Logic 7 is uit!

Komt standaard met Ultrabeat, Sculpture en EFM1 samen met nog wat synthesizers.

De doos is wel radicaal veranderd, en de site van Emagic zelf is een beetje leeg op een vreemd aanvoelende manier, maar alle drivers voor externe apparatuur zijn er nog.

Nu maar eens zien wat ze van Apple geleerd hebben... :)

Attachments

• logic.jpg
    logic.jpg
    21,3 KB · Bekeken: 176
Logic 7

Logic 7

Hopelijk is dit weer een grote sprong voorwaarts. Ben ook erg nieuwsgierig naar Ultrabeat om mijn (dance)drums in elkaar te draaien. Weet toevallig iemand iets van de compensatieregelingen van Emagic/Apple? Ik heb nl. in augustus nog Logic Pro 6 gekocht, maar heb niet zoveel zin om nu meteen weer het volle pond voor een upgrade naar 7 te kopen?

Re: Logic 7

Re: Logic 7

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Hopelijk is dit weer een grote sprong voorwaarts. Ben ook erg nieuwsgierig naar Ultrabeat om mijn (dance)drums in elkaar te draaien. Weet toevallig iemand iets van de compensatieregelingen van Emagic/Apple? Ik heb nl. in augustus nog Logic Pro 6 gekocht, maar heb niet zoveel zin om nu meteen weer het volle pond voor een upgrade naar 7 te kopen?

staat op de site, uit mijn hoofd 299 dollar. kheb niet zo snel gezien of dat er een regeling is voor als je logic heb aangeschaft na een bepaalde datum dat je dan meer korting krijg.

doet mij toch weer iedere keer pijn als er een nieuwe versie van logic uitkom, gebruik nog steeds logic 5.x voor de pc. vindt het uitzoeken en gebruiken van nieuwe functies altijd wel leuk, werk bij mij altijd inspirerend.

Heb hem net besteld, kost 329 euri (de upgrade van platinum 5-6), maar is pas eind oktober leverbaar =(
Naast de nieuwe synths (Sculpture klinkt erg goed) zijn er een aantal wijze dingen bijgekomen:

Distributed Audio , extra power via ethernet. Met name de opmerking:"You may install Logic Node on an unlimited number of Macs" doet mij deugd.

Apple Loops, Kun je nu ook zelf maken.

Volgens mij het geld zeker waard.

nou...

nou...

ik ben ook wel benieuwd ja.
Overigens zijn de iMac G5's ook bijna niet te krijgen, dus eind oktober ga ik maar eens uitegebreid beide testen.
:z

Toch nog eens gaan kijken omdat ik vroeger ook met Logic gewerkt heb, conclusie:

-het ziet er toch nog altijd pakken beter uit (vooral de nieuwere plugins) dan Cubase
-is echt een zeer compleet pakket, nu vooral met die drumsynth (doet me aan de korg electribe denken, waarschijnlijk wel een pak veelzijdiger deze plugin), amp en distortion modeler (die pcies echt wel lekker klinken, zelfs voor metal sounds) en een paar synths die er fris en vernieuwend uitzien.

Maar Apple blijft nog altijd de computer voor rijke, verwende en snobistische "fils à papa's" :D

Origineel geplaatst door Toon
Maar Apple blijft nog altijd de computer voor rijke, verwende en snobistische "fils à papa's" :D

Moet ik me nu vereerd voelen? ;)

Maar dat valt wel mee hoor. Kijk maar eens naar de specs en prijzen van de nieuwe iMac G5...
En daar dan deze nieuwe Logic op draaien...kan best leuk zijn...en betaalbaar.

Origineel geplaatst door Toon
Toch nog eens gaan kijken omdat ik vroeger ook met Logic gewerkt heb, conclusie:

-het ziet er toch nog altijd pakken beter uit (vooral de nieuwere plugins) dan Cubase
-is echt een zeer compleet pakket, nu vooral met die drumsynth (doet me aan de korg electribe denken, waarschijnlijk wel een pak veelzijdiger deze plugin), amp en distortion modeler (die pcies echt wel lekker klinken, zelfs voor metal sounds) en een paar synths die er fris en vernieuwend uitzien.

