Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door da goose
wat me opvalt trouwens.. hoe heb je dat met de voeding gedaan trouwens? de 7815 en 7915 zitten allebei op hetzelfde koelblok, hoe doe je dat? of is het een andere voeding met lm serie regulators? hoewel die volgens mij ook niet de koeling aan de massa hebben hangen.
Nog een vraag, waar heb jij die elma switches vandaan? denk dast ik dat ook ga doen voor de threshold misschien..
Origineel geplaatst door radiance
Heb ze niet echt goed vergeleken maar op het eerste gehoor niet echt een noemenswaardig verschil.
M'n eerste gssl had naast 2180's ook andere condensatoren en geen metaalfilm weerstanden. Al die dingen hebben ook invloed op de klank. Ik heb bij deze gssl wel extra aandacht besteed aan het kiezen van goede (polypropyleen) condensatoren en heb wel metaalfilm weerstanden gebruikt. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit.
Wat wel uitmaakt is de aparte voeding. Door al die relais en lampjes e.d. kreeg ik zonder die aparte voeding een soort brom in m'n signaal. Was wel enigzins te verhelpen met extra aarde verbindingen maar dat is natuurlijk geen elegante oplossing.
Voor m'n volgende gssl ga ik onderstaande vca's proberen. Deze vca's hebben 8 2180's (of 2150 of whatever) parallel naast elkaar zitten (weinig ruis daardoor).
Het word waarschijnlijk een "ultimate gssl", dus dan heb ik er totaal 34 vca's inzitten....
Origineel geplaatst door #JK#
en een een paralelle schakeling van 8 vca's, versterkt dat dan niet gewoon het signaal met x8 (dus ook de ruis van de eventuele input)?

Origineel geplaatst door radiance
Heb je voor je meter scale ook een on-on-on switch gebruikt?

Anders moet je ff wat in dat topic posten, misschien krijg je dan antwoord?Origineel geplaatst door Hazes
daar heb ik idd ook gekeken, maar ik krijg helaas geen antwoord op mijn mail![]()
Origineel geplaatst door Hazes
daar heb ik idd ook gekeken, maar ik krijg helaas geen antwoord op mijn mail![]()
Er zijn er nu twee onderweg!