Elektrische gitaar vraag : Stagg

Origineel geplaatst door bjodero
Waarom geen Squier? Bij Feedback hebben ze een prachtige zwarte Tele '72 voor 199 euro's. Zo 1 met vier knoppen en een maple neck... :{
Echt een heel mooi ding, en: het dochtertje van Fender, dus je hebt nog kwaliteit ook. Zowel fysiek als in klank.
't Is maar een tipje, hoor... ;)

ah great ! Zal ik even onderzoeken. Zal eens kijkje nemen op dat gitaarforum ding, hoewel ik hier al goede feedback heb gekregen. Wat zou het verschil zijn tss die squier en die stagg (buiten de merknaam) ? Want voor die 50 Euro ga ik nu niet moeilijk doen als ik er beter voor krijg ..

Tja, Stagg associeer ik altijd direct met plastic rommel... Zelf heb ik erg goede ervaring met Squier; ik heb zelf een bas, en de gitaristen van de band waarin ik speel, hebben ook een Squier. Nooitproblemen mee gehad. In tegenstelling tot een Fender Jaguar, die 1 van de gitaristen ooit voor 1000 gulden heeft gekocht.
Ik ken ook een gitaarbouwer, die altijd Squiers gebruikt voor het basismateriaal (neck, stemschroeven, pick-ups, etc.). Z'n gitaren klinken echt verrassend goed!

Nee dus! Echt een k*tding, die de tonen maar niet wil pakken. Terwijl de Korg GA-30 (5 euro's duurder...) van een vriend het prima doet! Een miskoopje dus... Serieus.

Origineel geplaatst door BelgianGuru
Ja zo zie ik het ook, kan ik later eens een gibson ofzo kopen :) Ik was gaan zien in Brussel vanmorgen. 550Euro voor een Fender Standard, stratocaster made in Mexico. Die made in USA zijn meteen dubbel zo duur, dus ik vermoed dat land van oorsprong een groot verschil uitmaakt. Kent iemand die typische sound van die gitaar bij Lenny Kravitz ? Die vind ik echt goed, waarschijnlijk zwieren ze er tal van FX over, maar moest dat uit die L320 te halen vallen, dan koop ik em zeker. En kent iemand 'Red House' van jimi hendrix ? Die gitaar daar (die die zo solo speelt, ni die stuff op de background) valt dat te halen met een el cheapo ? Dat is namelijk té goed en exact wat ik zoek te benaderen :) Of zo die solo's bij Deep Purple die zijn ook killer op concerten, ik bedoel dan dus niet enkel wat de gitarist doet, maar gewoon de sound van zijn gitaar, maar ja die man staat er met 8 pedalen ofzo :(

En nog even een andere vraag. Die wah-wah achtige sound die ze met gitaren maken (shaft theme en die intro van voodoo child denkek ook van hendrix) is dat nog een andere gitaar, of valt dat uit elke elektrische gitaar te pompen ?

Cheers

De geluiden van alle bovenstaande gitaristen komt door 3 elementen:
1- retegoede oude (50-60's) gitaren (Fender en Gibson)
2- retegoede oude (50-60's) versterkers met buizen (Marshall, Vox, Fender)
3- retegoede oude (je raadt het al: 50-60's) cabinets (4x12 of 2x12: Marshall, Vox)

Succes om dat met een Stagg na te doen!
Als het je lukt wil ik het resultaat HEEEEEEL graag horen.

O ja, dan moet er voor de cabs wel een fijne condensator microfoon en een SM57'je gejast worden. Back on topic, fellas?

Groet!

Origineel geplaatst door Sjoerd CD
De geluiden van alle bovenstaande gitaristen komt door 3 elementen:
1- retegoede oude (50-60's) gitaren (Fender en Gibson)
2- retegoede oude (50-60's) versterkers met buizen (Marshall, Vox, Fender)
3- retegoede oude (je raadt het al: 50-60's) cabinets (4x12 of 2x12: Marshall, Vox)

Succes om dat met een Stagg na te doen!
Als het je lukt wil ik het resultaat HEEEEEEL graag horen.

O ja, dan moet er voor de cabs wel een fijne condensator microfoon en een SM57'je gejast worden. Back on topic, fellas?

Groet!

Had ik maar reteveel geld om me zo'n vintage spul te kopen... Mss nog eens op de lotto spelen, you never know...
Btw: met zo'n ding als een Line6 POD, kan je dat geluid daar mee simuleren (echt hetzelfde zal het nooit zijn, maar gelijkt het er een beetje op?)