Ik ben altijd meer onder de indruk geweest van de ingebouwde plugins van Logic dan wat je met Cubase krijgt. Niet overdreven goed ofzo, maar nergens iets wat mij opviel wat ik nou slecht zou noemen. En zuinig met je CPU.

ben ik blij dat ik deze prul niet meer gebruik en overgeschakeld ben op pro tools
voor de mensen die niet kunnen tellen een mac kost het dubbele dan zullen we nog maar zwijgen over de prijs van de software van emagic
bij pt krijg je ze er gratis bij i.p.v. 999 euro voor logic pro met hun belachelijke plugins en softsynth.
SPACE DESIGNER kost meer als een hardware reverb
als je audio wilt opnemen is enkel en ALLEEN een G5 dual voldoende die kost bijna zoveel (zonder scherm) als een ECHTE digitale mengtafel
KOPEN MAAR ZOU IK ZEGGEN
SNOBISME KOST NU EENMAAL VEEL GELD

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Moet ik me nu vereerd voelen? ;)

Maar dat valt wel mee hoor. Kijk maar eens naar de specs en prijzen van de nieuwe iMac G5...
En daar dan deze nieuwe Logic op draaien...kan best leuk zijn...en betaalbaar.

Toon komt uit Belgie. Daar hebben ze geen appels maar peren. Begrijp het dan toch8)

Vandaag trouwens een appeltaart G5dp2.0 met 3 gig.ram en een paar 19"lacie tft monitors aangeschaft.
Staat wel lekker naast die Pc's:duivels:

Origineel geplaatst door BVDS
ben ik blij dat ik deze prul niet meer gebruik en overgeschakeld ben op pro tools
voor de mensen die niet kunnen tellen een mac kost het dubbele dan zullen we nog maar zwijgen over de prijs van de software van emagic
bij pt krijg je ze er gratis bij i.p.v. 999 euro voor logic pro met hun belachelijke plugins en softsynth.
als je audio wilt opnemen is enkel en ALLEEN een G5 dual voldoende die kost bijna zoveel (zonder scherm) als een ECHTE digitale mengtafel
KOPEN MAAR ZOU IK ZEGGEN

volgens mij kreeg je space designer nog gratis bij logic pro ..
niks meer dan een hardware reverb in vergelijkbare klasse

daarnaast refereer ik graag naar errol ! :duivels:

zoals scsi mensen over scsi disken denken
zo denk ik over mac .. zeker als het om logic gaat

om over me papa maar te zwijgen ! *D

yep, deze ga ik bestellen...

ingebouwde waveburner pro (om cd's te branden)
guitar amps
pitch corrector
vocal transformer
ringshifter
multimeter
match eq
etc.

8)

Laatst gewijzigd:
329 euro... Dat is 1,5 keer zoveel als de upgrade van Platinum 5 naar PRO 6. Bedankt, Apple.

En voor 100 euro meer ligt Live 4 in de winkel. Logic is voor mij het beste programma in z'n soort, maar sinds ik Live geprobeerd heb denk ik dat een ander soort programma beter bij me past.
Al die toevoegingen klinken leuk op papier, maar als ik realistisch ben weet ik dat ik er amper iets van zal gebruiken; ik gebruik van PRO 6 ook maar 5% van de features. Sterker nog, ik zet Logic de laatste tijd amper meer aan - m'n MPC des te meer.

Origineel geplaatst door BVDS
KOPEN MAAR ZOU IK ZEGGEN

Ik zou bijna zeggen dat je gefrustreerd bent....

Als je (wellicht valide) kritiek hebt op hetzij Apple, hetzij Logic, dan kun je dat vast op een iets volwassener manier verwoorden.

ik zie dat alles wat maar een beetje naar een pittig gesprek rook alweer is weggehaald.

