Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

Wat ik wel heb is dat ik de compressor soms ook een keer moet af en aan leggen voor de compressor werkt zoals jullie beschrijven

Is er hier al een oplossing voor onder tussen ?

Dit is geen bekend probleem....oplossing is mss om een externe psu te gebruiken en niet die op de pcb van de ssl zelf.

Ook heb ik een volume vermindering als ik de compressor inplug op de inserts van men mixerbussen
Heeft wss iets te maken omdat je gebalanceerde kabels moet gebruiken met de GSSL ?
Nu gebruik ik gewone insertkabels 2x mono naar 1 Stereo (2xTS naar 1xTRS) dus niet gebalanceerd..

Welke waarde heeft de weerstand die voor de VCA "IN" zit bij jouw? Hiermee kun je het volume veranderen....

Welke waarde heeft de weerstand die voor de VCA "IN" zit bij jouw? Hiermee kun je het volume veranderen....
27Kohm

Ik gebruik ook geen XLR's maar TRS connectors op men GSSL... heb ze op deze manier aangesloten:

O + Left. Pin 2 on left XLR. Goes to left TRS jack tip.
O - Left. Pin 3 on left XLR. Goes to left TRS jack ring.
O Ground. Pin 1 on both XLRs. Goes to both TRS jack sleeves.
O - Right. Pin 3 on right XLR. Goes to right TRS jack ring.
O + Right. Pin 2 on right XLR. Goes to right TRS jack tip.

Output is also on 5 pins but + and - swapped, and also right and left swapped:

O - Right. Pin 3 on right XLR. Goes to right TRS jack ring.
O + Right. Pin 2 on right XLR. Goes to right TRS jack tip.
O Ground. Pin 1 on both XLRs (should go from XLR to star ground, not to here)
O + Left. Pin 2 on left XLR. Goes to left TRS jack tip.
O - Left. Pin 3 on left XLR. Goes to left TRS jack ring.

bron: http://www.groupdiy.com/index.php?topic=47.msg571614#msg571614

het probleem met het aan en uit zetten van de ssl waarin hij soms niet opstart heeft niets te maken met de psu, onboard of off board maakt ook net uit.

Het zit hem in de voltage regulators die zorgen voor een power line latch-up/lock-up.
Vrij makkelijk op te lossen door een ander merk VR's te gebruiken.
Het gaat hier dus om de 7815 en de 7915.
Het merk wat berucht is om problemen te geven is TS7815 en TS7915.

het probleem met het aan en uit zetten van de ssl waarin hij soms niet opstart heeft niets te maken met de psu, onboard of off board maakt ook net uit.

Het zit hem in de voltage regulators die zorgen voor een power line latch-up/lock-up.
Vrij makkelijk op te lossen door een ander merk VR's te gebruiken.
Het gaat hier dus om de 7815 en de 7915.
Het merk wat berucht is om problemen te geven is TS7815 en TS7915.

Ok zal vnvd eens nakijken welk merk van voltage regulators erin zitten...

Voor de liefhebbers...heb nog een ssl setje te koop bestaande uit:

frontpaneel, ssl pcb, turbo board pcb, led meter pcb, Orig EAO bypass knob, 2 orig. SSL VCA's en eventueel alle opamps erbij...

frontpaneel, ssl pcb, turbo board pcb, led meter pcb, Orig EAO bypass knob worden alleen als set verkocht, de rest optioneel...

Led en turbo board is niet voor beginners...PM me als je geĆÆnteresseerd bent..

Zie pic.

Attachments

• P1040428.JPG
    P1040428.JPG
    134,5 KB · Bekeken: 98
Nu ben ik ook even benieuwd: ik heb daar 15k zitten, maar lees wel eens dingen over 27k voor unity gain. Kan iemand vertellen hoe dit precies zit?

Ik wil er eentje kopen voor een normale prijs!

Normale prijs voor de ssl compressor is om en nabij 3000 euro.
Kan geregeld worden ;-)

Maar wat jij waarschijnlijk bedoelt....

Wil er een kopen van een knutselaar die niets of nauwelijks wat rekent voor het in elkaar zetten..

Mag ik vragen... wat is jouw uurloon?

Back