Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Ok, die ga ik ff checken dan! welk nummer is het of aan welke kant?
Misschien dat ik inderdaad iets ga combineren met 2 meters ofzo maar eentje is eigenlijk ook wel genoeg, gebruik hem toch alleen stereo en dan is 1 meter genoeg.
Ben inmiddels online op het forum ja, thanks! heb ook een sidechain filter board besteld, misschien ff samen doen? scheelt verzendkosten..
Ik ga zo ff shoppen op de zoutmanstraat 8o)

Vandaag de boards van Gustav binnengekregen.
Ik had ze eerst bij hem besteld maar kreeg geen reactie op mails e.d. dus toen heb ik ze ook maar bij audiokitchen/chef besteld en die zijn ook onderweg.
Kan ik binnenkort een 2e gaan bouwen als deze bevalt 8o)
Had ook al 6 VCA's besteld dus dat komt ook goed!

Over VCA's gesproken: Your item arrived in NETHERLANDS at 1:06 PM on July 3, 2007. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.
Maar daar staat hij helaas al op sinds 3 juli.. hoop ze maandag toch echt hier binnen te krijgen, zou wel fijn zijn :engel:

Ben gisteren en vandaag al flink aan het hobbyen geweest en begint er allemaal al op te lijken, zit nog te wachten op de VCA's, sidechain board, GR led board en op een order van RS en ik ga het frontpaneel toch door Schaeffer laten doen.
Vooral met de leds (10 stuks) voor de GR denk ik niet dat je zelf zo strak kunt boren als de heren in DE.
Ik heb de schroff kast in diepte aangepast, ik had een te diep exemplaar besteld maar zelfs de goede versie is vrij diep wat overbodig is.
Gewoon de zijkanten inkorten en je hebt de goed maat 8o)
Verder alles netjes met connectoren zodat alles makkelijk los te halen is voor eventuele storingen en die had ik vandaag zelfs al meteen, ik had wel -15v maar geen +15v en een bloedhete 7815.
Wat bleek.. er was een printbaan precies tussen de +15 en 0 doorgelopen ter hoogte van de sidechain VCA..
Wat me direct opviel bij dit project is dat het board wel erug krapjes is allemaal, de 1176 was toch wat ruimer opgezet.
Tip voor als je hem gaat bouwen/aan het bouwen bent, check HEEL goed de solderingen met een vergrootglas voordat je verder gaat, kan een hoop ellende schelen.

Word vervolgd..
Vast wat fotootjes.

ssl3.jpg

ssl4.jpg

ssl5.jpg

ssl6.jpg

ssl7.jpg

Zojuist een een ander afgerond, vca's erin, laatste switches etc en proberen maar..
Maar helaas.. wel geluid maar geen compressie, ik denk dat er iets verkeerd gaat in het sidechain gebied want de audio die er doorloopt is goed, geen distortion en makeup gain werkt ook gewoon goed.
Balen dus.. maar goed, komt vast goed, zal wel kleinigheidje zijn, later wel verder zoeken.

O ja.. frontpanel komt er ongeveer zo uit te zien.
sslpanel.jpg

zo jij bent druk bezig al :)

laat even weten waarom het fout ging zodat wij die fout niet maken

Origineel geplaatst door radiance
Zitten alle jumpers er in? Ook die op het "draaischakelaar board"?

Yep, alles zit erin, net ook weer ff alle weerstandswaarden gemeten en gekeken of de 15 en 12v aanwezig is, is er allemaal.
Ik heb er een vermoeden van dat de TL074 naar de haaien is, toen ik de 15v sluiting had laten maken op het board had ik de TL074 er wel al inzitten.
Aangezien er wel geluid doorheen komt en dus de IO trappen werken moet het haast wel in het sidechain circuit zitten, ik ga zo bij stuut ff die tl074 halen.
Wel vraagje maar weet eigenlijk zeker dat het niet hoeft met de 2180LB vca's, de dist trimmers heb ik eruit gelaten, zou dat van invloed zijn? heb niks overbrugt OID, gewoon weggelaten, volgens de forums is dit dan ook de bedoeling.
Ook heb ik bij alle 3 de VCA's pin 4 omhoogebogen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Da goose t ziet er allemaal super netjes uit!
Zeker het frontdesign vind ik top.
Vind het echt cool al dat zelfbouw.

Suc6 met het zoeken naar de storing.

Gr Michiel

Heb vanmiddag ff snel die tl074 vervangen maar dat is denk ik niet de oorzaak, ffe snel getest (hele dag in de studio gezeten met een amerikaan dus geen tijd om verder te kijken) maar wel geluid maar geen compressie =(
Ga vd week wel verder zoeken, het zit inieder geval ergens in de sidechain, komt geluid door en makeup gain werkt ook alleen geen compressie en threshold en andere witches doen niets...

Als je de printplaat een kwart slag draait, kan je behuizing nog minder diep gemaakt worden.
Maar daar zal je wel een reden voor hebben.
In ieder geval ziet het er prachtig uit.
Hopelijk heb je hem snel aan de praat.

ben zelf voor trafo's gegaan die op de printplaat kunnen

ze wegen wel wat dus met ff checken of het allemaal niet te zwaar wordt

rimg0111dq5.jpg

En hij werkt!! 8o)
Bleek toch een solderblopje te zijn in de sidechain..
Ik had zelf al aangegeven dat ik de boards wel errig krap vond, dat bleek nu wel weer.
Wat handig is om na het solderen alles te checken om zeker te zijn dat je geen blops hebt.
Nu nog wachten op het schaffer panel e.d. en het afbouwen kan beginnen.

Blij!

dat er 2 eilandjes die dicht bij elkaar zitten doorgelopen zijn zodat er sluiting ontstaat tussen die 2 sporen.
Bij de ssl zitten deze dus heel dicht bij elkaar, dichter bij elkaar dan normaal gesproken het geval is en daardoor heb je snel dat er een en ander overvloeit.
Er word op de gyraf site ook voor gewaarschuwd zelfs.

Back