[TRACK] Broad spectrums

eigen stijl? probeer het dan niet in een hokje te proppen. (tenzij de stijl overduidelijk is)

maar ik denk dat je met groove/lounge aardig in de goeie hoek zit hoor :D

Klinkt wel relaxed dit.
Weinig op aan te merken.
Zit genoeg afwisseling in.
Die hoge pads effecten op de achtergrond klinken lekker.
De bass is aan de harde kant maar dat hans al gezegd.
Dat stuk van 3.34 tot 4.27 duurt te lang naar mijn smaak. Is te lang hetzelfde.

Origineel geplaatst door Exzit
Klinkt wel relaxed dit.
Weinig op aan te merken.
Zit genoeg afwisseling in.
Die hoge pads effecten op de achtergrond klinken lekker.
De bass is aan de harde kant maar dat hans al gezegd.
Dat stuk van 3.34 tot 4.27 duurt te lang naar mijn smaak.

Hallo & Bedankt voor het luisteren!

Dat stuk van 3.34 tot 4.27 duurt te lang naar mijn smaak. -> Mee eens! ;)

Ik heb een tijdje te weinig tijd gehad om aan de muziek te werken, maar in de loop van deze week plaats ik een nieuwe versie!

Goeie kwaliteit imo, net alsof ik naar een album van orbital aant luisteren ben. Als ik ergen iets op aan te merken is dan is t de bass partij. daar had naar mijn idee nog wel een randje aan mogen zitten.

Op het eerste gehoor moest ik even wennen aan de melodie van die bas want hij lijkt nogal te clashen met de rest. Na een paar keer luisteren valt hij er lekker in.

Alleen vond ik het nummer wat slapjes zeg maar. Alsof er meer in zat zeg maar.
Heb wat aan de mastering lopen sleutelen en ik denk wel dat je dit kan waarderen.
Die bas minder hard maar wat dieper gemaakt en de balans wat meer op elkaar afgestemd.

http://faxis.dyndns.org/synthforum/broad_spectrums_fused.mp3

Origineel geplaatst door fuse
Op het eerste gehoor moest ik even wennen aan de melodie van die bas want hij lijkt nogal te clashen met de rest. Na een paar keer luisteren valt hij er lekker in.

Alleen vond ik het nummer wat slapjes zeg maar. Alsof er meer in zat zeg maar.
Heb wat aan de mastering lopen sleutelen en ik denk wel dat je dit kan waarderen.
Die bas minder hard maar wat dieper gemaakt en de balans wat meer op elkaar afgestemd.

http://faxis.dyndns.org/synthforum/broad_spectrums_fused.mp3

....en de fameuze error404 komt tevoorschijn!

In de chat werkt hij wel zeggen de mannen.

Denk dat je in de ip range zit die ik geblokt heb wegens gehack op m'n srv.
Jammer dan!

(Sorry Symen voor deze interuptie)

@Fuse,

Dat klinkt inderdaad beter in balans. Volgens mij heb je een multiband limiter/compressor gebruikt?

Zou je mij kunnen vertellen welke settings ji gebruikt hebt? Natuurlijk ga ik zelf ook aan de slag, maar wel interessant om te zien met welke instellingen jij tot dit resultaat kwam.

Vanavond ga ik zelf ook weer muziek maken, en krijg ik het misschien zelfs wel voor elkaar een compleet betere versie online te zetten. (Beter afgemixed i.v.m. bass, korter i.v.m. het zwakke einde e.a.)

Verder iedereen bedankt voor de reacties tot dusver!
(Nieuwe reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom 8D )

Ik vind dat je een lekkere track hebt gemaakt :okdan: Heeft wel wat van Orbital weg.

Origineel geplaatst door Symen
Dat klinkt inderdaad beter in balans. Volgens mij heb je een multiband limiter/compressor gebruikt?

Plus de rest. Maar aan instellingen heb je weinig hoor. Trouwens om dat uit te leggen is nog een redelijk verhaal want er zit toch meer achter dan je zou denken.

Maar het belangrijkste element is gewoon de EQ. Een paar dB van de bas afschaven en het klonk metteen al gebalanceerder.

Back