Aftertouch?

Chulukinat

Ouwe rot
Wat is aftertouch?

Aftertouch is een techniek die registreert dat je éénmaal je op een toets drukt, die harder kunt induwen. Er bestaan twee soorten aftertouch systemen. Diegene die voor elke toets op het klavier dit apart registreren, of de goedkopere systemen die slechts één aftertouch waarde genereren voor het ganse klavier. Het leuke van deze aftertouch is dat je diie kunt koppelen aan bv. de cutoff frequency in combinatie met pad-geluiden. Je streelt met je vingers het klavier, maar op sommige momenten druk je wat harder op je toetsen om de filter op te sturen.

thnx! dat lijkt me wel heel vet... kun je me ook vertellen of op de YAMAHA CS1x de beste versie van die aftertouch zit?
want dit is denk ik hetgene wat ik in de winkel zo vet vond aan die nieuwe fantom van roland.
ik ben dus op zoek naar een synth met zo'n mogelijkheid om voornamelijk softsynth mee aan sturen. heb je nog verdere aanbevelingen hiervoor?

of zou ik met een midi controller zoals de m-audio radium 61 hetzelfde effect kunnen krijgen door met de knobs en slides te werken?

haha ok dan.. ja ik weet nog niet zoveel van synths begin me er pas net in te verdiepen.
maar ik heb een hoop vragen omdat ik nu op zoek ben naar een synth om hiphop beats mee te maken.
als iemand met genoeg ervaring zo vriendelijk zou willen zijn om met mij hierover te mailen of iets dergelijks dat zou een hoop topics besparen en tevens een hoop tijd.

mijn email en msn is: tommycrano@hotmail.com

thnx

PEACE!

thnx maar ik ben op zoek naar keys dat was ik dus vergeten te zeggen. de rest doe ik met reason.

Origineel geplaatst door Chulukinat
haha ok dan.. ja ik weet nog niet zoveel van synths begin me er pas net in te verdiepen.
maar ik heb een hoop vragen omdat ik nu op zoek ben naar een synth om hiphop beats mee te maken.
als iemand met genoeg ervaring zo vriendelijk zou willen zijn om met mij hierover te mailen of iets dergelijks dat zou een hoop topics besparen en tevens een hoop tijd.

Deze site heeft een hele handige zoekfunctie en er is altijd nog www.google.nl !

als ik wou samplen zou ik wel een mpc kopen maar ik wil dus ultieme creativiteit erin stoppen door tunes die ik in mijn hoofd heb onmiddelijk in te spelen.

mensen met zoekfunctie opmerkingen kunnen dit achterwege laten want zover was ik al wel.

thnx

thnx! dat lijkt me wel heel vet... kun je me ook vertellen of op de YAMAHA CS1x de beste versie van die aftertouch zit?
want dit is denk ik hetgene wat ik in de winkel zo vet vond aan die nieuwe fantom van roland.
ik ben dus op zoek naar een synth met zo'n mogelijkheid om voornamelijk softsynth mee aan sturen. heb je nog verdere aanbevelingen hiervoor?

[ reclame mode aan]
Ik heb een SY77 te koop staan; die heeft aftertouch:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=35199
[ reclame mode uit]

lijkt me een vette synth die Yamaha SY77 alleen hij lijkt me zo fokking groot :S
zit er ook een sampler in? zoals de ensoniq asr10?

lijkt me een vette synth die Yamaha SY77 alleen hij lijkt me zo fokking groot :S

fokking groot?? ik wou je nog wel een ARP2500 aansmeren.. toch maar niet doen dus

Hij is wel redelijk groot en ook zwaar ja... Maar dat is ook een feature:
je kunt 'm meteen ook als combat-tank gebruiken :) :)

Er zit geen sampler in (de SY99 heeft dat dacht ik wel).

Back