[Roland] SH-101 onstabiel live?

Origineel geplaatst door OnAcid
Misschien je voeding?
Die van mij was nooit 'out of tune'.

power conditioner!!

ik denk dat het aan de stroom voorziening ligt

ik heb ooit eens een arp axxe gehad en als ik hem standallone aan had dan speelde hij als een tiet maar naar mate ik steeds meer apparaten erom heen aan deed begon hij ook te zingen en bleek hij niet meer stabiel te zijn en zweefde hij lekker in het rond met het geluid
jammer genoeg heb ik er nooit naar kunnen kijken omdat iemand hem zo graag van me wou kopen ongeacht het probleem

ik denk dat je als eerste bij de sh 101 de voeding eens nou zou moeten kijken als er de juiste voltage's uitkomen dat zal waarschijnlijk ook wel zijn maar doe dan ook al je andere spullen aan en meet dan de voltage's
misschien zijn er een paar condensators een beetje verrot in die buurt ( kan je evt vervangen meteen)

ik weet niet precies wat de voltages moeten zijn maar ik denk zo +5v -5v +15v -15v van uit de voeding naar de printborden toe en dan zal het sequencer gedeelte ook nog een bepaalde voltage hebben
dit alle zul je ff in de service manual moeten opzoeken van de sh101 die wel ergens op het net te vinden is

en als je de cem (3340)gaat vervangen dan is het wel verstandig dat je hem ff calibreerd en dat is zoiezo wel eens verstandig om je synth te calibreren als het al tijden niet is gedaan

Back