Ik weet niet waarom mensen denken dat al die oude vintage spullen zo goed klinken; is dat omdat het een mooie combinatie is, of zou het zo zijn dat de massa na al die decennia van luisteren naar die combinatie van spullen gewoon gewend geraakt is aan die sound?
Ik denk dat het karakter van de bovenstaande vraag een dermate hoog filosofisch gehalte heeft dat de beantwoording ervan me eigenlijk al niet meer zo boeit.
Het gaat er meer om, wil ik wel klinken zoals iedereen klinken wil, of streef ik een andere sound na, die meer mijn eigen sound is?

Toen ik net een gitaar had wou ik dat scherpe Marillion geluid, Floyd was ook tof.
Ik had een fender-kloon en kwam in de buurt, ik had alleen geen buizen amp.
Mijn leraar wel, en bij hem klonk mijn gitaar gewoon beter dan over mijn transistor amp.

Ik ben daarom erg beniewd hoe een POD zou klinken.

En ik ben helemaal benieuwd naar de toetsenisten die een syth door een gitaar amp jagen; gebruiken die tegenwoordig ook wel eens een plugin om hun drawbarorgan een milde distortion te geven met dat rauwe randje?

pas groove armada in paradiso gezien.... die toetsenist speelt ook over een gitaar-pod... voor live echtwel okay!

ben het erg eens over je eigen sound zoeken...

daarnaast zit het geluid toch gewoon in je vingers... als je een goede gitarist bent haal je ook uit een crap gitaar toffe sound!

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Had ik maar reteveel geld om me zo'n vintage spul te kopen... Mss nog eens op de lotto spelen, you never know...
Btw: met zo'n ding als een Line6 POD, kan je dat geluid daar mee simuleren (echt hetzelfde zal het nooit zijn, maar gelijkt het er een beetje op?)

Met die POD kun je echt wel leuke dingen doen. Heel veel klooien zou ik zeggen. Draaien en tweaken totdat... Ja, een gaaf geluid! Veel plezier daarmee. (Hier geldt dat met de POD Pro "betere" geluiden te maken zijn dan met de POD 2.0.)

En zoals bovenaan al geschreven werd: zoek je eigen geluid. Dat "mijn geluid" nou uit rammelbakken uit de jaren 60 komt, betekent niet dat dat van jou daar vandaan hoeft te komen.
Hoewel 1 buisje al een fijn warm randje aan je geluid kan geven...

Wat voor muziek wil je gaan maken?

Groet!

vergeet ook niet dat je ergens moet beginnnen. had t laatst met mijn gitaarleraar over welke jazzgitaar ik nu het beste kon kopen. ja, toen kwamen we als snel als je echt kijkt naar wat het mooist, best, etc. klinkt op een gibson van een paar duizend euri. oke, ze zijn er ook van epiphone, maar da's nog klauwen met geld.

maar dachten we toen ineens: je kunt altijd je gitaar weer verkopen? dus je begint nu met dat staggie en spaart door, dan verkoop je hem en leg je bij voor dat vettere gitaartje en zo ga je natuurlijk verder. voorwaarde is natuurlijk wel dat je steeds - in dit geval - een les paul koopt. want anders gaat het zoals bij mij en staan er een goedkope spaanse, ovation-model en stratocaster in je rek...:D omdat je toch alles wel wilt houden....tis net als de synth-ziekte...

Origineel geplaatst door Sjoerd CD
Met die POD kun je echt wel leuke dingen doen. Heel veel klooien zou ik zeggen. Draaien en tweaken totdat... Ja, een gaaf geluid! Veel plezier daarmee. (Hier geldt dat met de POD Pro "betere" geluiden te maken zijn dan met de POD 2.0.)

ooit als eens naar de behringer V-amp2 geluisterd?
spotgoedkoop,poepsimpel en doeltreffend!!!
pod=klank=9
eenvoud=7
prijs=7
V-amp 2:klank=8
eenvoud=9
prijs=9

Origineel geplaatst door the captain
ooit als eens naar de behringer V-amp2 geluisterd?
spotgoedkoop,poepsimpel en doeltreffend!!!
pod=klank=9
eenvoud=7
prijs=7
V-amp 2:klank=8
eenvoud=9
prijs=9

Klopt.
Hoewel we nu het risico lopen in de Behringer-discussie getrokken te worden. Onlangs gehoorde uitspraak: "Ik ga toch niet met geschuurde autoradio's werken!"
Nou, dat doe ik wel. Om de redenen die jij opgeeft.
En dan zeggen dat de Hollanders zuinig zijn. Die Vlaamen kunnen er ook wat van... ;)

Groet!

Back