Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

ik bedoel...waar heb je je ssl op aangesloten?

Wel ik werk met TRS connectors op men gssl geen XLR's

Ik heb het al geprobeerd op de group en master bus van men mixer (Topaz Project 8 soundtracs)
met 2 insertkabels 2x MONO JACK naar 1x STEREO JACK voor het linker en rechterkanaal van de GSSL.

Als ik de gssl inplug krijg ik een lichte volume drop op men bussen zowel in bypass mode als compressor mode

Denk niet dat een gebalanceerde insert bestaat - maar ik kan het mis hebben natuurlijk

Bij een insertiekabel komen beide grounds bij elkaar, het signaal heen gaat op (bijv.) de tip, en het signaal terug op (bijv.) de ring. Je houdt dus geen signaaladers meer over om het gebalanceerd te maken..

In de regel worden compressors op inserts van mixers aangesloten, en niet op auxen (da's voor wet/dry effecten zoals reverbs).. Of inderdaad op de masterbus/channel. Gewoon (zoals wij met onze 828's) op een input/output sectie van de 828 kan ook natuurlijk..

Soms wel ja :D

Maar ik heb m'n twijfels of parallel compressen via een aux gaat werken ivm fase problemen. Er is destijds niet voor niets een actief crush&blend printje gemaakt voor dit soort doeleinden (of dat andere wet/dry project wat ik hier pas ergens zag op SF)

Precies!
Ziet er goed uit :)

Back