitgezet. Jesus was saai. Snap niet al die lovende dingen die ik erover gehoord heb, En die gast kan gewoon echt niet zingen. Ja op de cd zal het wel helemaal bijgewerkt zijn dat het nog een beetje klinkt.

Smartlappen/levenslied is echt niks voor mij.

wat ik gewoon vind is dat het jammer is dattie dood is maar dat ik sander ergens gelijkg eef. heel die onzin in die arena vind ik eigenlijk weinig. Die man heeft ook eens wat liedjes gezongen. Ken er geen een meezingen en zeg niet dat ik geen verstand heb van muziek want menig nummer ken ik wel degenlijk maar vind het gewoon teveel voor wat het waard is. Heel de arena op ze kop omdat hij op de middenstip ligt.
Marco borsato doet het beter als hazes maar als die dood is krijg je ook geen kuip vol. En zo met zoveel mensen. Vind het gewoon teveel aandacht voor wat het waard is. Jammer dat hij dood is en gecondoleerd voor de familie en de fans maar als phil collins bijvoorbeeld dood neervalt mag je al blij zijn als je het bij de 1 zins nieuwsregels ziet in de telegraaf terwijl een man als hij toch wel veel en veel meer voor de muziek buisiness heeft betekend.

Ik vindt het allemaal een beetje overdreven. Het lijkt wel of er een god gestorven is.
En wat betreft Hazes. Waarom zuip je jezelf in godsnaam kapot als je 2 kleine kinderen en een vrouw hebt.
Die gast leefde zo ongezond. Dat doe je toch niet als je een gezin hebt.
Ook vondt ik het wel wat vaag dat ie nog meerdere kinderen heeft van vorige huwelijken en die kinderen wil die niet meer zien. Lekker allemaal zeg. Nauw ja het gaat dan wel om de muziek. Maar prive is het zeker geen held.

D'r zijn heel veel mensen die zich kapot zuipen. Maar als je bekende nl'er bent mag dat niet ineens meer of zo? Hij was alcoholist zoals H.Brood een drugsverslaafde was. Alleen jammer dat hij niet echt z'n best heeft gedaan om er af te komen, maar om het hem kwalijk te nemen? Er zijn duizenden drankverslaafden in nederland. En dan?

Maar h6 was een volksheld omdat hij muziek maakte die de mensen op een bepaalde manier aansprak. Z'n eigen liedjes schreef die voor menige omhoog gevallen cultuurfiguur te eenvoudig lijken te zijn maar aan zegkracht enorm veel bieden. En als je een beetje de a'damse cultuur kent dan weet je dat het voor die mensen een speciaal iets is. Maar daarbij was het ook een rasartiest die verdomd goed kon zingen. Misschien dat je het niet kon waarderen maar technisch gezien kon hij net zo goed zingen als M.Borsato hoor. En je houdt het ook niet zomaar zolang vol om in dat circuit altijd aan de top te blijven.

En heel eerlijk gezegd had ik van Mojo verwacht dat ze zich als een stelletje lijkenpikkers nog over de kist een paar centen wilden verdienen maar op zich hebben ze dit heel netjes geregeld.
Dat kan je niet zeggen van de diverse andere met name roddelbladen die natuurlijk weer flink tekeer gaan en allemaal onzin lopen spuien omdat dat nou eenmaal meer verkoopt.

Origineel geplaatst door fuse
Maar daarbij was het ook een rasartiest die verdomd goed kon zingen. Misschien dat je het niet kon waarderen maar technisch gezien kon hij net zo goed zingen als M.Borsato hoor. En je houdt het ook niet zomaar zolang vol om in dat circuit altijd aan de top te blijven.

mmm, live klinkt het in iedergeval erg slecht. Dat kan je van Borsato niet zeggen .(ookal vindt ik daar ook niks aan).
En als ik het zo op de radio hoor, ben ik ook niet kapot van die stem. Maar dat komt waarschijnlijk vooral door dat plat amsterdams accent van hem. Maar ach, wat ik slecht vindt, vindt de menigte altijd geweldig. Maar toch wil ik het zeker geen zangtalent noemen.

