Behringer BCx2000 mod hulp gevraagd

Laurens O

Sta op en scheur!
Voordat ik begin, kijk naar de foto hieronder en niet meteen verder naar beneden scrollen! Wat zie je op deze foto tussen mijn beeldschermen en voor mn soundcraft staan? Zeg t maar... Als je het echt niet weet, scroll dan maar verder.

DSCF0006.JPG

geen idee? Een printje van je linker beeldscherm op een scheef stokje?

[edit] ik heb echt een bril nodig. 2 stuks behringer bcr2000?[/edit]

-C-

Ok, ik zal het ietsje duidelijker maken:

DSCF0007.JPG

Nu zie je het vast wel he!? Ik ben erg enthousiast over de Behringer B control, met name de fader versie.
Laatst heb ik er een aangeschaft en ik ben er zo blij mee dat ik er nog eentje heb aangeschaft. Waarom? Omdat ik niet virtueel maar echt 16 hands-on faders wil hebben. Dat werkt net wat leuker in Cubase enzo. Om het geheel nogwat mooier te maken had ik het idee om de 2 broertjes aan elkaar te maken zodat ze een geheel lijken. Ik heb van beiden een zijkplaatje eraf gehaald. Ik vind het wel mooi zoals het nu staat, al zeg ik het zelf. Maar jah, 1 probleempie: hoe krijg ik ze echt op een mooie manier daadwerkelijk aan elkaar vast? Nu staan ze gewoon tegen elkaar aan en eigenlijk geeneens helemaal, want helaas zit er aan de zijkanten van de jongens een rand waardoor er nog een kleine opening tussen beide bljft. Nu kan ik dit met mijn creatieve insteek wel oplossen door de metalen rand om te buigen en het plastic weg te zagen en vijlen, maar dan nog:Hoe kan ik ze goed stabiel aan elkaar vastmaken!? Direct tegen elkaar lijkt me het mooist, of misschien toch een of ander koppelstukkie? Er zijn maar 2 schroefgaten aan beide kanten. Poeh.... Hoe ga ik dit nou doen? Het zou echt vet zijn als je je BCx2000 apparaatjes mooi aan elkaar zou kunnen maken, of niet dan?
Wie heeft er een goede oplossing? Degene met de beste krijgt mijn eeuwige dank!
Kom maar op!

Hier nog ietsje meer van dichtbij:

DSCF0008.JPG

Laatst gewijzigd:
Een smal donkerblauw plakbandje over de naad?
Ik zou het zonde vinden om ze te gaan bewerken met gereedschap, dan zijn ze onverkoopbaar mocht je ooit nog eens van die dingen af willen.

Verder een stukje T vormig profiel in de juiste vorm maken en daar de naad mee afwerken? Aan de onderkant zou je nog een plaat kunnen bevestigen om zo een stabiel geheel te maken.

-C-

Do it the Leo way! Gewoon alle behuizingsmeuk er af trekken en er een mooi hardhouten kastje omheen bouwen :D

Origineel geplaatst door C738
geen idee? Een printje van je linker beeldscherm op een scheef stokje?

[edit] ik heb echt een bril nodig. 2 stuks behringer bcr2000?[/edit]

-C-

Hahaha wat een fantasie, een printje van mn beeldscherm op een scheef stokje, schitterend! :dubbel:

Ik denk dat ik tot zover het idee van een T-vormig profiel enzo van C738 nog het meeste zie zitten. Plakband en dat soort dingen ga ik niet aan beginnen, het moet perfect afgewerkt zijn, anders begin ik er niet aan, dat zou zonde zijn.
Maar om zo'n T-profiel helemaal perfect mooi passend te krijgen ben ik wel ff bezig. Vooral het beneden en bovenstuk waar de boel met een boog afloopt. Maar ik heb het er zeker wel voor over.

En euuh, om nou het hele gebeuren te ontleden en er een een houten kastje omheen te maken... Kan mooi zijn, maar dan moet het wel in grijs of zwarttinten. Zekers geen houtkleur, vind ik niet mooi. Ik vind het originele ontwerp van de BCx2000 ook niet verkeerd trouwens. Maar ik denk dat hierin teveel tijd gaat zitten, alhoewel het met een eigen mooie kast misschien ook wel vet kan worden. Ik ben wel handig van mezelf, maar om dit helemaal voor elkaar te krijgen moet ik behalve veel metaal en plastic constructie aanpassingen ook nog perfect kunnen solderen als ik het goed wil doen. Nou kan ik dat wel, maar er zijn betere denk ik. Ik zie het al wel voor me, dan zou ik bijv. de datagateway van beiden mergen op een enkele display, of nee niet alleen de display, gewoon het hele edit gebeuren en het geheugen samenvoegen zodat je gewoon 1 echte 16 kanaals bcf2000 hebt! En misschien wel mooie blauwe ledjes in plaats van rooie. Maar ach , dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Ik ga een ontwerp maken voor een T-profiel, ik kom hier op terug

Tot nu toe bedankt gasten. Meer ideeen zijn van harte welkom!!

Laatst gewijzigd:
Back