FL Studio en Audition

HanzZ

Stamgast
Hallo allemaal,

'k Heb de zoekoptie gebruikt, maar niks gevonden. Sorry als dit al eerder is gevraagd.

Ik gebruik FL Studio om beats en pieces mee te maken. Daarbij gebruik ik Adobe Audition 1.5 als wave editor. In FL heb ik Audition als 'external tool' ingesteld. Als een sample - die ik in FL gebruik - even snel ge-edit moet worden klik ik op een knopje waarna Audition opstart met die sample. Heel simpel. Nou heb ik het volgende probleem:

Als ik de sample in Audition edit en daarna opsla, krijg ik bij STEREO samples een foutmelding. Ik krijg de melding dat de sample door een ander prog. in gebruik is en dat ik dat andere prog. eerst moet afsluiten etc. Ik krijg deze melding alleen bij STEREO samples. Bij MONO samples is er niks aan de hand.

Iemand enig idee?

-- HW

mischien je asio drivers?

Bij mij is het geval wanneer ik mijn Asio driver selecteer ik maar 1 prog kan gebruiken met geluid. Waneer ik Cubase open heb staan, dan gaat bijv cooledit of winamp niet werken.

Bekend probleem. Omdat het file in FL gebruikt wordt kan die niet overschreven worden door een ander programma. (geld voor wel meer proggies en files)

Het is me alleen wel een raadsel waarom die het met mono samples wel wil doen.

Origineel geplaatst door omc
Bekend probleem. Omdat het file in FL gebruikt wordt kan die niet overschreven worden door een ander programma. (geld voor wel meer proggies en files)

Niks bekend probleem. Ook andere progjes zoals Cubase kunnen met een externe editor werken; je opent een audio file vanuit Cubase in (bijvoorbeeld) Wavelab. Vervolgens kun je het bewerken en opslaan onder dezelfde naam; bij terugkomst in Cubase is de boel ge-update. Heel handig en snel. Dit zou ook moeten werken met FL en Audition - ook met stereo samples - volgens FL. Bij andere gebruikers is dat ook zo weet ik uit ervaring. Ik vraag me alleen af waarom het bij mij nou weer niet werkt.

Over de Asio drivers: ik gebruik juist geen asio drivers, dus dat zal het helaas ook wel niet zijn.

-- HW

Origineel geplaatst door HanzZ
Niks bekend probleem. Ook andere progjes zoals Cubase kunnen met een externe editor werken; je opent een audio file vanuit Cubase in (bijvoorbeeld) Wavelab. Vervolgens kun je het bewerken en opslaan onder dezelfde naam; bij terugkomst in Cubase is de boel ge-update. Heel handig en snel. Dit zou ook moeten werken met FL en Audition - ook met stereo samples - volgens FL. Bij andere gebruikers is dat ook zo weet ik uit ervaring. Ik vraag me alleen af waarom het bij mij nou weer niet werkt.

Over de Asio drivers: ik gebruik juist geen asio drivers, dus dat zal het helaas ook wel niet zijn.

-- HW
WeL een bekend probleem. Hier is het ook zo en als ik bv een html document in een browser open heb staan en ik edit hem in bv homesite dan wil die soms ook niet overschrijven omdat de file in use is door een ander programma. Alleen waarom het ene programma en het ene file type hier geen last van heeft en een ander wel mag joost weten.

Waarom gebruik je eigenlijk geen asio drivers? :confused:

Ik snapte wel wat je bedoelde; ik probeer te zeggen dat er ook programma's zijn waarbij het wel kan. Eén van die progjes is FL Studio; alleen bij mij werkt het niet. De vraag is waarom.

-- HW

P.S. ik heb momenteel een prutgeluidskaart... Asio drivers kun je niet met alle geluidskaarten gebruiken toch? Anders heb ik nl geen goede reden :)

Bij mij werkt het dus helaas ook niet... toch FL die moeilijk doet? Ik save nu altijd maar een nieuw file. ;{

Ik dacht trouwens dat je bewust geen asio gebruikt, vergat even dat niet iedereen voorzien is van een geluidskaart met die mogelijkheid. :)

okee... dus het ligt niet aan mij :)

Niet dat m'n probleem nou weg is maar ja, gedeelde smart is halve smart.

Nwe geluidskaart komt binnenkort, dus de asio drivers ook.

-- HW

Back