Alsof iemand maar ook enige waarde aan jouw oordeel geeft. ;)

Maar goed, een eenduidige voor iedereen duidelijke definitie van 'de waarheid' is er ook niet dus zou ik me daar ook niet al te druk om maken.

Origineel geplaatst door Slipperman
...als phil collins bijvoorbeeld dood neervalt mag je al blij zijn als je het bij de 1 zins nieuwsregels ziet in de telegraaf terwijl een man als hij toch wel veel en veel meer voor de muziek buisiness heeft betekend.

Och jee...jij altijd met je Phil Collins....Ik durf te stellen dat meer nederlanders Hazes waarderen dan Phil Collins. Dat het onzin is, zo'n evenement in de Arena, dat mag je best vinden. Maar blijkbaar was die gast gewoon immens populair. Daar verander je niets aan...

Och jee...jij altijd met je Phil Collins....Ik durf te stellen dat meer nederlanders Hazes waarderen dan Phil Collins. Dat het onzin is, zo'n evenement in de Arena, dat mag je best vinden. Maar blijkbaar was die gast gewoon immens populair. Daar verander je niets aan...

had net zo goed michael jackson kunnen neerzetten. het gaat er gewoon om dat zelfs juliana niet eens zoveel aandacht kreeg denk ik als hazes... vind de aandacht gewoon onterecht...

en over collins, ach tja doe jij het em maar na :) als je het over talent wilt hebben kan je beter over hem hebben dan over hazes want idd zoals sander ook al zei, live bakt hij er geen drol van en klinkt hij niet en dat hoor ik van veel die echt vinden dat hij live qua zang vies tegenvalt...

en wat is precies de maatstaf slip?

Want hoe ik jouw verhaal een beetje interpreteer is dat 5 miljoen nederlanders onwetende muziekbarbaren zijn en dat jij een veel verfijndere mening/smaak hebt. Het feit dat de dood van Hazes veel meer losmaakt dan als de koningin vandaag zou overlijden, geeft alleen maar aan, hoe zijn nummers recht uit het hart komen, en dat veel mensen zich met zijn texten kunnen identificeren.

En hallo, een kunstenaar is geen rolmodel, dus om zijn levenswijze te bekritiseren....nee het was juist iemand met vele gebreken, dat geeft zijn liedjes juist een droevige inslag!

Origineel geplaatst door Pjotr G
en wat is precies de maatstaf slip?

Want hoe ik jouw verhaal een beetje interpreteer is dat 5 miljoen nederlanders onwetende muziekbarbaren zijn en dat jij een veel verfijndere mening/smaak hebt. Het feit dat de dood van Hazes veel meer losmaakt dan als de koningin vandaag zou overlijden, geeft alleen maar aan, hoe zijn nummers recht uit het hart komen, en dat veel mensen zich met zijn texten kunnen identificeren.

En hallo, een kunstenaar is geen rolmodel, dus om zijn levenswijze te bekritiseren....nee het was juist iemand met vele gebreken, dat geeft zijn liedjes juist een droevige inslag!

Amen!

Wat de fuck heeft Juliana/Beatrix/Wilhelmina ooit gedaan dan? Die zijn geboren in een fucking royal family! Het is een pak van mijn hart dat Hazes' overlijden meer aandacht van 'het volk' krijgt dan een koninklijke begrafenis.

Hé, tuurlijk is het vervelend voor vrienden en familie en voor de man zelf en zijn muzikale kwaliteiten hebben hier geen reet mee te maken. Maar wat mij nogal opvalt is het makke schapen gedrag van een groot deel van de bevolking die net doet alsof de meest belangrijke man van het land overleden is. Handig geïndoctrineerd door RTL en SBS. Meteen postuum nummer 1 in de lijsten, het op de voorgrond treden van lijkenpikkers als een Frits Barend, etc. Er is natuurlijk niets nieuws onder de zon, maar ik blijf me nog altijd verbazen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back