Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Hier een input / output mod voor de gssl.

SSLJensen_in_outputmod.jpg

Er is nog een stukje text wat ik kan posten...maar dit leek me wel duidelijk verder.

Wat doet die mod eigenlijk Radiance?

Voegt een Jensen input transformer toe, dus geen input coupling caps meer nodig. Bij de output word gebruik gemaakt van een line driver. In eerste instantie was het ook de bedoeling om een output transformer te gebruiken maar het klankverschil was niet noemenswaardig dus vandaar de drv134.
Verschil met de gewone gssl is een cleanere sound. Waarschijnlijk niet echt een ssl sound....
Ga deze versie zeker een keer bouwen.

Hallo.
Ik wil graag met de kerst een ssl clone afbouwen maar heb nog een vu meter nodig. Nu weet ik van de behringer dat dat een goede optie is. Heeft iemand er nog 1 over of een andere die geschikt is?
Of een link naar het behringer service centre. Ik kan die niet vinden..
Alvast bedankt!
Gr, bart

Zo gisteren 1 van de GSSL boards beplakt met onderdelen maar ik zit nog met een zooi vragen......

Op het Prodigy forum zie ik door de bomen het bos niet meer:luv:

Eerst ff mijn opzet van wat ik aan het bouwen ben en met wat.
Het worden twee GSSL's in 1 2U 19" rack......das dope vindt ik. Ik ga gebruik maken van THATS 2180 of 81 chips en een outboard toroid trafo.
Als ik deze chippies gebruik welke weerstanden moeten er dan wel op en welke niet? Ik voeg een foto toe van 1 van de gesoldeerde boards ;) ik heb rev7 boards btw...1 van Champ en 1 van Matrixxx:okdan:
De trimpotjes blijven gewoon op de pcb toch? Als je getrimmde chips gebruikt ff pin 4 wegbuigen.....maar ik denk dat ik untrimmde neem, of is dat niet aan te raden?

Wat betreft de voeding...kan ik beide boards voeden met 1 transformator? Ja toch? Moet wel voldoende ampere hebben neem ik aan.

Nu zijn er behoorlijk wat mods heb ik gezien dus wat is aan te raden en wat niet?
De Turbo mod lijkt me een goede toevoeging maar die pcb's zijn out of stock. Dus is deze ook makkelijk te maken op een stukkie vero? Ziet er niet heel ingewikkeld uit namelijk dat board dus als iemand een schemaatje heeft of een linkje ernaar toe........
Daarbij wil ik ook een aparte SC ingang voor beide boards. Die mod is niet zo moeilijk heb ik gelezen, is gewoon een kwestie van aftakken.

GSSL2008_1221002.jpg

Het gaat me om de weerstanden die binnen het kader van de DBX VCA zitten. Tussen de opamp en de vca zitten 2 1K weerstanden moeten die erop of niet?
Daarbij zit onder het kader ook een 1K weerstand moet die er wel op of niet?

Net buiten het kader van de left vca zitten de connectie voor cv in van de vca alsmede de sc ingang voor de turbo mod. Daarnaast zit een draadbrug...moet die worden verbonden of niet?

Zoals je ziet had ik de 15K weerstanden al gesoldeerd maar die moet ik nog ff veranderen naar 27K vandaar de losse weerstanden die erop liggen:D

Meer vragen volgen:D

Attachments

• GSSL2008_1221(002).JPG
    GSSL2008_1221(002).JPG
    866,3 KB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
Het antwoord op de 1K weerstanden binnen de het VCA kader heb ik al gevonden. Die moeten er allebei gewoon in...degene met het sterretje erachter moet wel een 1% zijn omdat ie op 12V zit.

De 1k's buiten het kader gaan er ook gewoon op als ik goed naar het schema heb gekeken...

EDIT: meeste antwoorden heb ik al gevonden, na grondig de pcb en de schema's te hebben bestudeerd. FF goed gekeken wat nou bij de 2180 VCA's hoort......draadbrug moet er ook op om -15V te leveren aan de opamp pin 4, maar in het schema staat -12V.....en hoe ik ook kijk ik zie niet hoe dat no8u voor elkaar wordt gekregen.

Laatst gewijzigd:
Okee dan ga ik toch maar voor de 2180 VCA's ;)

Maar op het schema staat toch echt dat de 5534's +12V en -12V nodig hebben....hoe wordt dat opgelost dan? Ik zie nergens op de pcb dat de 5534's bij de VCA's worden gevoed met 12V. Wel aansluitingen voor +15V en -15V maar die zijn voor de VCA chips. De 5534 bij de SC VCA wordt wel vanaf de
78L12 en 79L12 gevoed.

Oja nog een ander brilliant van me 8).....ik zag dat iemand een kapotte S3200 had staan voor weinig dus die aangeschaft voor me Dual Stereo SSL...heb nu meteen een goede case + voeding + XLR aansluitingen + een goede display voor me S2800:okdan::D
Net een mooi ontwerpje gemaakt voor een frontpaneeltje bij Schaeffer...gaat helemaal goed komen zo:verkoght:

hey dender, wat ben je nou precies kwijt voor zo'n zelfbouw ssl comp. ? Ik kan me voorstellen dat de kostprijs van de case afhangt van bepaalde keuzens, dus hou dat mss appart. Alvast bedankt.

Beetje een topickick, maargoed.

Ik ben er nu ook 1 aan het bouwen, met 2181LC VCA's, en per versie verschillen de weerstanden in het VCA-circuit nogal. Staat bijv hierop: http://diy.fischerworks.com/gssl_vca.shtml , echter, bij die 2x 47k, staat een vraagteken bij die site. Beste lijkt me om er maar gewoon 2x 47k in te zetten?

En die Low ESR elco's, zijn die Ʃcht persƩ nodig |(heb namelijk "gewone"), of maakt dit niet echt heel veel verschil in geluidskwaliteit.. Er wordt ook gezegt dat metaalfilm weerstanden vereist zijn, maar ik zie er genoeg met koolweerstanden..

Ik heb er ook een gebouwd, met 1% metalfilmresistors en 2180 1% versie.
Hij klinkt lekker, maar bij mij doet de make-up gain het ook als ie op bypass staat, das nogal irritant. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb daar geen ervaring mee, maar het lijkt me een eenvoudig op te lossen probleem:

zet een relay tussen de inputs en outputs en laat de bypass schakelaar de relay bedienen.

Back