Jammer en onnodig, vooral omdat ik zo'n mooi rijmpje had gemaakt.8)
Volgens mij zit balkenende hier achter. Als je dan echt zo rechtlijnig bent haal dan ook bvds weg.
En dat mijn verhaal over protools is weggehaald is wel heel dubieus.
Daar stonden alleen maar de feiten in.

Ik heb afgelopen dinsdag mn logic pro6 upgrade gekocht en gelijk gebeld hoe dat zit met de de versie 7.
Het lijkt me duidelijk dat er bijbetaald moet worden maar niet de volle mep (hoop ik)

Ook ik werk het liefst met live en ga het volgende doen.

MacG5 3gigram met rme fireface, logic en live draaien daarop, dan 2 dikke pc's met wat rme spul met nuendo maar ook eventueel live. de pc's route ik naar de fireface via optical waarna ik vrolijk alles of in logic of in live kan afmixen.

Uiteraard met wat leuke randapparatuur.

Oh ja en onze studio wordt surround. Kan ik gelijk eens met reaktor4 surrounderen.

Hier gaan we weer...

Hier gaan we weer...

Ik vind ze altijd leuk die threads over nieuwe soft. En dan vooral wat je er allemaal mee kan.
Alle mooie toeters en bellen ten spijt blijft de realiteit dat je zelf muziek moet maken. Daar zullen Spacebeaters, Voicetrackers en alle andere mogelijke obscure plugins geen moer aan veranderen.
Ik ken mensen die nog steeds met een Atari en Notator werken en daar dan ook nog dingen mee realiseren die oneindig
veel beter zijn dan het geklooi van mensen met (te) dure Mac's en gigantische mengpanelen.
Tot nader order blijf ik rustig verder werken met Logic 5 en PC. Let gewoon even op de nieuwe single van Tina Bride - Funky Fever, soon to be released.
Het orgineel heb ik 10 jaar geleden in elkaar gedraaid...op een Atari.

je bevind je hier toch niet voor nix op GearSluts Anonymous...... ;)

Re: Hier gaan we weer...

Re: Hier gaan we weer...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik vind ze altijd leuk die threads over nieuwe soft. En dan vooral wat je er allemaal mee kan.
Alle mooie toeters en bellen ten spijt blijft de realiteit dat je zelf muziek moet maken. Daar zullen Spacebeaters, Voicetrackers en alle andere mogelijke obscure plugins geen moer aan veranderen.
Ik ken mensen die nog steeds met een Atari en Notator werken en daar dan ook nog dingen mee realiseren die oneindig
veel beter zijn dan het geklooi van mensen met (te) dure Mac's en gigantische mengpanelen.
Tot nader order blijf ik rustig verder werken met Logic 5 en PC. Let gewoon even op de nieuwe single van Tina Bride - Funky Fever, soon to be released.
Het orgineel heb ik 10 jaar geleden in elkaar gedraaid...op een Atari.

De mac was 10 jaar geleden te duur. Toen betaalde je voor mac CII (25Mhz) met 2 mb ram zo'n Fl. 20.000,-
Nu is dat toch wel een beetje anders geworden.

Ik vind het voordeel vd mac dat het dual processors zijn (ik weet het, er zijn ook pc dp's)
Ze gaan in de praktijk veel langer mee, ik heb nu alweer 3 jaar een macG4 dp 500mhz en is nog steeds heel bruikbaar.

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om muziek maken en natuurlijk kun je met een atari/notator nog steeds muziek maken, maar dat is een dooddoener.

Overigens heb ik heel wat filmmuziek gemaakt met de atari en notator maar ook met smpte track en cubase en pro24.

Uiteindelijk gaat het om creativiteit.

Daarom vind ik de engine van live zo te gek. Je hoeft niet meer na te denken hoe dingen werken. Je klikt gewoon en "beng" dan heb je precies wat je wilt.

Tjee, ik moet maar eens gaan werken. Mn partner zit in griekenland en ik zit hier in mn eentje...............lekker geld uit te geven:duivels:

Back