Bouwverslag Gyraf SSL Kloon

:{ man die ziet er lekker uit ...

nice job radiance, en bedankt om ons hier allemaal GBS te bezorgen (Gear Building Syndrome)

Origineel geplaatst door praecox
:{ man die ziet er lekker uit ...

Maar...hoe klinkt het ?(*)

Dikke proficiat Rad. Deze thread mag voor mijn part in de top-10 van SF.

* Laat ons er van uitgaan dat de versie van Radiance zo goed klinkt als het orgineel.

Attachments

• p29806.jpg
    p29806.jpg
    5,2 KB · Bekeken: 117
weerstanden

weerstanden

hi daar ik heb op de meter en de potmeter knoppen na alle componenten. dus ik dacht dit weekend maar is te gaan solderen. blijkt dat mijn weerstanden te groot zijn:). althans een groot gedeelte. ik heb weerstanden twee compressors weerstanden gehaald. het is een beetje zonde maar ja. kan ze vast nog wel ergens anders voor gebruiken.

maar nu mijn vraag. ik heb dus 0,6w 1% metaalfilm voor de weerstanden t/m 1m . kan ik gewoon ook 1/4w weerstanden gebruiken? of is dat te weinig?

Laatst gewijzigd:
ik zit deze draad ze maar weer eens te lezen en eindelijk na 3 maanden zijn bij ons ook de printplaten binnen dus eerdaags maar aan de slag.

@ radiance klopt het nou dat je 3 verschillende modellen hebt gemaakt of zijn het allemaal de zelfde modellen in een verschillend jasje???

Hier een plaatje de binnenkand van de echte SSL fx384 compressor. We zien hier voornamelijk koolstof weerstanden en nauwelijks metaal film. Mischien dat onder andere hierdoor zoveel mensen de fx384 beter vinden klinken dan de nieuwere Xlogic g series compressor (m'n vind de nieuwe Xlogic te clean in vergelijking met de oudere fx384). Achtereaf gezien was het dus toch niet zo'n gek idee om die goedkope koolstof weerstanden te gebruiken...

Mocht iemand interesse hebben in een (iets) groter plaatje of in een pdf van de handleiding met complete schema's(niet de zelfde als waar ik een linkje naar had gepost!) PM me maar waar ik het heen moet sturen.

Attachments

• sslinsidefx384small.jpg
    sslinsidefx384small.jpg
    130,4 KB · Bekeken: 123
goed voor 2 ssl compressors

Attachments

• afbeelding 091.jpg
    afbeelding 091.jpg
    38,4 KB · Bekeken: 129
even een vraagje over die lorlin potmters. wat is nou het preciese verschil tussen een 2x6 en een 4x3 bijv? waarom is er niet een type die je kan in stellen op het aantal stappen dat je nodig hebt?

Origineel geplaatst door EDP
even een vraagje over die lorlin potmters. wat is nou het preciese verschil tussen een 2x6 en een 4x3 bijv? waarom is er niet een type die je kan in stellen op het aantal stappen dat je nodig hebt?

Een 2x6 heeft twee contacten met elk maximaal 6 standen. Het aantal standen is in te stellen (d.m.v. een ring onder de bout waarmee je de draaischakelaar aan je paneel bevestigt) voor als je b.v. een 2x5 nodig hebt. Een 4x3 heeft 4 contacten met elk maximaal 3 standen. Je hebt verder nog 1x12 en 3x4 lorlins. Het totaal aantal standen is nooit meer als 12.

ok snap hem. zo had ik het idd nog niet bekeken. nou is kijken of ik morgen de mijne kan af maken qua solderen dan. en dan kan ik hem is testen.

wat ik nog steeds niet snap, heb ook pro prodigy forum afgezocht, maar is hoe ik de sidechain inputs aansluit op het pcb. is er trouwens zowiezo een wiring diagram ergens aanwezig?

en over die lorlins

als ik het goed heb dan moet de ratio op 3 standen gezet worden (dus volledig)
die van de attack op 7 standen?
release op 5

op de tekening van gyraf is een lorlin getekend voor bypas en on of switch
als je gewoon een drukknop gebruikt voor off on waar moet je precies de com pin aan verbinden?

wat ik nog steeds niet snap, heb ook pro prodigy forum afgezocht, maar is hoe ik de sidechain inputs aansluit op het pcb. is er trouwens zowiezo een wiring diagram ergens aanwezig?

Hiervoor moet je het schema ff bekijken: Je moet de printbanen doorsnijden na de twee 47K weerstanden voor de "side-chain" VCA en er dan een schakelaar tussenzetten waarmee je schakeld tussen normaal gebruik en "external side-chain".
Tussen de side-chain return (of input) en de VCA moet geloof ik een 22K weerstand.
In deze thread legt Jakob het uit...

en over die lorlins

als ik het goed heb dan moet de ratio op 3 standen gezet worden (dus volledig)
die van de attack op 7 standen?
release op 5[/B]

attack 6

release 5

op de tekening van gyraf is een lorlin getekend voor bypas en on of switch
als je gewoon een drukknop gebruikt voor off on waar moet je precies de com pin aan verbinden? [/B]

Aan= com naar ON (+ eventueel de "make-up" jumper dicht)

Uit= com naar off ("make-up" jumper open)

Is te doen met een 2 polig (2 x om) relais. (kan niet zonder relais met die EAO's die je hebt...)

sslklaarfront.jpg

dat pdfje wat je stukje terug in deze thread hebt geplaats. is de bypass switch als het goed is de external sidechain op het plaatsje in het midden toch? maar op het plaatje(niet pdf) wat is de laatste meest rechte knop? auto fade.
en is in dit geval de compressor knop de on off knop? hoe moet ik die in het relais schema passen?

Back