[track] hardtrance? trancecore? (???)

RJen

!
hoi 8)

maar weer iets in elkaar geflanst. voor hardcore is't te soft en voor trance is't weer te hard en om het dan trancecore of hardtrance te noemen.... ('t is iniedergeval géén hardstyle.)
stop maar weer in een vakkie.....
gewoon 'eigen stijl' zeggen we dan :D

klik hier met je r-muisknoppie opsjlaan alsj en luister (of huiver, what ever...).

waar die nu stopt zat ik een beetje zonder inspiratie, dus hij moet nog afgemaakt worden. (er zit een tempo-change in, wil na waar die nu stopt weer terug naar begintempo). na 2.21 is't dus wel een beetje hakke (trancecore?;) )

ik heb al kritiek gekregen op de kick, zowel positief als negatief. een old-skool hardcore liefhebber vond't lekker, maar een nu-skool hardcore fan vond't weer te ouderwets. persoonlijk vind ik die kick lekker in de mix vallen. een trance-liefhebber vond't nix, maar een rock-liefhebber vond't weer heel tof. maar goed, er bestaat niet één nummer dat iedereen leuk vindt, natuurlijk.
gewoon ff luisteren en zeggen wat ik verkeerd doe!

bvd.
latex
8)

oh, 't heet "How can you judge me".
en L-muisknoppie klikken werkt ook.

Trancecore? Zijn dat Tiesto-nichten met een aussie? :D
ik vind het toch eigenlijk meer happy hardcore ofzo...

accoordenschemaatje is best grappig, doet me wel ergens aan denken overigens.

geluiden zijn ook wel ok, maar ik vind de drums nogal houterig..
hoort wel een beetje bij het genre, maar toch.

ik denk dat je in bepaalde tenten bij bepaalde groeperingen hier
zeker nog wel succes mee kan hebben, alleen een beetje achterhaald is het toch wel.

Leuke voice sample, de track heeft opzich wel iets maar ik vind het allemaal te cheasy klinken. Goed afgewisseld met de geluidjes maar ik vind het te leeg klinken en die BD mag wel een langer decay hebben, maar das persoonlijk. En bij 2.20 moet gewoon een ontiegelijk harde kick.

Ik vind dit goed! Leuk & origineel gedaan. Ik vind alleen de basdrum qua toonhoogte niet passen bij de rest van de muziek, hij klinkt wat zeurderig als hij erin komt.
Voor de rest :) .

Trancecore? Zijn dat Tiesto-nichten met een aussie? :D

Hahahahahaha:D ! Opmerking van de week wat mij betreft!

Doet mij ook erg denken aan die happyhardcore tijd waarin heel veel van die cheap ass happy hardcore uitkwam...bizarre tijd was dat trouwens! Wel een vette!;)
Hij vlamt wel lekker moet ik zeggen!

Gr,

Chris

Apart nummer ja, goed afgemixed moet ik zeggen. Akkoordenschema ligt wel lekker in gehoor.

Beetje jammer van die (naar mijn smaak digitale) hardcore kick, dat maakt 'm wellicht net iets te cheesy.

he bedankt gasten! zowel voor het luisteren als voor de complimentjes en de opbouwende kritiek!

kick mag idd misschien wel wat moderner ja. en ik vond t zelf ook al heel 'kazig' klinken, maar dat vond ik wel bij t sfeertje passen. ik heb geprobeerd de lead-geluiden wat agressiever te laten klinken maar toen klonk t niet echt meer. en die kick, die is gestemd op de eerste noten van de melodie en dan klinkt ie niet echt lekker verderop in de melodie. maar als ik die kick mee laat doen met de melodie wordt t pas écht happy hardcore...
(ik had net de term "melodramatische theatrale trancecore-met-een-jumpstyle-kick" bedacht en dan noemen julie het "happy hardcore"! AAAAAAHH!!! maar goed, ik zal toegeven aan mn humeur, dan maar....:) )

en dat accoordenschema'tje, ai ai ai, dan zal ik eerlijk zijn... iemand ooit de b-horror-weervolven-film-met-een-acceptabel-verhaal "Ginger Snaps" gezien? ik post wel ff 't orrigineel; toevallig had ik dat muziekje getransponeerd met 10 halve noten en hopla... van accoorden heb ik namenlijk niet echt veel 'kaas' gegeten, ik blijf veel te veel in mn mineurtjes hangen, normaal gesproken. misschien dat ik t orriginele melodietje met de bijgeluiden er ook wel in ga verwerken.
nogmaals thanx 4 listening, gasten! ik ga weer een beetje bijschaven en proberen af te maken. (of ik begin ondertussen ff aan wat anders?! maar dan blijft dit weer liggen....)

latex!
8)

Attachments

• gingersnapslong1004.mp3
    704,1 KB · Bekeken: 93
Ik ben het volledig met eerdergenoemde dingen eens... Behalve dat het happy hardcore is...

Als je de melodie nu eens in lagen opzet? Want die is niet "dik". Dus je plakt dezelfde melodie er nog een keer onder, maar dan alles 1 octaaf lager... En dan afmixen tussen die 2 lagen. Je hebt namelijk geen basslijn of iets dergelijks. Behalve de bassdrum dan. Dus er moet tochecht wat meer laag in de lead dan he :) . klinkt ie volgens mij ook meteen wat minder cheesy ;)

Verder kom je er gewoon 5 jaar te laat mee aanzetten :erm:

Origineel geplaatst door BigDplayboy

Verder kom je er gewoon 5 jaar te laat mee aanzetten :erm:

ik ben blijven hangen...

Back