Irritante OB12

dEFECT_PEPBOY

Vers tand
Hoi forumleden/mede OB12 bezitters,

Vorige week heb ik 2dehands een Oberheim OB12 gekocht. Nu vraag ik me 2 dingen af;

- Hoe kan ik mijn zelfgemaakte geluiden opslaan? Telkens als ik op [write] druk, en hij stored ze op flashrom, en ik ga naar een ander programma is hij z'n instellingen kwijt. Tot mijn grote ergernis welteverstaan... Wie weet hoe ik mijn geluiden WEL gewoon kan opslaan?

- Ik kan er echt hele ranzige geluiden mee maken (nog niet opslaan ;{ ), waarvoor ik hem ook gekocht heb... Alleen als ik de volumes van de waveforms helemaal openzet, bij beide oscillatoren, krijg ik hele irritante digitale clicks te horen. Is dit normaal? Of moet ik rekening houden met het volume van de waveforms? Lijkt me een beetje raar...

Kent een van jullie OB12 bezitters deze probleempjes?

Hoor het graag!

Grtz!

Het is niet raar dat je daar rekening mee moet houden, alleen klinkt zulke distortion analoog wel wat lekkerder. Blijkbaar clipt ie ze gewoon rauw en gooit hij er geen soft clipping algoritme over heen.

Ik heb zelf ook een ob12 gehad en hij klipte alleen als ik de fm en ringmod gebruikte. Vooral bij de fm waren de volume nivo's meer dan extreem te noemen.

HEt probleem wat je hebt met het opslaan zou misschien kunnen komen omdat je patches en performances door elkaar heen haalt. Ik weet niet of ik de juiste benaming gebruik voor deze twee maar daar moet je de manual maar ff op na slaan.

Je hebt eigenlijk 4 banken. De A en B bank met ieder 128 geheugen plaatsen voor patches. Daarnaast heb je nog een A en een B bank met 128 performnces waarin verwijzingen zitten naar patches (max 4) . Als jij de performances opslaat dan klopt het dat je de geluiden kwijt bent, hij slaat dan namelijk niet de patches op!!!!

Origineel geplaatst door Blinx
Ik heb zelf ook een ob12 gehad en hij klipte alleen als ik de fm en ringmod gebruikte. Vooral bij de fm waren de volume nivo's meer dan extreem te noemen.

Een echte OB-12 eigenschap... ik kan een leuk geluidje er uit halen, maar zodra je dan de FM open draait begint het echte lawaai pas :D

OK!

Kheb wat zitten kloten met die timbres, daar zat het 'm in. Alleen in die mode kun je je geluiden opslaan. Dus ik ben alweer heftig aan de slag. :peukie:

Verder moet ik me maar wat inhouden... Maar die FM knop gaat bij mij ook regelmatig open...

Hij werkt in ieders geval wat omslagtiger als m'n MS2000. Kwestie van wennen en leren kennen. Needazalnie.

Thanks in ieder geval! :biertje:

heb ooit een posting op de yahoo group voor OB12 owners gelezen van een jongen die de vier outputs op een compressor had aangesloten en hoe hij de boel instelde. Hierdoor heb je geen last meer van het feit dat het opendraaien van de FM het volume ook harder maakt. Oude postings zijn te lezen in het archief van die betreffende yahoo group.

Origineel geplaatst door joriz
heb ooit een posting op de yahoo group voor OB12 owners gelezen van een jongen die de vier outputs op een compressor had aangesloten en hoe hij de boel instelde. Hierdoor heb je geen last meer van het feit dat het opendraaien van de FM het volume ook harder maakt. Oude postings zijn te lezen in het archief van die betreffende yahoo group.

Indrnaad, heb ik ook al eens aan gedacht. Moet alleen nog een paar compressors aanschaffen... als ik weer (ruim) cash heb. Of eerst een puter... Lijkt me TOCH geen overbodige luxe....

In ieder geval, bedankt maar weer!

Ik hang er ff een vraag achteraan.
Wie heeft weleens last van dat het display raar gaat doen?
Soms staat er in het midden van het display over de gehle lengte een donkere streep.
Het ljkt wel als of een rij pixels uitvalt.
Aan en uit zetten helpt niet, het treedt op willekeurige tijdstippen op.

Origineel geplaatst door Thomas
Ik hang er ff een vraag achteraan.
Wie heeft weleens last van dat het display raar gaat doen?

Nou, last... Bij mij kleurt de rechterkant van het display wat donkerder dan de linkerkant.
Ik hoop alleen maar dat het niet erger wordt ofzo.

Origineel geplaatst door dEFECT_PEPBOY
Nou, last... Bij mij kleurt de rechterkant van het display wat donkerder dan de linkerkant.
Ik hoop alleen maar dat het niet erger wordt ofzo.

Ik heb eens in de OB12 Yahoo group zitten zoeken en er wordt regelmatig over problemen met de display
en de verlichting ervan bericht. Er schijnt in de synth een connector niet goed te zitten.

http://launch.groups.yahoo.com/group/FriendsofOB12/message/1766

Ik heb de mijne ondertussen open gehad om naar de connector te kijken, die zat wel goed. Het streepje is er nog
steeds, maar als de synth een tijdje aanstaat wordt het dunner en verdwijnt ff later helemaal.

Back