Akai MPCxxxx wel of niet doen??

Riezz

Ooit... ooit komt het er van.
hoi allemaal.. misschien weer een overbodige vraag voor sommigen.. sorry dan.. maar ik ga hem nog een keer stellen :D

eerst ff een uitleg...

ben voornamelijk thuis bezig met 1 synth ( An1x, zou r graag stel synths bij willen maar ja. ze zijn niet gratis) en verder een gare PC met beetje software als Cubase, Live! en Reason

maar ik zou graag live willen met een live gig.. dus niet simpel een laptop met live! erop ( hoogstens erbij )

ik geef eerlijk toe dat ik enkel de basis begrippen weet van MIDI en timing.. (ben bezig om daar verandering in te brengen) maar waar ik voornamelijk bang voor ben dat alles in het 100 loopt

ik zoek DÈ oplossing van een master om alles aan te hangen .. zeker wat tempo betreft.. hoeft nog niet eens voor de sequencing
zou de clock van de AN1x kunnen nemen maar heb idee dat die nie altijd secuur genoeg is..
en de clock van een PC/Laptop... tja.. hehehe

ik hoor en zie overal dat een MPC van Akai het ultieme klokje is.. zou dat een oplossing zijn??

hoor het graag...

nogmaals sorry als het weer een vraag is van: daar hebben we r weer 1..

Laatst gewijzigd:
PC:
in mijn ervaring is de midi-timing van USB-midi interfaces niet fantastisch... uitzonderingen de steinberg en emagic interfaces die (als je ze met software van deze fabrikanten gebruikt) een protocol hanteren waardoor ze vantevoren de midi-events zien aankomen en dus kunnen verzekeren dat het op exact de juiste tijd verzonden wordt.
ik was ook heel tevreden over m'n midi-interface die op een parallelle printerpoort werd aangesloten... helaas zijn er (vrijwel?) geen parallelle midi-interfaces die op win-XP draaien.

hardware sequencers:
ben erg tevreden over de EMU command station... superstrakke timing!... verder staat idd de MPC-reeks bij uitstek bekend als zijnde extreem strak... alleen de MPC4000 schijnt niet okee te zijn maar met jouw budget hoef je je daar geen zorgen om te maken ;)
qua yamaha spul hoor je diverse tegenstrijdige verhalen... zo heb ik hier weleens lovende verhalen over de strakke timing van de RM1-x gelezen, maar weet ik ook van een vriend die'm gebruikte dattie er juist heel ontevreden over was... ik weet niet welke sequencer in de AN1-x zit, maar dat zou weleens van't zelfde principe kunnen zijn.

dit zijn ongeveer de spullen waar ik zelf wat over denk te kunnen melden, maar er zijn dus nog vele andere standalone hardware sequencers (ook voor weinig tweedehands te krijgen soms) die meestal erg goede kritieken krijgen als het om strakheid draait.

edit: de oorspronkelijke vraag ging over midi-timing... ik zie nou dattie net nogal veranderd is...FWIW laat ik toch m'n antwoord maar staan

Ook de mpc1000 is nog niet 100% strak. Tis wachten op een update.

Kheb er een gekocht omdat t zeker voor live ideaal is,
..klein (past in mijn rugzak)
..±99% strak (weet niet wat ik had gedaan als ik dit van te voren had geweten)
..sampler
..st. 6 audio out
..fx (helaas geen delay)
..usb
..geen overgang tussen verschillende songs (weet niet hoe de andere hierin zijn)
..track muten
..16 velo. pads, maar een stepsequener komt ook nog wel.
weet zelf niet zoveel van de rm1x en rs7000 maar bij mij is blijven hangen dat de geluiden van die 2 door sommige nogal dull gevonden wordt. Alesis mmt8 kan je ook proberen voor €50,-. Wat je moet doen is alle specs op een rijtje zetten en kijken wat je wil. Bv bij de rs7000 heb je een realtime filter en de mpc1000 heb je max 128 sample geheugen etc. etc. en verder post je vragen gerust, maar we kunnen geen antwoord geven op de vraag wat bij jou past want dat moet je zelf door te proberen ondervinden.

merk inderdaad dat het moeilijk is om een specifieke oplossing te vinden... maar op zich zou een MPC wel ideaal zijn.. wegens de pads en de sampler... en genoeg midikanalen.. altijd handig lijkt mij voor meerdere synths...

voornaamste is als ik gebruik maken van seqeunces van verschillende synths dat alles vooral gelijk loopt en vooral BLIJFT LOPEN hahaha....

blijf maar komen met jullie suggesties.. ik en waarschijnlijk meerderen met mij leren er weer van...

als er iemand is in omg. Bergen op Zoom/ Zuidwesthoek met een MPCxxxx en die me keer zo`n Akai kan uitleggen/demonstreren.. hoor het graag

Back