Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Hi Steven V,

Volgens mij heb ik wel eens een post van je gezien op the Lab forum.

Sifam verkoopt niets direct. Heb dat ook nog geprobeerd maar dat ging echt niet zeiden ze.
De nederlandse distributeur is E-Parts.
Ze hebben een minimaal orderbedrag van 75 euro of zoiets maar daar zul jij wel overheen gaan met je meters (ik neem aan dat je er meer als een nodig hebt).
Ik weet niet hoeveel die meter van jouw zal kosten, mijne was 94 euro incl. BTW. Ik denk dat jouw meter toch wel 50 euro of meer zal kosten.
Je zou ook die Behringer meter van de Vintage serie kunnen gebruiken. Kost ongeveer 20 euro en schijn je van een Behringer reparatie center te kunnen kopen als je het vriendelijk vraagt.

Attachments

• vumeterklein.jpg
    vumeterklein.jpg
    28,4 KB · Bekeken: 101
Origineel geplaatst door radiance
Volgens mij heb ik wel eens een post van je gezien op the Lab forum.

Klopt, héél lang geleden. Daarnet heb ik overigens opnieuw in dat topic gepost (ging over een DIY rotary dj mixer), gaat o.a. ook over deze meters.

Ik weet niet hoeveel die meter van jouw zal kosten, mijne was 94 euro incl. BTW. Ik denk dat jouw meter toch wel 50 euro of meer zal kosten. Je zou ook die Behringer meter van de Vintage serie kunnen gebruiken.

Oke bedankt voor je hulp! Die Behringer is echt niet duur zo blijkt, maar ik heb toch liever die van Sifam :D . Prachtding.

Origineel geplaatst door freekymixer
Is deze comp stereo ?

IF NO :

Kan je die linken aan een andere ?

Fré

tis niet voor niks een buss compressor !

;)

Ik ga binnenkort PCB's voor de 1176 kloon bestellen. Ik zit alleen nog te wachten tot versie F van het PCB design te koop is.
Versie F is een voortborduursel op het oorspronkelijke Gyraf ontwerp gemaakt door Lab forumlid MNATS.
Check hierzo zijn website over het maken van versie F.

Aangezien MNATS de PCB's vanuit Australië moet versturen denk ik dat de shipping wel kostbaar zal worden.

Mijn vraag is dus: zijn er nog meer mensen geitereseerd in 1176 PCB's ?
Zo ja, dan bestellen we alles in een keer.

De PCB's die nu te koop zijn van Gustav zijn 13 euro incl. shipping dus ik denk dat MNATS zijn prijs ook zoiets zal zijn.

In deze thread staat te lezen wat er verbeterd is aan het PCB design.
Als ik begin aan m'n 1176 zal ik wel een nieuw topic starten over dit alles.

Ik heb wel interesse in die 1176 boards.
Maar weet nog niet wanneer etc.

Wat zou de volledige versie kosten in deeltjes ?

Kan je dan niet voor alles samenkopen ?

19" racks ? VU-meters ...

Als je die per 10 koopt scheelt het een stuk !

IS deze mono ;)

Fré

Ik wil ook wel een aantal PCB's bestellen (2 of 4, ben er nog niet uit).

De rest v/d onderdelen (behalve de meters, maar waarschijnlijk kan ik aan vervangers komen) heb ik een kanaaltje voor..

@freekymixer: Deze is mono maar je kan twee units linken. Wat betreft het alles samenkopen: ik denk dat we dat alleen moeten doen bij dure of moeilijk te verkrijgen onderdelen waarbij je een hoog minimaal order aantal hebt.
Hier is de onderdelenlijst. Probeer maar of je alles kunt vinden bij Rs of Conrad ofFarnell of waar dan ook.

Het is dus nog even geduld hebben en wachten to MNATS ze klaar heeft. Ik weet dus niet zeker of ze =/- 13 euro gaan kosten. Dit was de prijs van de PCB's van Gustav. Deze PCB's kun je nog steeds kopen en de prijs is incl. shipping wereldweid! In princiepe zou MNATS ze dus ook voor die prijs kunnen verkopen aangezien het een nonprofit gebeuren is, of mischien een "very low profit" gebeuren. We zien wel of ie korting geeft bij een bulk order en of het uitmaakt met de verzendkosten.

Dat valt inderdaad mee !
Binnenkort maar eens gaan bestellen dan.

Thx Radiance !

Radiance, Leuk verhaal. Doet me er voornamelijk aan denken dat ik dat ding eens af moet maken. Ligt al zeker een jaar half in de kast. Dank je wel dus voor het mij weer inspireren.

Een paar vragen/kanttekeningen na het lezen van je verhaal.

Je merkt op gegeven moment op dat de OpAmps 5532/34 AN moeten zijn. Je zegt niet waarom zo specifiek de AN versie? Ik dacht dat het wel een bepaalde variant zou zijn getuned voor betere spec's ofzo. Dat tot ik verder las en zag dat de verdere componenten dit niet zijn. De weerstanden zou ik metaalfilm verwachten vanwege hun lagere thermische ruis, v.n.l. in een Compressor toch wel belangrijk. het zijn gewone 5% kooltypen. Idemdito dat de condensatoren die je hebt gebruikt voor de voedingsontkoppeling van de opamps en VCA's net van het type zijn (MKT) wat prima is voor audio maar niet voor voedingsontkoppeling waarvoor je beter sybatit (b.v. Conrad 453308-02) kunt gebruiken.

Verder kan ik alléén maar zeggen. Netjes hoor!

Je hebt wel gelijk wat betreft de weerstanden. Ten tijde dat ik aan dit project begon wist ik echt niets van dit alles. Wat ik gedaan heb is precies de bouwbeschrijving van Gyraf volgen en daarin stond dat je gewoon 5% koolstof weerstanden kon gebruiken. Als ik er nu nog een zou maaken dan zou ik wel metaalfilm weerstanden gebruiken.
Maar goed, tot nu toe doet de SSL het prima en is hij ook zeer stil, geen overmatig ruis of brom. Hij is een stuk stiller als m'n focusrite RED 3 compressor alhoewel ik niet weet of dit nu een stille compressor is, het is in ieder geval wel een duure compressor.
Die NE5534/2 AN's zijn qua spec's beter als de N serie maar ik geloof dat de N serie ook had gekunt. Een half jaar geleden toen ik hier aan begon werd ik echt hellemaal gek van al die verschillende bijvoegsels en ik wilde de handlijding exact opvolgen. Dit hoefd dus , achteraf gezien (en al wat wijzer geworden), niet.
Wat die voedingsontkoppeling MKT's betreft: je zou dit aan Jakob Erland (van de SSL kloon website) moeten vragen, ik weet er nog niet genoeg van. Zou ik het kunnen horen (aan de geluidskwaliteit zeg maar), dat ik MKT's heb gebruikt in plaats van sybatit's?
Of, waar kan ik het aan merken dat dit de verkeerde voedingsontkoppeling kondensatoren zijn? Moet ik dan met een 'distortion meter" aan de gang?

Maak me wijs...en succes met je kloon.

:D Dacht iedere keer bij 't lezen van de titel van deze thread dat 't over zo'n SSL ging..

SSL-2.jpg

:stupid

Back