D-550 reageert niet meer - RESET mogelijk?

dazz

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

weet iemand of het mogelijk is om een D-550 te resetten? Ik heb hem al wat jaartjes en hij heeft het altijd gedaan maar sinds kort heb ik al mijn modules op een AMT8 aangesloten en reageert de D-550 niet meer. Hij heeft het een paar x gedaan en nu zwijgt ie. Ligt het aan de AMT8? Opvallend was dat alle modules behalve de D-550 reageren op een reset/panic van de AMT8. Ik hoop niet dat ie opgeblazen is (vraag me überhaupt af of een module op te blazen is via MIDI...) of kan het misschien zijn dat het MIDIprotocol van de D-550 ouder is/dus niet compatible? De andere modules zijn Roland JD-990, JV-1080, Kurzweil micropiano, NORD lead.
Afijn, weet iemand hoe ik de D-550 weer wakker kan schudden, of moet ik hem gewoon aan de straat zetten? =(
groet,

dazz

Vervelend! Het kan in ieder geval niet komen door een 'nieuwer' MIDI protocol, dat is al sinds midden jaren '80 onveranderd (hoogstens uitgebreider, maar de standaardfuncties zijn nooit veranderd).
Via MIDI is er trouwens niets op te blazen; alle MIDI poorten zijn voorzien van optocouplers, waardoor er geen direct electrisch contact bestaat.

Even de reset procedure voor je opgezocht:

Roland D-550
Power on holding down BANK 2 , NUMBER 6 & ENTER.
(Sysex Midi file which restores factory sounds is available)

Als je toch besluit 'm aan de straat te zetten, gelieve me eerst even een pb'tje te sturen. Kom ik 'm wel ophalen... :D

ik heb ooit ook zoiets gehad

ik heb ooit ook zoiets gehad

moest toen de originele fabriekssysex inladen...
was moeilijk met de huidige apparatuur te doen maarrr...mijn ATARI did the job!:okdan:

Van Roland zelf, een bestand met alle factory banks (div. synths) in SMF (midi file) formaat.

Attachments

• factorypatches.zip
    95,9 KB · Bekeken: 105
che, die Hanz

che, die Hanz

ik wilde net op mijn backup DVD de file opzoeken en uploaden!
Wat is dat forum toch geweldig,he?!:halleluja

... en het officiele Roland tooltje om de bovenstaande files in te spelen:

Attachments

• smfplayr.zip
    114,6 KB · Bekeken: 110
bedankt voor alle info, ik ga die reset proberen.
en ja, ik heb een wel een x aan kunnen sturen met een synth maar de laaste dagen lukt dat ook niet meer.
Een paar keer lukte me het om een weer aan de praat te krijgen door de midistekker uit de AMT te halen en weer terug te stoppen. Dan deed ie het weer, maar ook dat trucje werkt niet meer.

je weet het wel

je weet het wel

denk ik...maar probeer een 1-op-1 verbinding te maken,m.a.w. geen andere apparaten er tussen,direct van de sysexsender naar de d550

Ja. Daarom zit er in de file van een paar berichten later ook weer een bestand met de originele fabrieksgeluiden.
Zelf geprogrammeerde geluiden ben je helaas... kwijt.... =(

die reset laat ik ff lopen, eerst maar eens verder proberen...mijn sounds zijn echt een soort dagboek van mij vanaf 1986, en ik heb al eerder sounds verloren op een dx7, was ik ook erg verdrietig door...

OK loos alarm...connector op de D-550 is gaar, misschien de printplaat, maar simpel te verhelpen denk ik.
Dus ik ben weer blij :)
enne Hanz, ik zal aan je denken als ik hem ooit nog besluit te verkopen!

gr,

dazz

Gelukkig voor je! :)
Ik zat al een beetje in die richting te denken (connector, ik heb hier zelf laatst een aantal MIDI poorten op m'n masterkeyboard door moeten solderen) maar een factory reset is toch meestal het eerste wat je probeert.
Ik zou zeggen: probeer die sounds in je D-550 eerst te archiveren (danwel op je computer, danwel op een RAM kaartje) dan zit je tenminste veilig.

En een D-550? Ja, die wil ik nog wel een keertje... PG-1000 programmer erbij, natuurlijk.

Back