Moog liberation

sterker nog, hij ziet er spuuglelijk uit en dat is nauwelijks nog goed te krijgen.

zeker voor deze staat is ie ook knap aan de prijs. als het je gaat om de verzamelwaarde van de liberation (je ziet ze vaak zat hoor, vooral in amerika, al vanaf $500) is dit een beroerd exemplaar, als het je om de sound gaat, koop dan een rogue. die heb je al voor rond de 350-400 euro in prima staat en die komt ook hier (in nl) regelmatig voorbij.

Origineel geplaatst door Leo
sterker nog, hij ziet er spuuglelijk uit en dat is nauwelijks nog goed te krijgen.

zeker voor deze staat is ie ook knap aan de prijs. als het je gaat om de verzamelwaarde van de liberation (je ziet ze vaak zat hoor, vooral in amerika, al vanaf $500) is dit een beroerd exemplaar, als het je om de sound gaat, koop dan een rogue. die heb je al voor rond de 350-400 euro in prima staat en die komt ook hier (in nl) regelmatig voorbij.

Klopt ik heb een Rogue en die heb ik een keer naast de liberation gehad en klinken beiden bijna identiek.

Hey Leo,

Na een beetje rondneuzen ben ik indd. ook al mooiëre exemplaren (en goedkopere) tegengekomen....
Ik kende deze synth niet echt (ooit wel eens iets over gelezen of gezien hier, dacht ik) maar ziet er wel leuk uit. Leuk hebbedingetje voor live :{
Ik heb wel iets polly nodig momenteel maar zo'n liberation mogen ze bij mij altijd komen droppen....

Nik

Op www.vintagesynth.com vergelijken ze het synth gedeelte juist met de Concertmate MG-1 of is de Rogue ook onder die naam verkocht?

The liberation is Moog's strap-on portable performance synthesizer. It is simple to use and has that unique Moog sound. It's a 2-VCO monophonic analog synth with a simple polyphonic section for playing organ-type sounds. It also has a cool ribbon controller for pitch bending. Some other nice on-board features include a ring modulator, noise generator, and syncable VCO's. The synth section is identical to the Concertmate MG-1. If you're looking to perform with a cheap Moog strapped on like a guitar then the Liberation should be right up you're alley, otherwise you're better off looking into the Concertmate MG-1 or Rogue synthesizers for inexpensive Moog gear. The Liberation has been used by 808 State, Apollo 440, Devo and Kool and The Gang.

Hahaha, een strap-on synthesizer...:frons: }:|

Laatst gewijzigd:
ja, mg1 is een rogue gemaakt voor realistic, die heeft nog wat kleine extra's ook.

ik heb trouwens een heel mooie strap-on synth te koop: yamaha an1x.
je zou het niet denken, maar ik doe er gewoon een rol duck-tape bij.

Origineel geplaatst door Leo

ik heb trouwens een heel mooie strap-on synth te koop: yamaha an1x.
je zou het niet denken, maar ik doe er gewoon een rol duck-tape bij.

Ik heb die MOD al voor men CS2-x ;)

Origineel geplaatst door analogicbear
Klopt ik heb een Rogue en die heb ik een keer naast de liberation gehad en klinken beiden bijna identiek.

Dat lijkt mij sterk...

Goed beargumenteerd Bassie! :okdan: die liberation is gewoon vetter dan een mini, neeh... een memorymoog!

In het boek "Vintage synthesizers" van Mark Vail staat dat Dominic Milano, een editor voor Keyboard magazine, hem zelfs iets wat 'vetter' vond klinken dan een Minimoog...

lees maar na...

Origineel geplaatst door Bass
In het boek "Vintage synthesizers" van Mark Vail staat dat Dominic Milano, een editor voor Keyboard magazine, hem zelfs iets wat 'vetter' vond klinken dan een Minimoog...

lees maar na...

Nou zo iets doms heb ik nog nooit gehoord

Origineel geplaatst door Bass

lees maar na...

Hij schreef, dat het vette geluid van de Liberation misschien zelfs wat vetter klonk dan het geluid van de Minimoog.

Lijkt me prima verkooppraat om wat Liberations te slijten, toch? :)

Heeeel lang geleden werkte ik samen met iemand die een Liberation had. Reken maar dat ik mijzelf megacool vond, met dat ding om mijn nek.

Haha..en dan alleen maar van die Hi-Q geluidjes ermee maken, want ik kon toen al helemaal geen toetsen spelen.

(best een zwaar ding btw, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden)

hmm...pijn / strap-on / darkside off the Moog???

Ik zie net dat de Liberation van deze thread een witte is?!!???!!

Die is zeker van Modern Talking geweest ;)

Back